سال نیکوکاری
 

 

300 بانوی نیکوکار با کمیته امداد شیراز همکاری دارند
مدیر کمیته امداد امام‌خمینی(ره) شیراز گفت: ۳۰۰ بانوی نیکوکار با شبکه خواهران این نهاد در شهرستان شیراز ارتباط دایم دارند.
مرآت رسولی، بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال بانوان خیر و نیکوکار شیرازی در ارتباط با شبکه خواهران این نهاد بیش از 634‌میلیون ریال در سرفصل‌های مختلف برای برطرف کردن نیازهای ضروری نیازمندان اهدا کردند.
وی میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خواهران نوع‌دوست را 634‌میلیون و 900‌هزار ریال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر تعداد 300 بانوی نیکوکار با شبکه خواهران این نهاد در شهرستان شیراز ارتباط دایم دارند. رسولی تصریح کرد: تعامل با حوزه‌های علمیه خواهران، فرهنگسراها، قرائت‌خانه‌ها، نگارخانه‌ها، تشکل‌های مذهبی خواهران و زائران بیت‌الله‌الحرام و ارتباط چهره به چهره با خیران ازجمله وظایف و عملکرد شبکه خواهران کمیته امداد امام‌خمینی(ره) شهرستان شیراز است.
مدیرکمیته امداد امام‌خمینی(ره) شیراز گفت: کمک‌های دریافتی با نیت خیر، صرف اموراتی همچون خرید مسکن، تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج، درمان و تحصیل خانواده‌ها می‌شود.

بیش از ۴‌میلیارد ریال زکات در فومن پرداخت شد
مردم خیر و نیکوکار فومن مبلغ ۴‌میلیارد و ۴۴۵‌میلیون و ۸۵۶‌هزار ریال در قالب زکات مستحبی به صورت نقدی و غیرنقدی به کمیته امداد پرداخت کردند.
مردم خیر و نیکوکار فومن از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 4‌میلیارد و 445‌میلیون و 856‌هزار ریال در قالب زکات مستحبی به صورت نقدی و غیرنقدی شامل برنج و چای برای کمک و دستگیری از نیازمندان به کمیته امداد فومن پرداخت کرده‌اند. برای ترویج و گسترش فرهنگ زکات در جامعه و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با دهیاران، شوراهای اسلامی و هیأت امنای مساجد در روستاها، زکات جمع‌آوری شده برای نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود.
در این راستا مبالغ زکات جمع‌آوری شده در جهت احداث سرویس بهداشتی و حمام، تهیه و توزیع سبد کالا در بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فومن، احداث و مرمت خانه‌های بهداشت روستاها، احداث مسجد و پرداخت کمک‌هزینه ازدواج فرزندان مددجویان هزینه شده است. زکات جمع‌آوری شده امسال نسبت به زمان مشابه ‌سال گذشته چهار برابر افزایش داشته است.

11 واحد مسکن مددجویان سیاهکلی افتتاح شد
11 واحد مسکونی کمیته امداد سیاهکل با زیربنای 612 مترمربع و مبلغ 3‌میلیارد ریال افتتاح و در اختیار مددجویان تحت پوشش این نهاد در سیاهکل و دیلمان قرار گرفت، از این واحد‌های مسکونی تعداد 9باب در دیلمان و 2 باب در سیاهکل به مددجویان واگذار شد.
20 طرح اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد سیاهکل به بهره‌برداری رسید که برای اجرای این طرح‌ها، بالغ بر یک‌میلیارد و 850‌میلیون ریال هزینه شده است. از ابتدای سال‌ جاری تا کنون 206 مورد طرح اشتغالزایی با مبلغ 15‌میلیارد و 285‌میلیون ریال در زمینه‌های دامپروری، ادوات کشاورزی، تولید عسل و دفتر پیشخوان از سوی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد سیاهکل به اجرا درآمده است.

مددجویان کمیته امداد« ماسال» با روش‌های پیشگیری از بیماری‌ هاری آشنا شدند
به همت واحد بهداشت‌ و درمان کمیته امداد ماسال، یک دوره کلاس آموزشی پیشگیری از بیماری ‌هاری برای مددجویان تحت پوشش اداره کمیته امداد شاندرمن برگزار شد. در این کلاس آموزشی یکی از کارشناسان شبکه بهداشت ماسال به کلیاتی از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر پرداخت و‌ هاری را یک بیماری ویروسی واگیر تعریف کرد که از طریق حیوانات اهلی و وحشی به انسان منتقل می‌شود و در صورت گزارش بیماری، دام‌ها از سوی دامپزشکی و انسان‌ها از سوی شبکه بهداشت و درمان واکسینه خواهند شد. وی با بیان این‌که برای هر یک دوز واکسن مبلغ 500‌هزار ریال هزینه می‌شود، افزود: با توجه به دستورالعمل و پاسخ‌دهی واکسن به ویروس‌ هاری حداقل 3دفعه تزریق صورت‌گرفته که جمعاً با سرم‌تراپی قریب به 4‌میلیون ریال هزینه در پی دارد. این کارشناس خاطرنشان کرد: در ماسال 140تا150 نفر در سال با گزش حیوانات اهلی و وحشی به شبکه بهداشت مراجعه نموده که تمام خدمات به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
وی با تأکید بر مراجعه فوری بیمار پس از گزش از سوی حیوانات به شبکه بهداشت، به توضیح روش شست‌وشو با آب و صابون حداقل 3بار و عدم بخیه محل زخم شده توسط حیوانات به دلیل بی‌هوازی بودن ویروس و همچنین مصرف آنتی‌بیوتیک و واکسیناسیون کزاز پرداخت. در پایان این کلاس آموزشی، سبد بهداشتی به شرکت‌کنندگان توزیع کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/25199/سال-نیکوکاری