ماجرای گران شدن تردد خودروهای شهرستان در طرح ترافیک تهران
 

 

افزایش چشمگیر ورود آزادانه خودروهای پلاک شهرستان به محدوده طرح ترافیک در سال های اخیر، موجی از انتقاد شهروندان و مسئولان را به همراه داشته است.
 اگرچه فلسفه اصلی ایجاد محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش، ایجاد محدودیت برای تعداد خودروهای ورودی به مرکز شهر است؛ اما در صورت ضرورت، شهروندان با پرداخت هزینه‌ای که از آن به عنوان عوارض ورود به محدوده طرح یاد می‌شود، مبلغی در ازای عارضه‌ای که به دلیل آلوده کردن هوا به شهر وارد می‌کنند، می‌پردازند و اجازه ورود به این محدوده را پیدا می‌کنند.
بر همین اساس چندی پیش اعلام شد برای جلوگیری از ورود غیرمجاز به محدوده‌های طرح کاهش آلودگی هوا و طرح ترافیک، سیستم اطلاع‌رسانی لحظه‌ای راه‌اندازی شده است که به محض ورود خودروهای مذکور به این محدوده‌ها، پیامکی برای رانندگان ارسال می‌شود تا با اطلاع از وضعیت خود، اقدامات لازم از جمله ثبت‌نام در سامانه شهرزاد و پرداخت عوارض را انجام دهند و از جریمه جلوگیری کنند. عدم پرداخت عوارض منجر به جریمه مشابه عوارض بزرگراهی خواهد شد.
اما اقدام مدیریت شهری تهران به همین جا ختم نشد و شورای شهر تهران در جلسه روزیکشنبه خود، ضوابطی تعیین و تصویب کرد که بر اساس آن برای تردد یک تا دو روز خودروهای پلاک شهرستان ضریب یک درصد، 4 تا 7 روز ضریب 1.2 درصد و بیش از 7 روز ضریب 1.5 درصد پیش بینی شده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/261911/-ماجرای-گران-شدن -تردد-خودروهای-شهرستان-در-طرح-ترافیک-تهران