اعضای کمیسیون امنیت ملی به جزایر سه‌گانه می‌روند
 

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه نسنجیده اتحادیه اروپا راجع‌به جزایر سه‌گانه ایران، گفت: در رابطه با مواضع نادرست اروپا در قبال جزایر سه‌گانه ایران، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به زودی با حضور خود در جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی پیام خود را خیلی واضح به همه جهانیان صادر خواهند کرد. حضور تمام اعضای کمیسیون امنیت ملی در این جزایر پیام روشنی خواهد داشت.
ابراهیم عزیزی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها هیچ وقت درک درستی از تحولات منطقه نداشتند. آن‌ها در طول این سال‌ها بیشتر سعی کردند مسیر و جهت خود را با آمریکایی‌ها تنظیم کنند، بنابراین متأسفانه فاقد بینش لازم و تحلیل درست از منطقه غرب آسیا هستند.
وی افزود: بیانیه اتحادیه اروپا را از اشتباهات راهبردی آنها می‌دانم که نسنجیده اظهار نظر کردند. اگر تحلیل اروپایی‌ها بر اساس منطق و مبتنی بر علم و آگاهی باشد می‌دانند که جزایر جزو لاینفک ایران اسلامی و  از واضحات تاریخ است. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحلیل‌های نادرست اروپاییان از وضعیت منطقه، گفت: آنها برای ادامه حیات سیاسی خود دست به این اقدامات ناشیانه می‌زنند. اروپایی‌ها تحلیل درستی از وقایع تاریخی ندارند و همیشه دچار اشتباه خطای راهبردی و تحلیلی می‌شوند. عزیزی در خاتمه تاکید کرد: جزایر سه‌گانه جزو تاریخ و عضو لاینفک ایران اسلامی است.  هر کس که خلاف این امر را مطرح ‌کند، درک درستی از تاریخ و جغرافیای ایران ندارد. آنها برای منافع اقتصادی خود هر از گاهی صحبت‌هایی در رابطه با جزایر می‌کنند و البته ما اعتنایی به این اظهارات خلاف واقع نداریم.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/254966/اعضای-کمیسیون-امنیت-ملی-به-جزایر-سه‌گانه-می‌روند