نیروهای عملیاتی هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
 

 

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر کشور از هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید و موقت در روز پنجشنبه خبر داد.
مهندس محمودی، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، با اعلام این خبر گفت: «هشدار سطح نارنجی شماره ۴۴ سازمان هواشناسی کشور مبنی بر رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و موقت صادر شد. بر این اساس، پنجشنبه ۴ مرداد ماه ۱۴۰۳، رعدوبرق و وزش باد شدید در شمال آذربایجان‌غربی، شمال و شرق آذربایجان‌شرقی، دامنه و ارتفاعات در مرکز و جنوب اردبیل و ارتفاعات در استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود. اثر این مخاطره آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها و همچنین صاعقه خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی دور از انتظار نخواهد بود.»
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال‌احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، افزود: «شهروندان و مسافران از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند. شماره تماس ۱۱۲ ندای امدادونجات جمعیت هلال‌احمر به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/249564/نیروهای-عملیاتی-هلال‌احمر-به-حالت-آماده‌باش-درآمدند