رئیس هلال‌احمر خبر داد
 
ارائه مستندات نقض حقوق بشردوستانه صهیونیست‌ها به مجامع بین‌المللی
 
فدراسیون صلیب سرخ، از اقدامات هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم لبنان حمایت کرد
 

  [شهروند] رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، در جلسه برخط با رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر ضمن تاکید بر ضرورت حمایت مجامع بین‌المللی از اقدامات بشردوستانه و کمک به مردم جنگ‌زده سوریه و لبنان، گفت: «مستندات نقض حقوق بشردوستانه از سوی رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان صحرایی هلال‌احمر ایران را هفته آینده به مجامع بین‌المللی ارائه می‌دهیم.»

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در جلسه با کیت فوربس، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر تاکید کرد: «با حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، بخش عظیمی از مردم این کشور، آواره و مجروح شده‌اند.» وی با اشاره به اینکه هلال‌احمر ایران، محموله اقلام غذایی، زیستی و دارویی را از طریق هواپیما به کشور لبنان منتقل کرد، افزود: «رژیم صهیونیستی اجازه جست‌وجو و نجات را به هیچ گروه امدادی نمی‌دهد و در بخش‌هایی که بمباران شده، اجازه امدادرسانی به صلیب سرخ و هلال‌احمر داده نشده است.»

از کیان و حرفه خود دفاع کنیم
کولیوند در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دستور تخلیه هشت بیمارستان در لبنان را داده و اعلام کرده که در این بیمارستان‌ها نباید هیچ بیماری بستری شود، گفت: «برای کمک به مردم جنگ‌زده و آواره لبنان، هلال‌احمر ایران سوله تولید خودرو در مرز سوریه و لبنان را برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی انتخاب کرد و قرار شد که این محل به مرکزی برای اقامت آوارگان لبنانی و سوریه ای تبدیل شود و خدمات درمانی و دارویی در آن ارائه شود. بیمارستان ۵۷ تختخوابی هلال‌احمر ایران که در این محل راه‌اندازی شد، می‌توانست به تعداد زیادی آواره جنگی، خدمات درمان و اسکان بدهد و تمام اقلام زیستی، دارویی و تغذیه ای برای مدت ۳ ماه در این بیمارستان تعبیه شده بود ولی متاسفانه با شلیک ۱۰ موشک این بیمارستان و تمام اقلام و حتی آمبولانس ها به طور کامل از بین رفت و سوخت. این بمباران در حالی انجام شد که از تمام نشانه‌های لازم، برای شناساندن بیمارستان به عنوان مرکز درمانی هلال‌احمر استفاده کرده بودیم. این بمباران خلاف دستورالعمل‌های بین‌المللی و نقض کامل حقوق بین‌الملل بشردوستانه است و باید رئیس فدراسیون صلیب سرخ جهانی این اقدام را محکوم کند و به این وسیله از کیان و حرفه خود دفاع کنیم.»

تلاش برای توقف جنگ
وی تاکید کرد که نباید اجازه دهیم هیج گروهی به گروه‌های امدادی هلال‌احمر و صلیب سرخ حمله و به آنها آسیب وارد کند. باید کریدوری امن تحت نظارت صلیب سرخ برای ارسال اقلام بشردوستانه برای مردم لبنان و سوریه ایجاد شود. در این شرایط لازم است که نمایندگان ارشد صلیب سرخ بازدیدی از لبنان و وضعیت مردم داشته باشند و به عینه ببینند که مردم دچار چه آسیب‌هایی شده اند و تلاش کنند تا این جنگ هرچه زودتر متوقف شود. کولیوند با تاکید بر اینکه باید حمله به مراکز امدادی هلال‌احمر محکوم شود و اسناد آن به مجامع بین المللی ارسال شود، گفت: «رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ باید صدای هلال‌احمر ایران در مجامع بین‌المللی باشد. هلال‌احمر و صلیب سرخ ایجاد شده‌اند که در این موقعیت‌ها به کمک مردم جنگ‌زده و بحران‌زده بروند و نباید مورد حمله قرار بگیرند. مستندات نقض حقوق بشردوستانه را توسط رژیم صهیونیستی در کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در ژنو که هفته آینده برگزار خواهد شد ارائه می‌کنیم.»
 حمایت فدراسیون از اقدامات هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم لبنان
رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ جهانی حمله به مراکز درمانی هلال‌احمر و صلیب سرخ را محکوم و از اقدامات هلال‌احمر ایران برای حمایت از مردم ستم دیده لبنان حمایت کرد. کیت فوربس رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: «وضعیت لبنان در حال رصد است. آمبولانس‌ها و اقلام بشردوستانه از سوی صلیب سرخ به زودی به ۱۰ هزار بسته غذایی و بهداشتی و همچنین کمک‌های نقدی به ارزش ۱۰۰ هزار فرانک سوئیس در هفته جاری به صلیب سرخ لبنان تحویل می‌شود. جلساتی با مقامات صلیب سرخ لبنان هم برگزار خواهد شد تا انتظارات و نیازهای آنها دریافت شود.»

۳۰ نامه در خصوص نقض حقوق بشر دوستانه توسط رژیم صهیونیستی
رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ گفت: «تمایل داریم که به لبنان سفر و وضعیت مردم را از نزدیک بررسی کنیم. بحرانی که در لبنان شکل گرفته نیازمند بررسی بیشتر از طریق جمعیت‌های ملی است. در مجمع عمومی و سازمان ملل وضعیت لبنان، حمله رژیم صهیونیستی و بمباران بیمارستان صحرایی هلال‌احمر ایران را به صورت متعدد مطرح کرده و باز هم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. مراکز هلال‌احمر نباید مورد حمله قرار بگیرد و محکوم کردن و رسیدگی به این وضعیت در دستور کار صلیب سرخ جهانی قرار دارد. صلیب سرخ جهانی از اقدامات هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم ستم دیده لبنان حمایت می‌کند. برای حمایت از مردم لبنان در چارچوب اصول نهضت بین‌المللی صلیب سرخ فعالیت می‌کنیم و باید برای انجام اقدامات بشردوستانه هماهنگ باشیم. اینکه مردم آسیب‌دیده لبنان به کمک نیاز دارند را به مجامع بین‌المللی جهانی منتقل می‌کنیم. تاکنون صلیب سرخ ۳۰ نامه در خصوص نقض حقوق بشر دوستانه توسط رژیم صهیونیستی را به مجامع و افراد مختلف که می‌توانستند کمکی به بهبود این شرایط کنند ارسال کرده است.»

 کارکنان و مراکز درمانی باید مورد احترام و محافظت قرار گیرند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هرگونه آسیبی که به کارکنان پزشکی و داوطلبان امدادونجات وارد شود غیرقابل قبول است.» نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پس از تشدید خصومت‌ها در لبنان، نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر مجدداً تاکید می‌کند که غیرنظامیان، مجروحان، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و امکانات آنها، از جمله آمبولانس‌ها، باید مورد احترام و محافظت قرار گیرند. کارکنان مراقبت‌های بهداشتی باید دسترسی ایمن و بدون مانع به اشخاص نیازمند کمک، داشته باشند. هرگونه آسیبی که به کارکنان پزشکی، داوطلبان امداد و نجات یا مراکز مراقبت بهداشتی وارد شود غیرقابل قبول است. این گروه‌ها تحت حقوق بین‌المللی بشردوستانه (IHL) محافظت می‌شوند و باید از خشونت صیانت شوند. کارکنان بشردوستانه و پرسنل پزشکی جان‌ها را نجات می‌دهند. ما خواستار حفاظت و احترام به آنها هستیم. با تشدید خشونت در بسیاری از مناطق لبنان، به ویژه در مناطق جنوبی، بقاع، جبل لبنان و حومه جنوبی بیروت، این وضعیت به شدت بر زندگی مردم تأثیر گذاشته و منجر به هزاران کشته و مجروح و اختلال در شبکه حیاتی سلامت و جابجایی بیش از ۱.۲ میلیون نفر شده است. صلیب سرخ لبنان در بالاترین سطح آمادگی عمل می‌کند و تمام تیم‌های میدانی، اورژانس، امداد و پشتیبانی خود را برای ارائه خدمات فوری و ضروری بشردوستانه برای نجات جان‌ها و حفظ کرامت انسانی بسیج می‌کند.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/254605/ارائه-مستندات-نقض-حقوق-بشردوستانه-صهیونیست‌ها-به-مجامع-بین‌المللی