کودکان و تبلیغات
 

 

امروزه تبلیغات در همه جا دیده می‌شوند – روی بیلبوردها، در نشریات، بین بازی‌های تلفن همراه، در فیدهای شبکه‌های اجتماعی، در ایمیل‌ها و حتی در پیامک‌ها! در حالی که این تبلیغات می‌توانند گاهی اوقات اطلاعات مفیدی ارائه دهند و به شما کمک کنند تا انتخاب‌های آگاهانه ‌تری داشته باشید، اما می‌توانند بر کودکان نیز تأثیر بگذارند و تصمیمات و شخصیت آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهند.

تاثیر منفی تبلیغات بر کودکان
ترغیب کودکان به خرید محصولی که دوست دارند می‌تواند در خانواده به یک مشکل واقعی تبدیل شود.
 با توجه به اینکه تبلیغ‌ کنندگان استراتژی‌های بازاریابی خود را به سمت کودکان هدایت می‌کنند، والدین ممکن است با کودکی سرسخت روبرو شوند که اصرار دارد یک محصول خاص برای او خریداری شود.

تفسیر نادرست اطلاعات
پیام تبلیغات ممکن است به اشتباه تفسیر شود و کودکان ممکن است بیشتر روی جنبه‌ های منفی تمرکز کنند تا جنبه ‌های مثبت.
به عنوان مثال با نشان دادن نادرست یک فرد سیگاری ، کودک میتواند احساس بلوغ و بزرگ شدن را در سیگار کشیدن تفسیر کند.

تشویق به انجام حرکات خطرناک
برخی از تبلیغات حرکاتی را نشان می‌دهند که می‌توانند بسیار خطرناک باشند.
 اگرچه این تبلیغات با هشدار قانونی همراه هستند، اما اغلب این هشدارها نادیده گرفته می‌شوند و کودکان ممکن است سعی کنند این حرکات را تقلید کنند.

ترویج خریدهای ناگهانی
هر تولیدکننده‌ای خواهان فروش بیشتر بر اساس تنوع بیشتر است.
 این امر باعث گسترش عادت خرید ناگهانی در کودکان می‌شود.

ارائه تصویری غیرواقعی از جهان
تصاویر نادرست یکی دیگر از مشکلات تبلیغات است که به ‌طور غیرواقعی چیزها یا رویدادها را به تصویر می‌کشد.
 کودکان معمولاً به ‌راحتی تحت تأثیر این تصاویر قرار می‌گیرند.

تشویق به مادی ‌گرایی
تبلیغات ممکن است ایده مادی ‌گرایی را در کودکان تقویت کنند. هنگامی که ذهن‌های معصوم آنها به ‌طور مداوم در معرض محتوایی قرار می‌گیرند که نشان می‌دهد داشتن بهترین چیزها برای یک زندگی راحت ضروری است، ممکن است باعث شود که کودکان اهمیت زیادی به ثروت مادی بدهند

عادت غذایی نادرست
بسیاری از مواد غذایی تبلیغ‌ شده، غذاهای ناسالم هستند که به ‌صورت بصری جذاب به‌نظر می‌رسند. این تبلیغات می‌توانند عادات غذایی کودکان را تحت تأثیر قرار داده و سبک زندگی ناسالمی را ترویج کنند.

کاهش اعتماد به نفس
کودکان ممکن است در صورتی که احساس کنند به‌خاطر نداشتن محصولات تبلیغ ‌شده نسبت به دوستان خود پایین‌تر هستند، دچار کمبود اعتماد به نفس  شوند.

انتقال ارزش‌های منفی
نمایش برخی اعمال نامناسب در تبلیغات، مانند دروغ ‌گویی یا تقلب، می‌تواند باعث شود کودکان آسیب‌ پذیر باور کنند که این رفتارها قابل قبول هستند.

مخدوش شدن مرز بین واقعیت و خیال
از آنجا که بسیاری از تبلیغات مرز بین زندگی واقعی و خیالی را مخدوش می‌کنند، کودکان تمایل پیدا می‌کنند که این جلوه‌ها را باور کرده و از واقعیت دور شوند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/260108/کودکان-و-تبلیغات