هفته اول لیگ برتر فوتبال
 
حضور نصفه VAR توقف سرخ و رستگاری آبی
 

 

[شهروند] هفته اول بیست و پنجمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر، بالاترین سطح از یک رقابت ورزشی در ایران با نابسامانی‌های بسیار و کاستی‌های باورنکردنی آغاز به کار کرده است. هواداران فوتبال ایران باور نمی‌کردند که روزی پرطرفدارترین باشگاه‌ها برای انجام مسابقه به شهرهای مجاور بروند و در آنجا میهمان-میزبان هوادارانی باشند که به‌عنوان علاقه‌مندان حرفه‌ایِ استادیوم‌برو نمی‌شود رویشان حساب کرد. با این وجود، هیجان شروع یک دوره از رقابت‌های لیگ همواره بالاتر از سایر مسائل قرار می‌گیرد. در این میان استقلال و پرسپولیس در صدر توجهات بودند و سرخ‌پوشان پایتخت مقابل ذوب‌آهن اصفهان متوقف شدند تا در اولین گام خود، 2 امتیاز مهم را از دست بدهند و از طرفی دیگر استقلالی‌ها در دیدار اول خود، یک مصاف سخت با شمس‌آذر قزوین داشتند و به لطف وجود VAR توانستند در لحظات پایانی حریف خود را 2 بر یک شکست دهند. این نتیجه برد ارزشمندی برای جواد نکونام بود چون به خاطر اتفاقات فصل قبل و از دست رفتن قهرمانی، زیر فشار شدیدی قرار داشت. سرمربی آبی‌ها که به خوبی می‌دانست از دست دادن امتیاز در هفته‌های ابتدایی چه فشاری را به او وارد می‌کند و منتقدین فرصت تاختن به او را به دست می‌آورند، از دشت اولین برد فصلش بسیار شادمان بود.
یکی دیگر از نکات مهم این فصل از مسابقات، برگزاری چند مسابقه با سیستم کمک داور ویدیویی است که باعث می‌شود جنجال‌های داوری نسبت به سال‌های گذشته بسیار کم‌تر شود. البته ایده‌آل ماجرا، آنجا است که تمام ورزشگاه های کشور بتوانند از این سیستم استفاده کنند و در تمام بازی‌ها شاهد حضور VAR باشیم اما همین اتفاق هم به مرور می‌‌تواند باعث شود تا ورزشگاه دیگر تیم‌های لیگ برتر بتوانند در سریع‌ترین حالت ممکن شرایط حضور سیستم کمک داور ویدیویی را فراهم کنند.
به غیر از سرخابی‌ها، یکی دیگر از چهره‌های ویژه این دوره از مسابقات، تراکتور و سپاهان خواهند بود. زردپوشان اصفهان که همچنان به دنبال ستاره‌ها هستند و می‌خواهند در هر 3 جام پیش روی خود موفق باشند، در اولین بازی خود در لیگ برتر 3 بر یک چادرملوی اردکان را شکست دادند تا نشان دهند که برای این فصل از مسابقات چهره متفاوتی را می‌خواهند به نمایش بگذارند. البته این تیم همچنان با مشکل میزبانی مواجه است و نتوانسته است به سرانجام مشخصی در این رابطه برسد. سپاهانی‌ها برای آنکه بتوانند چمن ورزشگاه خانگی خود را ترمیم کنند، قصد کردند بازی‌های خانگی خود را به ورزشگاه ذوب‌آهن در اصفهان ببرند، اما کوچ تیم ملی فوتبال و برگزاری دیدار ایران و قرقیزستان در فولادشهر سبب شد تا سپاهانی‌ها نتوانند به ورزشگاه سبز بروند. از این رو بازی‌های خانگی سپاهان همچنان در نقش جهان برگزار می‌شود و این تیم دیروز از چادرملو در این ورزشگاه پذیرایی کرد.همچنین تراکتوری‌‌ها این فصل چهره به شدت پرستاره‌ای دارند و نفراتی مثل علیرضا بیرانوند،‌ مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، ریکاردو آلوز و شجاع خلیل‌زاده می‌توانند چهره تراکتور را تحت هدایت دراگان اسکوچیچ بیش از گذشته به عنوان یک مدعی جدی معرفی کنند. تراکتوری‌ها هفته اول لیگ را پس از 10 سال ناکامی موفق شدند با پیروزی پشت سر بگذارند. این تیم آخرین‌بار در هفته اول لیگ چهاردهم موفق به کسب برتری ۲ بر یک مقابل فولاد در تبریز شده بود. زمانی که رسول خطیبی هدایت پرشورها را عهده‌دار بود اما حالا این تراکتور می‌تواند معادلات قهرمانی را هم تغییر دهد و باید دید در ادامه چه اتفاقاتی در لیگ برتر رقم خواهد خورد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/251026/حضور-نصفه-VAR -توقف-سرخ-و-رستگاری-آبی