واکنش‌ها به عملیات وعده صادق 2
 
اوج حمایت ملت های عرب از ایران در توییتر
 

 

 از ساعات ابتدایی عملیات وعده صادق-2تا روز چهارشنبه موج حمایت و ابراز شادمانی اعضای محور مقاومت از اقدام تاریخی جمهوری اسلامی به راه افتاد. علاوه بر سران و نیروهای گروه‌های مقاومت شهروندان کشورهای عربی نیز به حمایت گسترده از اقدام قاطع ایران در برابر رژیم صهیونیستی در فضای مجاز پرداختند. بخش‌هایی از این واکنش‌ها در ادامه ذکر می‌شود:

واکنش گروه های مقاومت به حمله ایران علیه اسرائیل
جنبش حماس ر بیانیه ضمن تبریک و حمایت از عملیات وعده صادق-2عنوان کرد: «ما در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) عملیات قهرمانانه شلیک موشک‌ها را که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مناطق گسترده‌ای از سرزمین‌های اشغالی انجام شده است، تبریک می‌گوییم. ما تأکید می‌کنیم که این پاسخ شرافتمندانه ایران، پیامی قوی به دشمن صهیونیستی و حکومت فاشیستی آن است، در راستای مهار و بازدارندگی تروریسم آن‌ها. جنایات، تکبر و نقض قوانین بین‌المللی و اصول انسانی از سوی این رژیم، از هر حد و مرزی فراتر رفته است.»  جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای با حمایت از حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی نوشت: «این حملات دردناک، بخشی از لیاقت اشغالگر و تنها راه مهار این رژیم در سایه سکوت جهان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی است...حمله ایران دل صدها هزار خانواده فلسطینی و لبنانی را شاد کرد که گرفتار جنایت باند حاکم در تل آویو شده‌اند و پشت آن دولت جنایتکار «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا است که با گستاخی بی‌نظیری تجاوزات رژیم صهیونیستی را مدیریت می‌کند.» مهدی المشاط رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن نیز در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت شهید نصرالله برگزار شده بود درباره عملیات وعده صادق گفت: «محور مقاومت به صراحت اعلام کرد که با وجود شهادت این فرمانده بزرگ، متحد و یکپارچه بوده و با تمام توطئه‌ها مقابله خواهد کرد. لبنان، یمن و عراق به جنایت رژیم صهیونیستی پاسخ دادند و سیل موشک‌های ایران تمام آزادگان جهان را خوشحال کرد. ما در راستای دفاع از فلسطین و لبنان با تمام توانایی خود در این نبرد مشارکت می‌کنیم. برای محور مقاومت جای نگرانی وجود ندارد و ما برتداوم حمایت‌های خود با تمام امکانات موجود تا زمان رهایی از پروژه صهیونیستی و بازگرداندن فلسطین و قدس تأکید می‌کنیم.»

خوشحالی جالب توجه شهروندان عادی عرب از ضربه ایران به اسرائیل
افزون بر اینگونه واکنش‌ها بسیاری از شهروندان در کشورهای فلسطین، لبنان، یمن و عراق در حمایت از اقدام ایران علیه رژیم صهیوینستی به خیابان‌ها ریخته و به ابراز شادمانی پرداختند. تصاویر منتشره از بیروت، غزه و کرانه باختری، بغداد، کربلا و صنعا حکایت از خوشحالی شهروندان عرب از اقدام ایران و محبوبیت جمهوری اسلامی و مشروعیت اقدامات ضدصهیونیستی ایران در میان شهروندان عادی عرب علاوه بر بدنه محور مقاومت، دارد. یکی از پربازدیدترین واکنش‌ها به اقدام ایران کامنتی در شبکه ایکس بود که اوج حمایت ملت‌های عرب از ایران را نشان می‌داد. یک کاربر فلسطینی در شبکه ایکس نوشت: من و دو میلیون غزه‌ای اکنون احساس خشنودی بسیاری داریم. یک کاربر یمنی در پاسخ وی نوشته بود: من و 30میلیون یمنی هم همینطور، یک کاربر عربستانی هم به شکلی مشابه‌گفته بود: من و 20میلیون عربستانی هم همینطور، یک کاربر اردنی نیز پاسخ داده بود: من و 10میلیون اردنی هم همینطور  ...


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/253691/اوج-حمایت-ملت-های-عرب-از-ایران-در-توییتر