آب و هوا
 

 


... ورود سامانه بارشی و کاهش دما
بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی، با ورود یک سامانه بارشی به کشور از روز دوشنبه این هفته برای استان‌های سواحل دریای خزر، ارتفاعات جنوبی البرز، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات جنوبی زاگرس و با شدت کمتری برای شمال غرب، ابرناکی، بارش باران، در مناطق سردسیر بارش برف و در برخی از مناطق رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
طی روز جاری در شمال شرق کشور ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد ادامه می‌یابد و در شرق و جنوب شرق در پاره‌ای از نقاط وزش باد شدید قابل پیش‌بینی است. همچنین امروز برای سواحل شمالی کشور و استان گیلان ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نخواهد بود. از امروز با نفوذ جریانات سرد شمالی انتظار می‌رود دما در سواحل شمالی کشور مجددا کاهش یابد، ضمن اینکه دریای عمان و نیمه شرقی خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به ۴ تا ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران در این روز نیمه ابری تا ابری در بعضی از ساعات همراه با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود. کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز دوشنبه هفته جاری نیز بین ۳ تا ۱۴ درجه بالای صفر خواهد بود. آسمان پایتخت در این روز کمی ابری، در ارتفاعات نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و گاهی همراه با وزش باد است.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۹ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز‌های گذشته اردبیل و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/25923/آب-و--هوا