پلیس در عملیات‌ همزمان اعضای این باند تبهکاری را به دام انداخت
 
شکارهای سیاه 9 مرد سارق
 

 

شهروند| اعضاي باند بزرگ سرقت كه با شگردي خاص پول‌هاي مشتريان بانك را مي‌دزديدند، از سوي پليس بازداشت شدند. اعضاي اين باند، 82  مورد سابقه دستگيري در پرونده خود  دارند.
پرونده سرقت‌هاي اين باند روز 24 آذر امسال روي ميز بازپرس قرار گرفت. نخستين شاكي مرد جواني بود كه به کلانتری عباس‌آباد رفت و به مأموران گفت: «به بانک خیابان مطهری رفتم و 15‌میلیون تومان پول نقد گرفتم. پس از دریافت پول، همه آنها را داخل کیف‌دستی و زیر صندلی راننده قرار دادم و حرکت کردم. هنوز مسافت زیادی از بانک فاصله نگرفته بودم که متوجه پنچری یکی از لاستیک‌های خودرو شدم. برای تعویض لاستیک مجبور به توقف شدم اما زمانی که مشغول تعویض لاستیک خودرو بودم، ناگهان متوجه شکستن شیشه سمت راننده شدم؛ قبل از آن‌که موفق به انجام هر کاری برای جلوگیری از سرقت کیف بشوم، سرنشینان یک موتورسیکلت هوندا 125، کیف حاوی پول‌ها را برداشته و به سرعت از محل متواری شدند.»
با اعلام شكايت اين مرد با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان با بررسی پرونده سرقت‌های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که با همين شگرد و پس از خروج از بانك، طعمه اين سارقان شده بودند.
یکی از مالباختگان که از ناحیه هر دو دست مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته بود، به کارآگاهان گفت: «به بانک سه‌راه آذری رفتم و 5‌میلیون تومان پول نقد از بانك دریافت کردم. با قرار دادن پول‌ها در داخل کیسه پلاستیکی که آن را یکی از مشتریان بانک داده بود، از شعبه خارج شدم؛ در داخل یکی از کوچه‌ها، ناگهان دو موتورسیکلت هوندا 125 مسیر حرکتم را مسدود کرده و با تهدید چاقو خواستند تا کیسه حاوی پول را از من بگیرند. قصد مقاومت در برابر آنها را داشتم كه دو سرنشین موتورسیکلت، با چاقو و قمه به من حمله‌ور شده و پس از زخمي‌كردن هر دو دستم، کیسه حاوی پول‌ها را برداشته و از محل دور شدند.» در ادامه رسیدگی به اين پرونده و با بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته شعبات مختلف بانکی، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت به شیوه زاغ زنی به نام «سعید 35ساله» شدند. سعيد پیش از این به اتهام عضویت در گروه‌های سرقت از ‌سال 78 هشت بار دستگیر و روانه زندان شده كه در آخرين مرخصي‌اش از زندان، آزاد شده بود.
با بررسی سوابق «سعید» که نشان از عضویت وی در گروه‌های مختلف زورگیری، کیف‌قاپی و سرقت‌های مسلحانه داشت، کارآگاهان با هدف شناسایی سایر همدستان سعید و اعضای گروه سارقان، مراقبت پلیسی این مجرم سابقه‌دار و حرفه‌ای را در دستورکار قرار داده و در چندین ماه اقدامات پلیسی موفق به شناسایی هشت نفر ديگر از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت به شیوه و شگردهای مختلف کیف‌قاپی، زورگیری و جرایم مرتبط با موادمخدر شدند كه هركدام بيش از 18 بار سابقه دستگيري را در پرونده خود داشتند.
با شناسایی هویت و مخفیگاه همه اعضای گروه در مناطق مختلف آنها در چند عملیات همزمان، در مخفیگاه‌هایشان دستگیر شدند.
با توجه به دلایل و شواهد به‌دست آمده و شناسایی متهمان از سوی تعدادی از مالباختگان، متهمان که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند به سرقت در مناطق مختلف تهران به‌ویژه در خیابان مطهری، میدان توحید، سهروردی، رسالت، تهرانپارس، سه‌راه آذری، چهاردانگه، یافت‌آباد، دولت‌آباد و ونک اعتراف کردند.
این متهمان درخصوص دیگر نقاط محل انجام سرقت‌های خود در سایر شهرهای کشور نیز اعتراف کردند که در شهرهای کاشان، قم، یزد، شاهرود، گرگان، گنبدکاووس و همچنین شهر‌های حاشیه تهران به‌ویژه اسلامشهر، کرج، پاکدشت، شهرری و سایر شهرهای کشور دست به سرقت‌های مشابه زده‌اند.
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اعتراف متهمان به سرقت به شیوه زاغ‌زنی از مراکز اقتصادی و مالی به‌ویژه شعبات مختلف بانکی در سطح کشور و انجام سرقت‌ها به شیوه پنچری خودروها یا زورگیری، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی برای همه اعضای این گروه از سارقان صادر شده و براي انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند؛ بنابراين از همه مالباختگانی که با اين شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود براي شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه كنند.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/25261/شکارهای-سیاه-9-مرد-سارق