رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد
 
شناسایی ۲۱۳ گلوگاه فساد
 

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به شناسایی ۲ هزار مسئله و ۲۱۳ گلوگاه و بستر فساد گفت: این آسیب‌شناسی در اختیار مسئولان دولت چهاردهم قرار داده شده است و امیدواریم با همکاری دولت نسبت به رفع آنها اقدام شود.
ذبیح‌الله خداییان در نشست خبری اظهار داشت: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدهای ریاست قوه قضاییه و نیز اجرای سند تحول قضایی، اتخاذ تدابیر پیشگیری در اولویت قرار دارد و در این راستا باید ابتدا مشکلات و مسائل کشور را شناسایی کنیم و سپس راهکارهای علمی و عملی را برای حل این مشکلات ارائه دهیم.
وی اضافه کرد: طبق آسیب‌شناسی انجام‌شده، ۲۰۰۰ مسئله و ۲۱۳ گلوگاه فساد را شناسایی و همچنین راه‌های رفع این مشکلات را بررسی کردیم و در دولت سیزدهم این موضوعات را به رئیس جمهور فقید دولت سیزدهم ارائه دادیم که ایشان دستور دادند دولت در همکاری با دستگاه قضایی نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در دولت جدید هم بسترهای فساد را در اختیار مسئولان دولت چهاردهم قرار دادیم و امیدواریم با همکاری دولت چهاردهم نسبت به رفع آنها اقدام شود. در عین حال بازرسی‌ها و نظارت‌ها برای رفع مشکلات در حال پیگیری است.خداییان اظهار داشت: سازمان بازرسی ۱۶ هزار و ۷۴۱ مورد گزارش اصلاحی به مراجع مربوطه پیشنهاد داشته است که ۱۳ هزار و ۵۵۸ مورد درباره اصلاح امور و بهبود فرایندها بوده و در نتیجه این گزارش‌ها اثربخشی‌هایی حاصل شده است.

مسدودسازی سپرده های بانکی خلاف قانون است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوالی درباره مسدودسازی سپرده‌های بانکی برای متقاضیان تسهیلات گفت: برخی بانک‌ها زمان ارائه تسهیلات، متقاضیان را مجبور به سپرده‌گذاری می‌کردند. همچنین برخی از آنها بخشی از تسهیلات پرداخت شده را تا پایان پرداخت اقساط مسدود می‌کردند که این اقدام خلاف قوانین بانک مرکزی است.وی ادامه داد: بازرسان در این زمینه ورود کردند و با کمک بانک مرکزی هشدارهایی در این زمینه به بانک‌ها داده شد همچنین نسبت به اصلاح سامانه‌های مرتبط اقدام شد و بازرسی‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

شکایت مردم از کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش خودروسازان
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوالی درباره تخلفات خودروسازان اظهار کرد: یکی از گلایه‌های مردم و حتی گزارش‌هایی که از طریق سامانه ۱۳۶ به سازمان بازرسی وارد می‌شود، شکایات مربوط به وزارت صمت و خودروسازان به لحاظ کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش خودروها است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/254696/شناسایی-۲۱۳-گلوگاه-فساد