در دیدار با رئیس گروه دوستی ایران و چین مطرح شد
 
پیام مهم هیأت چینی حاضر در تحلیف پزشکیان
 

 

هیأت چینی شرکت‌کننده در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب ایران، حامل پیامی مهم برای وی خواهد بود.
زونگ پی وو، سفیر جمهوری خلق چین در تهران، در ملاقات با رئیس انجمن دوستی ایران و چین، با بیان اینکه هیأتی عالی‌رتبه از چین در مراسم تحلیف دکتر مسعود پزشکیان شرکت خواهد کرد، گفت که این هیأت حامل پیامی مهم از جانب دولت چین برای ایشان خواهد بود.
زونگ پی وو، سفیر جمهوری خلق چین، در این ملاقات، با اشاره به دیداری که اخیر با علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب، داشت، وی را یک از زبده‌ترین دیپلمات‌ها دانست و ملاقات با ایشان را مفید ارزیابی کرد.
سفیر چین با اشاره به روابط گسترده کشورش با ایران و در عین حال تلاش آمریکا برای اثرگذاری بر این روابط گفت: آمریکا با یکجانبه‌گرایی به‌دنبال ضربه زدن به این روابط است.
وی با شاره به همکاری‌های مشترک ایران، چین و روسیه در قالب سازمان همکاری شانگهای و بریکس، این همکاری سه‌جانبه را ارزشمند دانست.
زونگ پی وو در ادامه با اشاره به حرکت متقابل دو قطار از چین به سمت ایران و از ایران به سمت چین، گفت: این راه‌آهن کریدور جدیدی برای تبادل کالاهای۲ کشور است و ما در آینده شاهد همکاری بیشتری خواهیم بود.
سفیر چین در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به موضوع جزایر سه‌گانه ایران در آب‌های خلیج‌فارس گفت: چین همواره از حاکمیت و تمامیت ارضی ایران حمایت می‌کند. طرف چینی، دغدغه‌های ایران را درک می‌کند و اهمیت می‌دهد. چین به‌دنبال آن است که دشمنان روابط دو کشور نتوانند با استفاده از این موضوع، تنش ایجاد کنند و تأثیر منفی بر روابط بگذارند.
این دیپلمات چینی تأکید کرد: هم دولت چین و هم سران کشور چین اراده‌ای محکم و قوی در توسعه روابط دوجانبه با ایران دارند و در پیام تبریک آقای شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین، به دکتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری منتخب ایران، نیز به صراحت اشاره و تأکید شده است که چین تمایل دارد که با کمک ایران، مشارکت و همکاری راهبردی دو کشور را عمق بیشتری ببخشد و این پیام، فراتر از یک پیام صرفا تشریفاتی است.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/249612/پیام-مهم-هیأت-چینی-حاضر-در-تحلیف-پزشکیان