مراسم اختتامیه طرح‌های خدمات‌رسانی به زائران در مشهد مقدس برگزار شد
 
بهره‌مندی بیش از 127 هزار نفر از خدمات هلال احمر
 
دکتر کولیوند بر روایتگری خاطرات اعضای جمعیت هلال احمر تاکید کرد
 

 [شهروند] دهه پایانی ماه صفر، دو طرح «قدم به قدم در مسیر بهشت» و «همسفران خورشید»، در مسیرهای منتهی به حرم مطهر اجرا شد. حدود پنج‌هزار امدادگر و عضو جوان داوطلب از سراسر کشور در این طرح به زائران خدمت کردند. این طرح با هدف ارائه خدمات امدادی در جاده‌های منتهی به مشهد و ارائه خدمات بشردوستانه به زوار امام رضا(ع) اجرا شد. بیش از ۱۲۷ هزار نفر از خدمات نیروهای امدادی و عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در طرح همسفران خورشید و مراسم سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) بهره‌مند شدند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: «همواره تاکید اسلام بر این بوده که در کار خیر از هم سبقت بگیریم و این خصوصیتی است که جوانان هلال‌احمر از آن برخوردارند و در طرح های خدماتی و بشردوستانه، مصداق «حی علی خیر العمل» عمل کردند.»
دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر، در مراسم اختتامیه طرح‌های خدمت‌رسانی «قدم به قدم در مسیر بهشت» و «همسفران خورشید» و همچنین در جمع پنج هزار عضو جوان، امدادگر و داوطلب این جمعیت ضمن قدردانی از تلاش و همت بلند اعضا گفت: «برخود می‌بالیم در نهادی خدمت می‌کنیم که اعضای آن، مصداق بارز بیانیه گام دوم انقلاب بوده و جوانانی انقلابی، مومن، خوش فکر و خلاق دارد.» وی با تاکید بر اینکه خدمتگزاری، ماموریت اجتماعی و سرمایه اجتماعی به همراه دارد افزود: «خدمت به مردم و بخصوص زائران اهل بیت در نزد خدا جایگاه و مزد ویژه‌ای دارد و تفکر خدمت‌رسانی اسلامی در وجود ناب جوانان هلال‌احمر تبلور یافته است.» رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه سخنانش با بیان اینکه صداقت و تعهد، ویژگی بسیار مهم جوانان جمعیت هلال‌احمر است گفت: «ما جمعیت هلال‌احمر و جمعیت امام حسینیم و از مبانی ارزشی و اسلامی‌کوتاه نمی آییم. از جوانان عزیز تقاضا دارم، خاطرات تلخ و شیرین این طرح را مکتوب و روایتگری و به جمعیت هلال‌احمر ارسال کنند.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر با قدردانی از همه فعالان حاضر در طرح‌های خدمت‌رسانی قدم به قدم در مسیر بهشت و همسفران خورشید گفت: «به پاس خدمت خالصانه همه عزیزان، سفر آموزشی، زیارتی و فرهنگی عتبات عالیات برای مشارکت‌کنندگان در طرح در نظر گرفته خواهد شد.»

امدادگران کارهای خارق‌العاده انجام دادند
حجت الاسلام‌ والمسلمین حسینی‌المدنی، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر نیز در مراسم اختتامیه طرح‌های خدمت‌رسانی «قدم به قدم در مسیر بهشت» و «همسفران خورشید» با اشاره به اهمیت اجرای طرح قدم به قدم در مسیر بهشت گفت: «این توفیق نصیب جوانان هلال‌‌احمر شده تا خادم الرضا باشند و در این مکان مقدس برای انجام کارهای خارق العاده که همه را تحت تاثیر قرار داده حضور پیدا کنند.» حجت الاسلام و المسلمین حسینی المدنی ضمن قدردانی از تمامی‌کسانی که در روند اجرای این طرح کمک کردند افزود: «از تمامی اقوام و از جای جای ایران، جوانان ما گرد هم آمدند و در طرح قدم به قدم در مسیر بهشت به زائران امام رضا (ع)
خدمت کردند.»

بهره‌مندی بیش از ۱۲۷ هزار نفر از خدمات نیروهای هلال‌احمر
 بابک محمودی، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر کشور در خصوص امدادرسانی تیم‌‌های امدادی و عملیاتی هلال‌احمر به زائران حضرت امام رضا (ع) در طرح همسفران خورشید گفت: «از پنجم تا چهاردهم شهریور ماه، ۱۲۷ هزار نفر از خدمات امدادی نیروهای عملیاتی هلال‌احمر بهره‌مند شدند. 94 هزار و 413 نفر از این مراجعه کنندگان دچار مصدومیت شدند که پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند.»
وی با اشاره به درمان سرپایی ۹۴هزار و۳۴۵ نفر توسط نیروهای هلال‌احمر گفت:
«۱۱ هزار و ۳۲۱ نفر در این مدت ویزیت شدند. خدمات دارو و سرم ۲۵هزار و ۴۷۳ نفر، تست فشارخون ۱۰هزار و۳۷۸ نفر، تست قندخون ۴هزار و۷۱۷ نفر، پانسمان ۱۲هزار و ۲۶۵ نفر، فیکس و آتل بندی ۳هزار و۷۷۴ نفر انجام شد. همچنین داروهای بدون نسخه (OTC) ۲۶هزار و ۴۱۷ نفر تجویز شد.»
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر کشور ادامه داد: «29 هزار و 215 نفر اقلام غذایی و زیستی را دریافت کردند. اقلام زیستی توزیع شده در این مراسم ۴۸هزار و ۵۶ قلم به ثبت رسید، چادر امدادی ۱۳۲۲ دستگاه، پتو ۳۵ هزار و۵۷۱ تخته و موکت ۱۱ هزار و۱۶۳ تخته جهت اسکان زائران این مراسم انجام شده است.» بابک محمودی با اشاره به ۲۵۶۹۰ اقلام غذایی توزیع شده گفت: «جیره غذایی ۲۴ ساعته ۱۳۲ بسته، آب معدنی ۲۳۲۵۱ بطری، نان ۲۰۳۷ قرص،۲۷۰ کیلوگرم سایر اقلام غذایی مانند برنج و چای توسط نجاتگران‌ هلال‌احمر توزیع شد. اقلام دارویی توزیع شده در این طرح ۵۷ هزار و ۹۲۷ قلم است که ماسک توزیع شده ۳۲ هزار و ۵۷۸ عدد، ژل و یا مایع ضدعفونی ۱۳۲۳ عدد، داروهای توزیعی قرص و کپسول ۲۰ هزار و۳۴ قلم، داروهای توزیعی مانند پماد و سرم ۵هزار و ۴۳۴ قلم توزیع شد. ۵ هزار و ۴۲۰ نیروی عملیاتی در این طرح مشارکت داشتند که هزار و ۲۹۰ پرسنل، ۵۱ پزشک، ۱۹۷ داوطلب تخصصی، ۲ هزار و ۸۴۳ امدادگر، یک هزار و ۱۴ نجاتگر و ۲۵ ایثارگر حضور و به زائران خدمات‌رسانی کردند.»

 قدردانی رئیس هلال‌احمر از امدادگران و پشتیبانی خانواده‌های آنها در خدمت به زائران رضوی

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی از امدادگران و جوانان داوطلب و پشتیبانی خانواده‌های آنها در خدمت به زائران رضوی که در ایام شهادت امام رضا مشغول خدمات‌رسانی به زائران بودند، قدردانی کرد.
متن پیام دکتر پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر به شرح زیر است: «در پایان ماه صفر که رخت سوگ از تن مومنان و شیعیان بیرون آید، عطری به وسعت رضوان الهی از قطعه‌ای بهشتی بر روی زمین برمی‌خیزد که متبرک به خاک قدسی مشهدالرضا است و وصل ایام اربعین حسینی (ع) را به فصل اندوه حرم رضوی (ع) نوید می‌دهد. ناگفته پیداست که پشتوانه جوانان و امدادگرانِ متواضع، بی‌ادعا و کاربلد جمعیت هلال‌احمر در ایامی نظیر دهه آخر ماه صفر، والدین، همسران و خانواده‌هایی بودند که با تحمل دوری عزیزانشان از کانون خانه و خانواده و تشویق آنان به امر خداپسندانه خدمت به مردم، فکر و ذهن این داوطلبان عزیز را برای تلاش در میدان خدمت آماده کردند. بنابراین، اینجانب واجب می‌دانم از تلاش‌های بی‌وقفه 3هزار داوطلب جوان و ۱۵۰۰ امدادگر و کادر درمان جمعیت هلال‌احمر که در ایام شهادت امام رضا (ع)، خستگی‌ناپذیر در حرم مطهر رضوی (ع) و مسیرهای منتهی به آن حرم نورانی، وقت خویش را صرف خدمت به زائران کردند و نیز از پشتیبانی خانواده‌های محترمشان، کمال قدردانی را به جای ‌آورم. خداوند متعال یکایک شما را سلامت نگه دارد و توفیق روزافزون در زندگی و کار نصیب‌تان فرماید.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/251866/بهره‌مندی-بیش-از-127-هزار-نفر-از-خدمات-هلال-احمر --