کوتاه از جهان
 

 

کمیته‌های مقاومت فلسطین: بیانات رهبر معظم ایران راهبرد بعدی مبارزه با دشمن را مشخص کرد
کمیته‌های مقاومت فلسطین دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما سخنان آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران که در آن، راهبردهای مرحله بعدی نبرد و مقابله با رژیم صهیونیستی و محور شرارت و استکبار حامی این رژیم را مشخص کردند، ستایش می‌کنیم. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بار دیگر بر پایبندی جمهوری‌اسلامی بر حمایت از ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آن‌ها در برابر جنگ نسل‌کشی صهیونیستی-آمریکایی که از یک‌سال قبل توسط رهبران رژیم صهیونیستی علیه ملت ما آغاز شده است، تأکید کرد. همه جبهه‌ها باید متحد شوند و به ندای آیت‌الله خامنه‌ای که امت و همه کشورهای اسلامی و سراسر جهان را برای مقابله با استکبار و ظلم صهیونیستی-آمریکایی که اسلام و مسلمین و همه ملت‌های جهان که تابع هژمونی آمریکا و غرب نیستند را هدف قرار داده است فراخواندند، لبیک گویند.»

راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در حمایت از عملیات وعده صادق-2
میلیون‌ها یمنی در راهپیمایی با عنوان «وفاداری به شهید مسلمین؛ با غزه و لبنان در نبردی واحد تا پیروزی»، شرکت کردند. در بیانیه آنها ضمن تبریک عملیات «وعده صادق دوم» جمهوری اسلامی ایران علیه جنایات رژیم صهیونیستی، بر حمایت همه‌جانبه از مقاومت فلسطین و لبنان تا پیروزی نهایی تأکید شد.

2کشته و 25زخمی از ارتش اسرائیل در حمله پهپادی مقاومت عراق
ارتش اشغالگر اسرائیل دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طی اصابت پهپادهای عراقی به یک پایگاه نظامی در جولان اشغالی دو نظامی کشته و 25نظامی دیگر زخمی شده‌اند. طبق این اطلاعیه، در این حمله که سه روز پیش رخ داد، مقر گردان 13تیپ گولانی در جولان اشغالی هدف قرار گرفت و دو نظامی کشته شده‌اند. وبگاه روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت که این حمله در شامگاه سه‌شنبه رخ داد و حال دو نفر از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

حملات جدید آمریکا و انگلیس به صنعا و چند استان دیگر یمن
شبکه المسیره گزارش داد که چهار حمله به چند منطقه در شمال استان صنعا انجام شده است. همزمان چهار حمله تجاوزکارانه نیز منطقه «الکثیب» در استان الحدیده را هدف قرار داد. شبکه المیادین هم اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکا و انگلیس ۱۰ حمله به الحدیده و صنعا انجام دادند و فرودگاه «الحدیده» و مناطقی را در استان «ذمار» هدف حملات تجاوزکارانه قرار دادند.

حمله مقاومت عراق به 3هدف در فلسطین اشغالی
مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد با چند پهپاد سه هدف را در فلسطین اشغالی مورد تهاجم قرار داده است. در این عملیات‌ها، به سه هدف در سه عملیات جداگانه در جولان اشغالی سوریه و منطقه طبریه در شمال شرق فلسطین اشغالی حمله شد. براساس این اطلاعیه، این عملیات با استفاده از پرنده‌های بدون‌سرنشین انجام شد.

طالبان از لیست گروه‌های تروریستی روسیه خارج می‌شود
یک مقام ارشد روسیه اعلام کرد که مسکو به‌زودی طالبان افغانستان را از لیست گروه‌های تروریستی این کشور خارج خواهد کرد. ضمیر کابولوف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور افغانستان گفت که این تصمیم در سطوح بالای سیاسی مسکو اتخاذ شده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/253716/کوتاه-از-جهان