گزارش «شهروند» از واکنش‌ها به حضور پرحاشیه رژیم صهیونیستی در المپیک و خرابکاری روز افتتاحیه
 
پاریس پریشان !
 

 

[شهروند] شبکه ریلی قطارهای سریع‌السیر فرانسه به‌دلیل خرابکاری مختل شد. این خبری است که از ساعات ابتدایی روز جمعه افتتاحیه المپیک پاریس را تحت‌الشعاع قرار داد. شرکت ملی راه‌آهن فرانسه دلیل این اختلال را اقدامات خرابکارانه عمدی ازجمله آتش‌سوزی اعلام کرد. اختلالی که تردد 800هزار مسافر را تحت‌تأثیر قرار داد و تا دو روز آینده نیز برطرف نخواهد شد. علاوه بر این اعتراضات به حضور نمایندگان رژیم جعلی اسرائیل در این رقابت‌ها از سوی افکار عمومی جهان از روزهای پیش شدت گرفته و همین موضوع سبب شکل‌گیری تنش‌ها و درگیری‌هایی میان حامیان فلسطین و اسرائیل در حاشیه رقابت‌های المپیک در فرانسه و تعیین تیم‌های حفاظتی ویژه از سوی دولت فرانسه برای ورزشکاران اسرائیلی شد، تا المپیک پاریس زیر سایه حضور ورزشکاران اسرائیلی، ناامنی و اقدامات خرابکارانه آغاز شود. در ادامه نگاهی به حواشی بازی‌های المپیک در فرانسه خواهیم داشت:

اختلال فاجعه بار در سیستم ریلی فرانسه
اختلال سیستم ریلی و قطارهای فرانسه در روز افتتاحیه رسمی المپیک سبب تعجب تماشاگران، بینندگان و اهالی فرانسه شد. اختلالی که در پاریس سابقه نداشته و در ابتدای آغاز المپیک 2024تبدیل به یک رسوایی مدیریتی تمام عیار برای دولت فرانسه شده‌است. یورونیوز درباره اختلال در سیستم ریلی فرانسه نوشت: «شرکت راه‌آهن دولتی فرانسه می‌گوید یک «خرابکاری گسترده» با هدف فلج کردن شبکه قطارهای پرسرعت این کشور، باعث تأخیر و لغو این قطارها شده است. خرابکاری‌های گسترده‌ای ازجمله ایجاد آتش‌سوزی «عمدی» و «هماهنگ» در زیرساخت این شبکه ریلی، باعث شد تعداد قابل‌توجهی از این قطارها صبح جمعه لغو شوند. پیش‌بینی شد این خرابکاری گسترده، سیستم حمل‌ونقل را در روز افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس مختل کند.» یورونیوز افزوده است: «مدیر شرکت حمل‌ونقل فرانسه، اعلام کرد، این خرابکاری گسترده باعث ایجاد تأخیر در سفر ۸۰۰هزار مسافر شده. گفته می‌شود این خرابکاری، تمام خطوط ریلی این کشور، به‌ویژه خطوطی که شهرهای دیگر را به پاریس متصل می‌کنند، تحت‌تأثیر قرار داد . حرکت قطارها بین پاریس و لیل در شمال فرانسه و همچنین از تور و لومان به جنوب غربی پایتخت مختل شده  .»

خرابکاری دستی! در سیستم ریلی؛ پای چپ افراطی در میان است؟
روزنامه انگلیسی گاردین نیز در رابطه با این خرابکاری نوشت: «حمله خرابکاران به شبکه راه‌آهن پرسرعت فرانسه در مجموعه‌ای از «اقدامات مخرب» شکل گرفت و ساعاتی قبل از مراسم افتتاحیه المپیک باعث هرج‌و‌مرج در شلوغ‌ترین خطوط ریلی این کشور شد.تا لحظه تنظیم این گزارش، هیچ کس مسئولیت این اختلال را برعهده نگرفت، اما رسانه‌های فرانسوی به نقل از منابع اطلاعاتی ناشناس گفته‌اند که گروه‌های چپ افراطی یا آنارشیست که در گذشته به شبکه راه‌آهن حمله کرده‌اند یا فعالان انجمن‌های رادیکال می‌توانند مظنونین احتمالی باشند. فاراندو، مدیر اجرایی شرکت قطار ملی فرانسه به گاردین گفت: «مهاجمان مجاری حامل کابل‌هایی که اطلاعات ایمنی رانندگان یا مکانیسم‌های نقاط کنترل را حمل می‌کنند، آتش زده‌اند. کابل‌های زیادی وجود دارد که باید آنها را یکی یکی تعمیر کنیم و این یک عملیات دستی است که به صدها کارگر نیاز دارد.» رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند که تمامی حملات بین ساعت 1تا 5:30بامداد جمعه رخ داده است.

لغو نشست خبری بازی‌های المپیک، 20دقیقه قبل از شروع
نشست خبری کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2024با حضور توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک که قرار بود پیش از مراسم افتتاحیه برگزار شود؛ به‌طور ناگهانی لغو شد. پایگاه دیلی‌میل انگلیس خبر داد این نشست خبری با وجود حضور گسترده نمایندگان رسانه‌های مختلف جهان 20دقیقه قبل از شروع لغو شد . کمیته سازماندهی المپیک 2024پاریس روز گذشته توضیحی در این‌باره نداد ؛ اگرچه به‌نظر می‌رسد این موضوع بی‌ارتباط با خرابکاری   در خطوط راه‌آهن پاریس نباشد.
 
ابهام درباره برگزاری افتتاحیه المپیک در سایه تهدیدهای امنیتی
تعطیلی به‌واسطه خرابکاری در شبکه ریلی سراسری فرانسه، باعث ایجاد نگرانی شدید قبل از مراسم افتتاحیه المپیک که قرار بود در اواخر روز جمعه، در رودخانه سن برگزار شود، شد،چراکه به نوشته گاردین قرار بود بیش از 300هزار نفر در حاشیه رودخانه نظاره‌گر ناوگانی از لنج‌ها و قایق‌ها در قلب پاریس باشند. حدود 45هزار پلیس، 10هزار سرباز و 2هزار مأمور امنیتی خصوصی برای ایمن‌سازی‌ مراسم افتتاحیه المپیک مستقر شده‌  و تک تیراندازهای مستقر در پشت بام‌ها و پهپادها از هوا در حال گشتزنی بودند.

درخواست محرومیت اسرائیل از المپیک و تظاهرات ضدصهیونیستی در فرانسه
ورزشکاران رژیم صهیونیستی درحالی‌که ارتش آن مشغول جنایت وحشیانه و نسل‌کشی در غزه است در پاریس حضور یافته‌اند. حضوری که سایه سنگینی بر بازی‌های المپیک انداخته است. بسیاری از افکار عمومی جهان با اشاره به محروم کردن روسیه از رقابت‌های ورزشی و المپیک پس از حمله به اوکراین با تلفات و تخریب‌ به‌مراتب کمتر و صدمه بسیار محدود به غیرنظامیان، خواستار محرومیت اسرائیل از بازی‌های المپیک با وجود جنایت گسترده و نسل‌کشی آشکار صهیونیست‌ها در غزه شدند و کمیته بین‌المللی المپیک را به سبب محروم نکردن اسرائیل، به رفتار دوگانه متهم کردند. به همین سبب در روزهای اخیر و مخصوصا روز افتتاحیه در شهرهای مختلف فرانسه، علیه حضور صهیونیست‌ها در المپیک تظاهرات گسترده‌ای برگزار شد.

نفرت از اسرائیل و محبوبیت فلسطینیان
در روزهای اخیر جدال هواداران اسرائیلی با حامیان پرشمار فلسطین از کشورهای مختلف در فضای مجازی پر بازدید شده که نشان از محبوبیت فلسطینیان و نفرت از اسرائیل دارد. استقبال پرشور از کاروان فلسطین در فرودگاه پاریس نیز از دیگر نکات جالب المپیک این دوره بوده است. از سوی دیگر،در بازی فوتبال رژیم اسرائیل با تیم مالی که پیش از افتتاحیه رسمی برگزار شد، پلیس فرانسه با اسکورت سنگین و حفاظت ویژه بازیکنان اسرائیل را وارد میدان کرد اما در هنگام پخش سرود این رژیم تماشاگران به شکل گسترده‌ای اقدام به سر و صدا و هو کردن آن کردند و پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند تا اوج نفرت از اسرائیل در جهان به نمایش گذاشته شود.

حفاظت ویژه از ورزشکاران اسرائیلی توسط فرانسه با همراهی جاسوسان شین‌بت
حفاظت از ورزشکاران اسرائیلی به فوتبالیست‌ها محدود نمی‌شود. مکرون رئیس‌جمهور، استفان سژورنه وزیر خارجه و ژرالد دارمانن وزیر کشور فرانسه از حفاظت ویژه و 24ساعته از همه ورزشکاران اسرائیلی حین اقامت آنان در این کشور خبر داده‌اند. یورونیوز در گزارشی از استقرار نیروهای امنیتی و جاسوسان شین‌بت(سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم اسرائیل) در پاریس جهت همکاری با نیروهای امنیتی فرانسه و تامین امنیت ورزشکاران اسرائیلی خبر داده و نوشته است: «یعقوب پیری، رئیس سابق شین‌بت روز شنبه ۲۰ ژوئیه در گفت‌وگو با نشریه تلگراف بریتانیا گفته بود که احتمالاً مأموران امنیتی اسرائیل هم‌اکنون در فرانسه هستند و اوضاع را بررسی می‌کنند. لی‌یور آکرمن، دیگر مسئول سابق شین‌بت هم گفت که این مأموران مخفی مسلح خواهند بود و با همکاری نیروهای امنیتی محلی فرانسه و پلیس پاریس کار خواهند کرد.»
 
اتهام زنی تکراری به حماس و ایران
انتشار ویدئویی از یک فرد با چفیه فلسطینی که به زبان عربی در حال تهدید دولت فرانسه به سبب حضور ورزشکاران اسرائیلی است سبب شد برخی منابع غربی و اسرائیلی این فرد را به حماس منتسب کنند. ادعایی که با تکذیب صریح حماس مواجه شد و رسانه‌های فلسطینی نیز با اشاره به تسلط پایین و لحن عربی ضعیف این فرد عنوان کردند این فیلم ساختگی است. عزت الرشق از رهبران حماس نیز این ویدئو را ساختگی و در جهت مظلوم‌نمایی برای اسرائیل خواند. همچنین پیش‌تر، یعقوب پیری رئیس سابق شین‌بت در مصاحبه با تلگراف از تهدید ورزشکاران اسرائیل توسط ایران سخن گفته بود. به‌نظر می‌رسد المپیک پاریس 2024تاکنون تحت الشعاع ضعف امنیتی و خرابکاری، حضور صهیونیست‌ها در بازی‌ها و نفرت جهانی از صهیونیسم قرار گرفته و احتمالا فرانسه تا روزهای پایان با این مسائل دست و پنجه نرم خواهد کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/249638/--پاریس-پریشان-!