رسانه‌های جهان دروغ‌های نتانیاهو را برملا کردند
 

 

[فرشته کیانی] بنیامین نتانیاهو چهارشنبه گذشته به دعوت جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا حاضر شد تا حمایت بیش از پیش این کشور را در مسیر ویرانگری که در پیش گرفته، جلب کند. وبسایت آکسیوس، نوشت تقریبا نیمی از دموکرات‌های کنگره سخنرانی نتانیاهو را بایکوت کردند. اما آنان که پای سخنان او نشستند، ده‌ها بار برخاستند تا ایستاده او را تشویق کنند، برای آنچه به سرعت صحتش را رسانه‌هایی چون «سی‌ان‌ان»، «گاردین»، «ای‌بی‌سی‌نیوز»، «شبکه پی‌بی‌اس» و ... زیر سوال بردند.
  نتانیاهو گفت اسرائیل کمک کرده بیش از 40 هزار کامیون کمک‌رسانی وارد غزه شود؛ یعنی نیم‌میلیون تن غذا! اما بر اساس داده‌های سازمان ملل، از زمان آغاز جنگ حدود 28 هزار کامیون کمک‌رسانی وارد غزه شده است. مسیرهای ورود به این قلمرو شامل گذرگاه رفح نمی‌شود که اسرائیل اوایل ماه می به آن حمله و کمک‌رسانی به مناطق جنوبی را محدود کرد. از آن زمان، فقط 2835 کامیون وارد شده‌‌اند. سازمان‌های امدادی می‌گویند اسرائیل عمداً از ورود کمک‌ها به غزه جلوگیری می‌کند.
  هنگام سخنرانی نتانیاهو، معترضان بیرون از ساختمان کنگره علیه کشتار حدود 40 هزار فلسطینی به دست اسرائیل تظاهرات کردند. نتانیاهو آنان را «احمق‌های مفید» برای ایران خواند، اما هیچ مدرکی مبنی بر «حمایت مالی» ایران از معترضان ارائه نکرد. با این حال نتانیاهو مدعی شد که معترضان «در کنار حماس، متجاوزان و قاتلان می‌ایستند». جان کربی، سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، که در ابتدا مدعی شد ایران پشت تظاهرات ضداسرائیلی قرار دارد با تصحیح اظهارات خود گفت: «ایران شاید در حال تامین مالی و تشویق برخی راهپیمایی‌ها در آمریکا باشد، اما نه همه اعتراضات و این مایه تاسف است که همه معترضان مقابل کنگره را بازیچه دست ایران توصیف کنیم.»
  نتانیاهو ادعا کرد که ارتش اسراییل میلیون‌ها تراکت و پیامک ارسال کرده تا غیرنظامیان فلسطینی را از خطر دور کند. اما حملات مرگبار اسرائیل به منازل تقریبا روزانه خانواده‌ها را هدف می‌گیرد. فیلم‌ها نشان می‌دهد که سربازان اسرائیلی فلسطینیانی را که پرچم‌های سفید به اهتزاز درمی‌آوردند یا به نظر می‌رسد تهدیدی برای سربازان اسرائیلی نبوده‌اند، هدف قرار داده و کشته‌اند. تأیید ادعای اسرائیل درباره هدف گرفتن نیروهای حماس برای بیشتر 37 هزار حمله هوایی غیرممکن است. حتی در حملاتی که ارتش به‌طور علنی اعضای حماس را شناسایی کرده، قصد داشته ده‌ها تلفات غیرنظامی برجا بگذارد. حملات اسرائیل مکرراً درون «منطقه بشردوستانه» که به فلسطینیان آواره پناه داده شده، تلفات غیرنظامی گرفته است.
  نتانیاهو گفت در رفح هیچ غیرنظامی کشته نشده است. اما در ماه می دست‌کم 45 فلسطینی در بمباران اردوگاه آوارگان در رفح کشته شدند. به گفته مقامات فلسطینی و سازمان ملل، حداقل 29 فلسطینی نیز در دو حمله جداگانه اسرائیل به اردوگاه‌های آوارگان در رفح کشته شدند. «سی‌ان‌ان» ویدیوهای رفح را تأیید کرده و با چندین مقام بهداشتی، کارکنان بشردوستانه و شاهدان عینی که تلفات غیرنظامیان را در نتیجه حمله نظامی اسرائیل به رفح گزارش کرده‌اند، صحبت کرده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/249639/رسانه‌های-جهان-دروغ‌های-نتانیاهو-را-برملا-کردند