سردار فتحیان:
 
هلال‌احمر سرآمد خدمت و امدادرسانی به مردم است
 

 

رئیس موسسه بهداری رزمی‌گفت: هلال احمر امروزه سرآمد جمعیت های ملی از نظر شجاعت، حضور در میدان، کمک به انسان‌ها و در تمام عرصه‌های لازم   در داخل و خارج از کشور بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، سردار فتحیان رئیس موسسه بهداری رزمی در یادواره شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: در این مراسم ها همه به عشق شهدا می آیند. سمنان در دفاع مقدس نقشی ارزنده ایفا کرده است و در دفاع مقدس کارنامه‌ای عالی دارد.
وی ادامه داد: جوانان سمنان در دهه اول انقلاب به فرمان امام خمینی ره لبیک گفتند و ۲۷ هزار جوان در عملیات های بزرگ خط شکنی کردند. در عملیات کربلای ۴ و ۵ و مرصاد این جوانان سمنانی حضور داشتند و اگر این جوانان نبودند به شهادت رهبر معظم انقلاب،  دشمن تا قلب کشور پیش می رفت.
وی گفت: فقط در استان سمنان در دوران جنگ ده‌ها تیم پزشکی در پست امداد و بیمارستان صحرایی خدمت کردند. در دوران دفاع مقدس نیز هلال احمر در میدان نبرد و با تمام وجود با سایر ارگان‌ها گره خورده بود.
وی با بیان اینکه در این مدت هیچ گاه با کمبود امدادگر رو به رو نبودیم گفت: در جبهه مقاومت هم سمنانی‌ها درخشیدند و در کنار سردار سلیمانی حضور داشتند.
فتحیان گفت: هلال احمر امروزه سرآمد جمعیت های ملی از نظر شجاعت، حضور در میدان، کمک به انسان‌ها و در تمام عرصه‌هایی که لازم بوده در داخل و خارج از کشور بوده است.
رئیس موسسه بهداری رزمی ادامه داد: در بهداری رزمی   دوران دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ هزار نفر رزمنده بهداری داشتیم که ۷۰ هزار نفر آنها امدادگر بودند. از این ۱۰۰ هزار نفر ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به شهادت رسیدند. جامعه امدادی و پزشکی و پرستاری کشور در دفاع مقدس، مقاومت، کرونا و همچنین در شرایط حال حاضر درخشیدند.
وی افزود: رژیم صهیونیستی در جنگ این روزها قطعا شکست خواهد خورد و جبهه مقاومت پیروز خواهد شد.
در این مراسم همچنین، کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانى به مصدومان حادثه تروريستى پيجرهاى لبنان در لحظات اوليه روایت کرد و افزود: تعداد زیادی از مردم خیر و نوع‌دوست ایران؛ از پزشکان متخصص تا امدادگران داوطلب، در کنار مردم حادثه‌دیده لبنان ایستاده‌اند و برای اعزام به لبنان و خدمت به این مردم مظلوم و بی‌گناه اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی، شهدای امدادگر دوران دفاع مقدس را الگوی جوانان هلال‌احمر در خدمت به مردم و نجات جان آنها دانست و تاکید کرد: راه شهدای دفاع مقدس، با خدمت به مردم در تمام صحنه‌ها و حوادث ادامه دارد.
در این مراسم همچنین، تمثال سیاه قلم سیدالشهدای محور مقاومت «سید‌حسن‌ نصرالله» با هنرمندی نقاش سمنانی، به تصویر کشیده و به رئيس جمعیت هلال‌احمر اهدا شد. در پایان این مراسم، از خانواده گرانقدر شهداى امدادگر دوران دفاع مقدس نیز  تجلیل شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/254172/هلال‌احمر-سرآمد-خدمت-و-امدادرسانی-به-مردم-است-