تداوم دیپلماسی فعال عراقچی در منطقه با سفر به سوریه
 
عراقچی: پاسخ ما به هر تجاوز اسرائیل قوی‌تر و شدیدتر خواهد بود
 

 

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه، پس از سفر به لبنان، دیروز برای انجام دیدار رسمی از سوریه، وارد دمشق شد. وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به سوریه در جمع خبرنگاران گفت: «هدف از سفر به دمشق ادامه رایزنی‌ها درباره تحولات منطقه است...مهم‌ترین بحث روز، آتش‌بس در لبنان به‌ویژه در غزه است. بحث‌های دوجانبه ما بسیار گسترده است و در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی ارتباطات خوبی را با دولت سوریه داریم. تلاش می‌کنیم موانع موجود را برطرف و زمینه‌های جدیدی را پیدا کنیم و روابط را بهتر از گذشته ادامه دهیم. رژیم صهیونیستی جز زبان زور، جنگ و جنایت زبان دیگری را بلد نیست و به جنایات خودش در جنوب لبنان و غزه ادامه می‌دهد و این احتیاج به یک تلاش جمعی در جامعه جهانی برای توقف جنایت‌ها دارد.
عراقچی صبح دیروز با «بسام الصباغ» وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، طرفین درباره راه‌های تقویت همکاری‌ها و اجرای کامل تفاهم‌های منعقده فیمابین دو کشور تبادل نظر کردند. طرفین همچنین با بررسی آخرین تحولات منطقه، ازجمله وضعیت ناگوار انسانی ناشی از استمرار نسل‌کشی فلسطینیان و تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به لبنان، بر ضرورت بسیج همه امکانات دیپلماتیک برای جلب توجه جامعه جهانی به این فجایع و توقف فوری جنگ‌افروزی دشمن صهیونیستی تأکید کردند. عراقچی همچنین با انتقاد شدید از بی‌عملی شورای امنیت در قبال اعمال غیرقانونی و جنایات رژیم صهیونیستی خواستار تشدید تحرکات دیپلماتیک و سیاسی کشورهای اسلامی و عربی منطقه جهت وادارکردن حامیان رژیم به توقف جنایات رژیم اسرائیل شد.
وزیر خارجه کشورمان همچنین ظهر دیروز با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، دیدار کرد. در این دیدار عراقچی با تأکید بر ادامه حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه و مقاومت برای مقابله با اشغالگری و جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی، این موضع اصولی را در راستای حراست از صلح و ثبات منطقه و حمایت از امنیت ملی کشورهای منطقه توصیف کرد. رئیس‌جمهور سوریه ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران و ابلاغ سلام و تحیت به رهبری معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری محترم، از مواضع مسئولانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و حمایت مؤثر از اصل تعیین سرنوشت و حق دفاع و مقاومت علیه اشغالگری و تجاوز دشمن صهیونی تمجید کرد و بر اهمیت تلاش همه‌جانبه بین‌المللی برای پایان دادن به ماجراجویی‌های مجرمانه رژیم اشغالگر تأکید کرد. بشار اسد همچنین اصل سفر وزیر امور خارجه ایران به منطقه همزمان با خطبه نصر و تنها چند روز بعد از عملیات موشکی مشروع و شجاعانه نیروهای مسلح ایران علیه اهداف نظامی رژیم متجاوز اشغالگر را بسیار معنادار و حاوی پیام قوت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدهای غیرقانونی و تحرکات مجرمانه رژیم صهیونی توصیف کرد و شایسته تقدیر دانست.
سیدعباس عراقچی همچنین با محمد غازی الجلالی، نخست‌وزیر جمهوری عربی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار نخست‌وزیر سوریه با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت عزتمندانه فلسطین، لبنان و سوریه در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری، ابراز امیدواری کرد که همه دولت‌های منطقه با درک تهدیدهای جدی ناشی از استمرار جنگ افروزی رژیم اسرائیل برای خنثی کردن شرارت‌های این رژیم بیش از پیش همدل و کوشا باشند.
پس از این دیدارها وزیر خارجه کشورمان در نشست با گروه‌های مقاومت فلسطینی در دمشق بر حمایت از مقاومت فلسطین تأکید و اهمیت تداوم ایستاگی در برابر صهیونیست‌ها را یادآور شد. وی همچنین در یک نشست خبری در دمشق در جمع خبرنگاران، گفت‌وگوها و دیدارها با مقامات سوری را سازنده خواند و از هماهنگی برای ادامه مقابله با اسرائیل سخن گفت. عراقچی همچنین در این نشست درباره احتمال حمله اسرائیل به ایران گفت: پاسخ ما به هر تجاوز اسرائیل قوی‌تر و شدیدتر خواهد بود. وی همچنین از ارسال کمک‌های بشردوستانه برای لبنان از طریق دمشق با ارسال یک هواپیمای کمک‌های بشردوستانه دیگر خبر داد./به نقل از ایرنا

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/253793/عراقچی:-پاسخ-ما-به-هر-تجاوز-اسرائیل-قوی‌تر-و-شدیدتر-خواهد-بود-