اخبار روز
 

 

معافیت از سربازی پاداش دانش‌آموزان مدال‌آور در المپیک بحرین
رئیس فدراسیون دانش‌آموزی از معافیت خدمت سربازی و استخدام در دانشگاه فرهنگیان برای دانش‌آموزانی که بتوانند در المپیک بحرین روی سکو قرار بگیرند، خبر داد. او در این رابطه گفت: «با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش‌آموزان اعزامی که در رده سنی زیر ۱۸ سال قرار دارند در صورتی که بتوانند در بحرین به مدال طلا، نقره یا برنز دست پیدا کنند، از خدمت سربازی معاف می‌شوند و می‌توانند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند.» رئیس فدراسیون دانش آموزی در پایان تاکید کرد: «دانش آموزان مدال‌آور تنها می‌توانند در رشته تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور وارد شوند و ادامه تحصیل دهند.»/ ایسنا

پیشکسوت هندبال درگذشت
مراد کرمی از بازیکنان اسبق هندبال ایران، اولین کوبل داوری بین‌المللی و رئیس سابق کمیته داوران و مسابقات فدراسیون هندبال دار فانی را وداع گفت. کرمی متولد سال ۱۳۴۱ بود و تجربه حضور در مسابقات قهرمانی کشور را به عنوان بازیکن داشت. او از اولین داوران بین‌المللی ایران بود که همراه مصطفی باباملکی در مسابقات هندبال ساحلی آسیا ۲۰۰۸ بالی اندونزی سوت زد.  کرمی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲ ریاست کمیته داوران و مسابقات فدراسیون هندبال را برعهده داشت و بعد از آن به دلیل درمان بیماری از سمت خود کنار رفت./ ایسنا

نکونام یا شجاعی در آستانه بازگشت به لیگ برتر
پس از اعلام کناره گیری محرم نویدکیا از هدایت مس رفسنجان، مسئولان این باشگاه چند گزینه را مد نظر قرار دادند که شاید بتوان گفت مهمترین آن‌ها 2 بازیکن اسبق تیم ملی با سابقه حضور در لالیگا هستند. مسعود شجاعی سرمربی پیشین تیم هوادار و جواد نکونام سرمربی پیشین استقلال، 2 گزینه‌ای هستند که مورد توجه مدیران مسی قرار دارند و ممکن است یکی از آن‌ها جانشین نویدکیا در تیم شهر رفسنجان شوند. تیم مس رفسنجان فعلا زیر نظر امیرحسین پیروانی تمرینات آماده سازی را پشت سر می‌گذارد اما براساس پیگیری‌ها مشخص شد این باشگاه قصد دارد طی 48 ساعت آینده تکلیف نیمکت را مشخص و سرمربی جدید را معرفی کند./ فارس

افتتاح   ۲۰۵ پروژه عمرانی ورزشی در کشور
نشست ملی «همت مشترک در پیشرفت ورزش» و مراسم افتتاح ۲۰۵ پروژه عمرانی ورزشی، انعقاد تفاهم‌نامه و رونمایی از طرح ملی ورزش و مردم دیروز (دوشنبه) با حضور احمد دنیامالی وزیر ورزش در محل وزارتخانه برگزار شد. این نشست به صورت وبیناری با حضور مدیران کل استانی در حال برگزاری است. علیرضا کیخا معاون امور استان‌های صداوسیما، معاونین وزارت ورزش و مدیران کل ستادی نیز در این جلسه حضور دارند. دنیامالی در آئین افتتاح ۲۰۵ پروژه ورزشی اظهار داشت: «پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود مرهون تلاش‌ها و زحمات دولت شهید رئیسی است و فقط ما کمک کردیم که پروژه‌ها زودتر برای هفته تربیت‌بدنی آماده افتتاح شود. کمک خواهیم کرد استان‌هایی که پروژه آماده افتتاح نداشتند هرچه زودتر پروژه‌های آنها به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد.»
 
دعوت ۴۸ دوومیدانی‌کار به اردوی تیم ملی
 فدراسیون دوومیدانی نام ۴۸ ورزشکار و ۱۷ مربی در دو بخش زنان و مردان را برای حضور در اولین دوره اردوی متمرکز تیم ملی اعلام کرد.
نکته جالب در لیست اعلامی فدراسیون جای خالی هادی سپهرزاد بین مربیان دعوتی است.    

دیدار کره‌شمالی با ایران در لائوس برگزار می‌شود
فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کرد که دیدار کره‌شمالی و ایران در هفته پنجم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶، با توجه به محرومیت حریف ایران از میزبانی، در کشور لائوس برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال کشورمان در هفته پنجم مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶، پنجشنبه ۲۴ آبان به مصاف کره‌شمالی خواهد رفت.

اخذ مدارک معتبر فیفا توسط داوران ایرانی
دانیال مرادی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: داوران ایرانی برای استفاده از VAR مدارک معتبر فیفا را در سه مرحله دریافت کردند. وی افزود: از ابتدا با هماهنگی فیفا، بازی‌های لیگ را جلو بردیم و داورانی که آموزش دیده بودند برای هر بازی تعیین شدند.

نامه زنان فوتبالیست به فیفا برای قطع شراکت تجاری با «آرامکو»
گروهی متشکل از ۱۰۰ فوتبالیست حرفه‌ای زن در نامه‌ای سرگشاده به فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) از این نهاد خواست تا به شراکت با غول نفتی عربستان(آرامکو) پایان دهد. فیفا در ماه آوریل قراردادی چهارساله را با آرامکو به امضا رساند و در نتیجه این توافق، غول نفت و گاز عربستان در رویدادهای بزرگی همچون جام جهانی ۲۰۲۶ و جام جهانی زنان ۲۰۲۷ به بزرگ‌ترین شریک تجاری این نهاد بدل شد. آنها همچنین خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از بازیکنان برای ارزیابی آثار اخلاقی قراردادهای اسپانسرینگ آتی شده‌اند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/255138/-اخبار---روز