گزارش «شهروند» درباره استراتژی جدید صداوسیما برای بازگشت به روزهای موفقیت
 
سلبریتی‌ها در مسیر بازگشت به تلویزیون!
 

 

  [شهروند]  اگر شایعاتی که این روزها در فضای مجازی و حتی رسانه‌های رسمی دهان به دهان می‌گردند حتی نیمی هم به واقعیت بدل شوند، می‌توان گفت که به زودی دوباره شاهد رونق تلویزیون و بازگشت شکوه و مخاطب به رسانه ملی خواهیم بود. رویایی ظاهرا دور؛ که از زمانی که صداوسیما تصمیم گرفت میل و سلیقه و خواست مخاطبانش را یک‌سره رها کرده و در خدمت یک گعده خاص قرار بگیرد، رنگ باخت و در نهایت به جایی رسید که انبوه چهره‌ها و برنامه‌هایی که زمانی نه چندان دور تلویزیون را در رقابت با سینما و شبکه نمایش خانگی سربلند می‌کردند، بدل به خاطراتی دور و دیر شدند.
اما به نظر می‌رسد کشتیبان را سیاستی دیگر آمده؛ و شایعاتی که به تازگی در فضای مجازی و حتی برخی از شبکه‌های رسمی خبری منتشر شده، حکایت از این می‌کنند که به زودی شاهد چرخشی آشکار در روند حرکتی صداوسیما خواهیم بود. بازگشت چهره‌هایی مانند مهران مدیری، رامبد جوان، سروش صحت، احسان علیخانی، فرزاد حسنی و البته سریالی چون «پایتخت» را- که با هر متر و معیاری یکی از انگشت‌شمار سریال‌های موفق تلویزیون در دو دهه اخیر بوده- جلوه‌هایی از این تغییر می‌توان ارزیابی کرد.
این مطلب می‌کوشد مروری داشته باشد بر این اتفاق؛ برندها و چهره‌هایی که چرخش روزگار آن‌ها را در چرخه بازگشت به صداوسیما قرار داده است...  

 بازگشت نسیم
شبکه نسیم از همان اولین روزهایی که پای به دایره وجود گذاشته پرسروصدا و در حد خود موفق بوده- و حالا در هفته‌های اخیر دوباره صداهایی از این شبکه به گوش می‌رسد که به نظر می‌رسد که دوباره شاهد بازگشت این شبکه به روزهای اوج خواهیم بود. در حقیقت اخباری که از احتمال ساخت فصول جدید برنامه‌های مهران مدیری و رامبد جوان و جناب‌خان و البته برنامه‌های «برمودا» و «بگوبخند» به گوش می‌رسند، جز این را به ذهن نمی‌آورند. این امر به خصوص در مورد فصل جدید «برمودا»ی کامران نجف‌زاده و بازگشت «جناب خان» با یک برنامه تلویزیونی مستقل امیدواری‌های بیشتری ایجاد می‌کند.
یکی از کنجکاوی‌برانگیزترین برنامه‌های شبکه نسیم که قرار است بعد از محرم و صفر آغاز شود، برنامه «جناب خان» است. عروسک محبوبی که بعد از حضور در سریال نمایش‌خانگی «کوچه مروارید» و پس از آن هم «خندوانه» رامبد جوان در دل مخاطبین جا باز کرد و حالا به جایی رسیده که بسیاری بر این باورند که بدون رامبد جوان هم می‌تواند باعث پربیننده شدن یک برنامه شود.
شبکه نسیم البته برنامه‌های «برمودا»ی کامران نجف‌زاده و «مهمانی» ایرج طهماسب را نیز در صف برنامه‌های آینده‌اش دارد. برنامه‌هایی که پیش از این در پخش از این شبکه با استقبال خوبی از سویِ مخاطبین تلویزیون مواجه شدند و حالا بر پایه همان استقبال قرار است ادامه پیدا کنند. در این راستا؛ «برمودا» این روزها پیش‌تولید فصل جدید را می‌گذراند تا بتواند فصل پاییز روی آنتن شبکه نسیم باشد. «ساعت شنی» فرزاد حسنی و ادامه برنامه «بگوبخند» هم دیگر برنامه‌های این شبکه برای ماه‌های آینده هستند که احتمالاً بعد از محرم و صفر روی آنتن خواهند رفت.

رویای تعبیرنشده
اما برگ برنده تلویزیون- در تمام شبکه‌ها- «پایتخت ۷» می‌تواند باشد که البته به رغم تمام شایعاتی که در یکی دو ماه گذشته در موردش منتشر شده، اما هنوز اتفاقی برایش نیفتاده و هنوز و هم‌چنان در انتظار کلید خوردن است. در واقع به گفته خبرگزاری تسنیم در حالی که هنوز خبری رسمی از کلید خوردن هفتمین فصل مجموعه «پایتخت» به گوش نرسیده، اما شواهد حاکی از این است که این سریال در مرحله پیش‌تولید به سر می‌برد و ظرف هفته‌های آینده تصویربرداری‌اش آغاز خواهد شد. در این زمینه در گزارش‌هایی که تاکنون در زمینه این سریال منتشر شده؛ گفته می‌شود که بدنه ساخت «پایتخت ۷» را همان گروه قبلی تشکیل می‌دهند و این یعنی الهام غفوری و سیروس مقدم و محسن تنابنده تولید این اثر تاکنون محبوب را پیش می‌برند.
درباره «پایتخت ۷»؛ بعد از اخباری که بعد از توئیت خبرساز هومن حاجی‌عبداللهی که در روز ۳۱ خرداد ماه از آغاز ساخت «پایتخت ۷» نوشته بود، منتشر شد؛ اما جز یک سری شنیده‌های غیرقابل استناد هنوز اتفاق دیگری نیفتاده است. با این همه و بر اساس همان اخبار غیررسمی، بالاخره این نکته را کتمان نمی‌توان کرد که «پایتخت» دوباره خواهد آمد؛ اما این که آیا این سریال با چه سروشکلی خواهد آمد و این‌که آیا با حضور همان چهره‌هایی که به آن‌ها عادت کرده بودیم جلوی دوربین خواهد رفت یا نه؛ سوال بی‌پاسخی است که هنوز سازندگان سریال درباره‌اش صحبتی نکرده‌اند.
با این حال از همین حالا مشخص است که فصل هفتم «پایتخت» تحت تأثیر غیبت چند بازیگر فصول قبلی سریال از قبیل بهرام افشاری و مهران احمدی و سارا و نیکا فرقانی اصل و البته علیرضا خمسه قرار خواهد داشت و این مهم‌ترین چالش سازندگان این سریال خواهد بود. محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی‌عبداللهی و احمد مهرانفر اما هم‌چنان در سری هفتم «پایتخت» هم- که هنوز تعداد قسمت‌هایش مشخص نشده- حضور خواهند داشت. علاوه بر این گفته می‌شود که «پایتخت 7» به احتمال زیاد دومین فصل این سریال خواهد بود که در ماه رمضان پخش خواهد شد و رکورد طولانی‌ترین سری آن را خواهد شکست.

بازگشت مدیری
این روزها اخبار مختلفی درباره مهران مدیری شنیده می‌شود. او که قرار است در روزهای آینده با برنامه رقابتی «گل یا پوچ» در شبکه نمایش‌خانگی حضور داشته باشد؛ فیلم سینمایی «ساعت ۶ صبح» را نیز در صف اکران سینماها دارد و البته مدت‌هاست شایعاتی درباره ادامه برنامه بلاتکلیف «دورهمی» و البته احتمال ساخت یک سریال تلویزیونی توسط او نیز شنیده می‌شود. این یعنی اگر این شایعات جامه عمل بپوشند، می‌توان تابستان امسال را به نام او ثبت کرد. کارگردان و بازیگر شناخته شده‌ای که در مسیر بازگشت به اوج دوران کاری‌اش قرار گرفته و درست در روزهایی که قرار است فیلم جدیدش روی پرده برود، اخباری درباره آغاز فیلمبرداری سریال تازه‌اش نیز منتشر شده و البته پخش رئالیتی‌شوی جدیدش به نام «گل یا پوچ» نیز به زودی از یکی از پلتفرم‌های موجود آغاز خواهد شد.
مهران مدیری که اکران فیلم «ساعت 6 صبح»- دومین فیلم بلندش- از امروز شروع خواهد شد؛ در این فیلم غیرکمدی و جدّی از بازیگرانی چون مهرداد صدیقیان، سمیرا حسن‌پور و مونا فرجاد استفاده کرده است. این کمدین محبوب درست سه روز بعد از آغاز اکران فیلمش، یعنی از هفتم مردادماه هم رئالیتی‌شوی «گل یا پوچ» را در فیلیمو پخش خواهد کرد که پیش از این میزبان برنامه «اسکار» مدیری بود که البته به‌رغم مخاطبان و محبوبیتی که داشت، از آن خوشمزگی‌ها و ظرافت‌های استندآپ‌های ویژه «دورهمی» بی‌بهره نشان می‌داد و همین هم بود که بسیاری را به این فکر انداخت جای خالی برنامه «دورهمی» را به مدیران تلویزیون یادآوری کنند.
با این حال جدیدترین شایعه‌ای که درباره مهران مدیری شنیده می‌شود، احتمال بازگشت او با سریال تلویزیونی «پدر قهوه» یا «پدر کاپوچینو» است که با بازی سام درخشانی، ژاله صامتی و محمد بحرانی برای پلتفرم فیلم‌نت ساخته خواهد شد. سریالی که سام درخشانی در مصاحبه با فریدون جیرانی آن را به شدت تحسین کرد- که می‌تواند کنجکاوی‌ها را درباره اثر جدید هنرمندی که همواره در شبکه نمایش خانگی در آثاری چون «هیولا» و «دراکولا» گام‌ها از استانداردهای شخصی خود عقب‌تر نشان داده، افزایش دهد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/249498/-سلبریتی‌ها-در-مسیر-بازگشت-به-تلویزیون!