برنز میرزازاده، طلسم‌ بی‌مدالی را شکست
 
چراغ مدال‌آوری ایران روشن شد
 
محمدهادی ساروی امروز برای مدال طلا می‌جنگد
 

در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک 2024 پاریس، امین میرزازاده نماینده وزن 130 کیلوگرم کشورمان موفق شد با پیروزی در دیدار رده‌بندی، اولین مدال کاروان ایران را در رقابت‌های المپیک به دست بیاورد. همچنین محمدهادی ساروی نماینده وزن 97 کیلوگرم با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات، فینالیست المپیک کشتی شد تا امروز (چهارشنبه) برای کسب مدال طلای مسابقات به مصاف حریف ارمنستانی خود برود.

میرزازاده، اولین مدال‌آور ایران در پاریس
در مرحله رده‌بندی وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک، امین میرزازاده، سه‌شنبه شب برای کسب مدال برنز المپیک به مصاف صباح شریعتی از جمهوری آذربایجان رفت و موفق شد حریف خود را با نتیجه 4 بر صفر  شکست دهد و با کسب مدال برنز مسابقات، اولین مدال کاروان ایران در رقابت‌های المپیک به ارمغان بیاورد. میرزازاده پیش از این در گروه بازنده‌ها به مصاف لی از کره جنوبی رفت و در پایان با برتری قاطع ۹ بر صفر راهی دیدار رده بندی شد و در نهایت با پیروزی در دیدار رده‌بندی اولین مدال‌آور ایران در المپیک پاریس لقب گرفت.

ساروی کاروان ایران را طلایی می‌کند؟
محمدهادی ساروی، نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با پیروزی در دیدار نیمه‌نهایی به فینال بازی‌های المپیک پاریس رسید. ساروی در دور اول با نتیجه مقتدرانه ۱۰ بر یک و با امتیاز عالی جوزف راو از آمریکا را شکست داد. وی در دور هم به راحتی و با نتیجه ۸ بر صفر اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. ساوری در این مرحله نیز کار سختی نداشت و با برتری ۶ بر صفر مقابل محمد جابر از مصر فینالیست شد و نخستین مدال کاروان ایران را قطعی کرد.  آرتور الکسانیان، قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان حریف ساروی در فینال خواهد بود.

ناکامی محسن‌نژاد در کسب مدال برنز
مهدی محسن‌نژاد نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با شکست مقابل قهرمان جهان از رسیدن به مدال برنز المپیک بازماند. در جریان دیدار رده بندی وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مهدی محسن نژاد نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران مقابل ژولامان شارشنبکوف دارنده ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره جهان از قرقیزستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز المپیک بازماند.

کاویانی‌نژاد حذف شد
در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس مسابقات نیمه‌نهایی ۲ وزن دوم از ساعت ۱۸:۱۵ دیروز به وقت محلی (۱۹:۴۵ به وقت تهران) پیگیری شد و امین کاویانی‌نژاد باتوجه به شکست حریف از گردونه مسابقات وزن ۷۷ کیلوگرم حذف شد. در وزن ۷۷ کیلوگرم که ۱۶ کشتی‌گیر حضور دارند، امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با نتیجه یک بر یک از سد یوسوانیس پنا فلورس از کوبا گذشت، اما در دور بعد با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب مالخاز آمویان، دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۳ بر یک مقابل حریف ژاپنی از گردونه مسابقات کنار رفت.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/250426/چراغ-مدال‌آوری-ایران-روشن-شد