هشدار تازه کمال خرازی
 
پاسخ شدید محور مقاومت درصورت قمار اسرائیل
 

 

[عبدالباسط انصاری] دکتر کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز به تنش‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر واقعه مجدل شمس پرداخته است. خرازی در این گفت‌وگو درباره ماجرای مجدل شمس گفت: «ادعای رژیم صهیونیستی درباره حادثه جولان اشغالی تکرار ادعای این رژیم پس از بمباران بیمارستان المعمدانی غزه و شهادت 500غیرنظامی ازجمله زنان و کودکان مظلوم است که مقاومت فلسطین را عامل آن معرفی کرد.» خرازی با مضحک خواندن ادعای صهیونیست‌ها و تلاش آنان برای دستاویز قراردادن ماجرای مجدل شمس برای تشدید درگیری‌ها عنوان کرد: «اینک نیز اسرائیل با ادعای اینکه حزب‌الله عامل حمله به جولان اشغالی بوده است قصد دارد جنگ را گسترش دهد. ادعای اسرائیل از آن جهت مضحک است که اهالی جولان اشغالی خودشان مخالف رژیم صهیونیستی هستند و عکس‌های بشار اسد را بر در و دیوار شهر برافراشته‌اند. آنها در جریان بازدید نتانیاهو از منطقه، علیه او تظاهرات اعتراضی برگزار کردند، چگونه ممکن است حزب‌الله به‌عنوان متحد سوریه، اهالی وفادار جولان متعلق به سوریه را بمباران کند؟!!» خرازی در پایان با هشدار به رژیم صهیونیستی درباره حمله به لبنان افزود: «این توطئه‌ای بیش نیست و اسرائیل باید بداند که اگر دست به این قمار بزند با پاسخ‌های شدیدی روبه‌رو خواهد شد. بهترین چاره برای نتانیاهو خاتمه جنگ وحشیانه غزه است، زیرا با ادامه جنگ و گسترش آن جز ویرانی و کشتار چیزی نصیبش نخواهد شد.»
نکاتی از سخنان دکتر خرازی درباره ماجرای مجدل شمس:
1-خرازی در ابتدای مصاحبه با دقت و ظرافتی قابل توجه به قیاس بین فضاسازی روانی صورت گرفته در ماجرای مجدل شمس با ماجرای تکذیب جنایت وحشیانه معمدانی توسط صهیونیست‌ها پرداخته تا سابقه صهیونیست‌ها در جنایت و مقصرنمایی از مقاومت را یادآور شود. در ماجرای حمله اسرائیل به بیمارستان المعمدانی در ابتدای جنگ غزه و قتل عام 500نفر توسط اسرائیل، سران این رژیم تقصیر انفجار را به گردن مقاومت انداخته تا ضمن فرار از مسئولیت اینگونه جنایات وحشیانه، افکار عمومی فلسطینیان و مردم جهان را علیه مقاومت تحریک کنند. اکنون در ماجرای مجدل شمس و با توجه به کشته شدن چند دروزی در جولان اشغالی و فضای قبیله‌ای منطقه‌ای، صهیونیست‌ها به‌دنبال تحریک قبایل ازجمله دروزی‌ها علیه حزب‌الله لبنان هستند.
2-رئیس شورای روابط خارجی همچنین با تبیین دقیق فضای منطقه جولان اشغالی، حمایت از اسد و مقاومت و نفرت شدید بسیاری از اهالی آن از صهیونیست‌ها، درصدد اعتبارزدایی هوشمندانه از ادعاهای صهیونیست‌ها درباره حمله حزب‌الله با ذکر این نکته برآمد که حمله به چنین منطقه‌ای برای حزب‌الله سودی ندارد و عقلا و منطقا هیچ توجیهی ندارد. با استدلال خرازی، حمله به چنین منطقه حساسی اتفاقا به سود صهیونیست‌هاست چرا که به‌دلیل بافت قبایلی آن و جنگ روانی رسانه‌های اسرائیلی و غربی، با تحریک علیه مقاومت، می‌تواند ملتهب شود.
3-هشدار خرازی درباره حمله به لبنان با دستاویز قراردادن ماجرای مجدل شمس و تشبیه آن به یک قمار که درصورت وقوع پاسخ شدید دریافت می‌کند، به جهت اعلام هماهنگی و اتحاد محور مقاومت و آمادگی آنان برای هر سناریویی است. به‌نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی و با توجه به تحولات منطقه و انتخابات آمریکا، تا حد زیادی تمایل به گسترش جنگ در منطقه به امید روی کار آمدن ترامپ دارد و هشدار خرازی درباره پاسخ شدید کل محور مقاومت درصورت پیاده‌سازی‌ چنین سناریویی از سوی اسرائیل به قصد برهم زدن محاسبات صهیونیست‌ها و خنثی کردن تهدیدات آنان است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/249874/پاسخ-شدید-محور-مقاومت-درصورت-قمار-اسرائیل-