نماد اقتدار ایران، مایه آرامش و همدلی امت
 

 

[عبدالباسط انصاری] سه روز پس از شهادت شیرمرد محور مقاومت بود که ستاد نمازجمعه اعلام کرد نمازجمعه این هفته به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه می‌شود. اعلام این خبر در میانه جنایات رژیم صهیونیستی‌ و تهدیدات آنان علیه ایران و محور مقاومت موجی از شادی و استقبال در کشور به‌پا کرد. صفحات مجازی عموم مردم و چهره‌ها و طیف‌های مختلف سرشار از نشر این خبر و دعوت به حضور در این نمازجمعه تاریخی بود. از بامداد جمعه سیل خروشان ملت برای اقتدای نماز به امامت رهبر به راه افتاد و هر کس تلاش می‌کرد به نقطه کانونی مصلی و منبر امام‌اش نزدیکتر باشد. پرچم‌های مقاومت و تصاویر شهدای قدس خاصه شهید نصرالله در دستان مردم خودنمایی می‌کرد تا نشان دهد مرز ما علاوه بر خاک، مرز عقیده نیز هست.
رهبر در میان ابراز احساسات مردم مقتدرانه بر بالای منبر حاضر شد. بسم‌الله الرحمن الرحیم و الحمدلله رب العالمین...با همان طنین همیشگی و آرامش‌بخش و همان نوای از عمق جان و مایه قوت قلب. فرمانده با تأکید بر پیوستگی مومنین و اتحاد آنان برای جلب رحمت الهی شروع کرد. او از «دشمن مشترک ملت‌های فلسطین، لبنان، مصر، سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورهای اسلامی اسلامی» سخن‌ گفت و درباره غفلت نکردن و ضرورت بیداری در مقابل این دشمن اینگونه هشدار داد: «هر ملتی اگر می‌خواهد به محاصره فلج‌کننده دشمن دچار نشود، باید بیدار باشد و به محض اینکه دشمن به سراغ ملتی رفت، به کمک آن ملت بشتابد وگرنه نوبت خود او خواهد شد. باید کمربند دفاع، استقلال‌طلبی و عزت را از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان در همه کشورهای اسلامی، محکم ببندیم.»
رهبر عظیم الشان از حق مشروع و قانونی مردم فلسطین و لبنان برای مبارزه با صهیونیسم و اشغالگری صهیونیست‌ها گفت و بر اهمیت تنبیه تاریخی صهونیست‌ها توسط ایران با لحنی قاطع، این‌چنین تأکید کرد: «اقدام نیروهای مسلح ما کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی در برابر جنایت‌های حیرت‌آور آن رژیم خون‌آشام، گرگ‌صفت و سگ هار آمریکا در منطقه بود. ما در انجام این وظیفه نه تعلل و کوتاهی می‌کنیم نه دچار شتابزدگی می‌شویم. آنچه معقول و درست است در وقت خود عمل می‌شود و در آینده نیز اگر لازم باشد، انجام خواهد گرفت.»
فرمانده در خطبه دوم خود به زبان عربی برای دنیای اسلام و ملت فلسطین و لبنان از عزاداری برای شهید نصرالله یاور بزرگ خود گفت و این عزاداری را «از جنس عزای سیدالشهداء(ع) و درس‌دهنده و انگیزه بخش» خواند. او از ادامه راه و حضور روح و صدای رسای شهید نصرالله در فقدان حضور جسمانی‌اش صحبت کرد و مهم‌ترین پیام او را ناامید نشدن و تردید نکردن در مسیر مبارزه خواند. فرمانده، حزب‌الله را «شجره طیبه و عصاره فضائل تاریخی و هویتی لبنان» نامید و بر تعبیر نشدن رؤیای کثیف صهیونی-آمریکایی برای منطقه تأکید کرد و اینگونه به ملت‌های مقاوم جهان اسلام قوت قلب داد: «امروز هم مقاومت در منطقه با این شهادت‌ها عقب نخواهد نشست؛ مقاومت پیروز خواهد شد...طوفان‌الاقصی و مقاومت یک‌ساله غزه و لبنان، رژیم غاصب را به جایی رساند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیت خود است؛ یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سال‌های اوّل ولادت نحسش داشت... این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند...» حضور باصلابت رهبر انقلاب در نماز جمعه در اوج تهدیدات صهیونیست‌ها را می‌توان حاوی پیام ویژه‌ای برای دوستان و دشمنان تعبیر کرد. پیامی که برای دوستان مایه دلگرمی، اتحاد و شجاعت در برابر دشمن و برای دشمنان، نماد اقتدار ایران و اسلام و پایداری در مسیر مبارزه تا نابودی غده سرطانی صهیونیسم و به گورستان فرستادن سگ هار آمریکا در منطقه است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/253714/نماد-اقتدار-ایران،-مایه-آرامش-و-همدلی-امت-