در مراسم بزرگداشت شهید هنیه در وزارت امور خارجه مطرح شد
 
باقری: مقامات خارجی تأیید می‌کنند که ایران حق پاسخگویی دارد
 

 

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: رژیم صهیونیستی یک موجودیت مستقل نیست، بلکه یک غده سرطانی در منطقه است که امتداد سیاست آمریکا و غرب در منطقه به‌حساب می‌آید.
علی باقری عصر دیروز در مراسم بزرگداشت شهید مجاهد، اسماعیل هنیه، رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس، اظهار داشت: امروز با توجه به شکست قطعی رژیم صهیونیستی در مبارزه با اراده و مقاومت مردم لبنان در جنگ ۳۳روزه، روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده و این نشان می‌دهد مقاومت اسلامی هنوز زنده است.
وی گفت: مقاومت اسلامی با خون‌های پاک زیادی که ریخته شده ابعاد بیشتری پیدا می‌کند. از دست دادن شخصیت‌های بزرگی چون شهید هنیه خسارت بزرگی است اما نکته مهم این است که خون پاک این شهید منجر شده رسالت مقاومت اسلامی و آرمان فلسطین بیش از گذشته در فلسطین و جهان مستحکم‌تر شود.
باقری بیان کرد: شاید اگر بخواهند دایره المعارف شرارت، تجاوز و جنایت را تهیه کنند به تاریخ و کارنامه اقدامات این رژیم منحوس مراجعه کنند کافی باشد. ملت فلسطین با جان خودش در برابر این رژیم مواجه شده است ولی غرب با همه توان به‌رغم ادعای حمایت از حقوق بشری خودش از این رژیم حمایت کرده است.
حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی برای غرب، یک اساس و اصل است
دیپلمات ارشد کشورمان گفت: رژیم صهیونیستی یک موجودیت مستقل نیست، بلکه یک غده سرطانی در منطقه است که امتداد سیاست آمریکا و غرب در منطقه به‌حساب می‌آید. آنها در یک منطقه که کشورهای اسلامی حاضر هستند می‌خواهند هسته ناپاکی را قرار دهند و میان کشورهای اسلامی تنش، اختلاف و جنگ ایجاد کنند و بر همین اساس غرب با همه توان خود تمام‌قد از این رژیم حمایت کرده است.
وی افزود: حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی برای غرب یک اساس و اصل است و باقی سیاست‌های آنها بر همین رویکرد تنظیم می‌شود.
سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: اینکه قانونی در آمریکا تصویب می‌شود که آمریکا اجازه ندارد به کشوری در منطقه ما تسلیحاتی بدهد که منجر به برتری آن کشور بر رژیم صهیونیستی شود، نشان از اهمیت این رژیم برای آمریکا و غرب دارد. صهیونیست‌ها در این ۱۰ ماه هیچ هدف نظامی را مورد اصابت قرار ندادند درصورتی که تسلیحات آنها از آمریکا ارسال می‌شد.
مقاومت فلسطین، مقاومت در تمام جهان را نمایندگی می‌کند
باقری بیان کرد: در غزه فقط مدرسه، بیمارستان، مجتمع‌های مسکونی و... وجود دارد و هدف رژیم صهیونیستی هم اینها بوده است؛ تازه‌ترین مورد نیز هدف قرار دادن مدرسه‌ای مورد حمایت سازمان ملل بود که با سلاح‌های پیشرفته حمله می‌کند و نه‌تنها آنها را می‌کشد که آنها را قطعه قطعه می‌کند؛ در این میان هیچ‌یک از کشورهای غربی که ادعای حمایت از حقوق بشر دارند، اعتراضی نداشتند.
وی ادامه داد: مقاومت در فلسطین ایستادگی در برابر جبهه زورگویی در تمام جهان و مقاومت در برابر تجازوگری است که غربی‌ها آن را تقویت و پشتیبانی می‌کنند. بنابراین مقاومت فلسطین، مقاومت در تمام جهان را نمایندگی می‌کند.
سرپرست وزارت امور خارجه گفت: شهید هنیه فردی بود که منشا خیر برای فلسطینیان و دیگر مسلمانان به‌حساب می‌آمد. هنیه همواره شهیدی زنده بود و در نهایت با وجود آنکه مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود با جنایت و تجاوز صهیونیست‌ها مواجه شد و به شهادت رسید. جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است که این اقدام صهیونیست‌ها موجب نقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی شده و حق مشروع و قانونی ایران است که اقدامی متقابل انجام دهد.
مقامات خارجی تأیید می‌کنند که ایران حق پاسخگویی دارد
وی تصریح کرد: تمام مقامات خارجی که در این ایام با آنها گفت‌وگوی تلفنی داشتم بر این نکته تأکید کردند که این جنایت محکوم است و ایران حق پاسخگویی دارد. از نظر آنها، با این واقعیت جهانی مواجه هستیم که صهیونیست‌ها با یک مقابله جهانی مواجه شدند و جنایت آنها قابلیت توجیه ندارد.
سرپرست وزارت امور خارجه بیان داشت: صهیونیست‌ها قصد دارند ناامنی، تنش و بی‌ثباتی را از غزه به دیگر کشورها و مناطق انتقال بدهند و این نشان می‌دهد که عامل تنش و ناامنی، رژیم صهیونیستی است و دنیا باید در برابر این رژیم تولید‌کننده تروریسم دولتی بایستد. ایران نیز از حقوق طبیعی و مشروع خودش استفاده می‌کند و دیگران اگر ادعای دفاع از حقوق و قوانین بین‌المللی را دارند، باید جلوی این بی‌ثباتی را بگیرند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/250770/باقری:-مقامات-خارجی-تأیید-می‌کنند-که-ایران-حق-پاسخگویی-دارد