عماری: آذربایجانی‌ها کارشکنی کردند و ویزا صادر نشد!
 

 

مسعود عماری، رئیس سازمان بسکتبال سه نفره، درباره لغو سفر بانوان به مسابقات سری بانوان (Women’s series) گفت: «با وجود تمام تلاش‌هایی که صورت پذیرفت اعزام به این مسابقات به‌دلیل عدم‌صدور روادید از سوی کشور میزبان لغو شد. ششم تیر حضور ما در این مسابقات تأیید شد و همان روز 6نفر را برای حضور در این مسابقات به همراه ارسال پاسپورت‌های آنها معرفی کردیم. 16تیر ماه با ای‌میل دریافتی از کشور میزبان، مقرر گردید که روادید اعضای تیم با اقدام از طرف میزبان و بدون هیچ‌گونه نقص مدارک صورت پذیرد. در همان ای‌میل از ما آدرس بازیکنان را خواستند که همان روز اقدام کردیم تا خللی در کار پیش نیاید.»
 عماری ادامه داد: «ساعات پایانی 25تیرماه ای‌میلی برای فدراسیون ارسال شد که امکان صدور روادید الکترونیک برای بازیکنان ایران نیست و باید به سفارت مراجعه کنید. مدیر امور بین‌الملل همان موقع به سفارت مراجعه کرد که یک ساختمان درحال بازسازی بود. در آنجا گفته بودند هنوز سفارت راه‌اندازی نشده و از کنسولگری تبریز اقدام کنید. بلافاصله از طریق گهرخانی، رئیس هیأت آذربایجان شرقی، با کنسولگری ارتباط گرفتیم که اعلام کردند در بهترین حالت 4 تا 5روز کاری صدور ویزا طول می‌کشد که آن هم به شرط صدور نامه از سوی وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان است و نامه فدراسیون بسکتبال آذربایجان ملاک نیست.» رئیس سازمان بسکتبال سه نفره با اشاره به نامه وزارت امور خارجه گفت: «وزارت امورخارجه ایران نامه‌ای ارسال کرد و سفارت ایران در جمهوری آذربایجان بسیار پیگیر بود ولی طرف آذربایجانی به هیچ‌کدام از ای‌میل‌ها و تلفن‌های ما جواب نمی‌داد تا اینکه در نهایت 29تیر ساعت 11صبح در یک پیام صوتی اعلام کرد صدور ویزای الکترونیک یک ماه زمان نیاز دارد درحالی‌که 16تیر حضور تیم ما در این مسابقات مورد تأیید قرار گرفته بود و خودشان از همان روز از ما مدارک خواسته بودند. تمام مستندات و ای‌میل‌ها موجود است و برای دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش ارسال شده تا نتیجه به استحضار جامعه ورزش و بسکتبال برسد.»
 عماری در پایان خاطرنشان کرد: «تمام کارهای مربوط به اعزام را انجام داده بودیم و برای بازیکنان بلیت هم تهیه شده بود و تا آخرین لحظات هم پیگیر بودیم تا حتی شده ویزای فرودگاهی بگیریم که متأسفانه این اتفاق رخ نداد. فیبا در تمام مراحل این مکاتبات در جریان قرار می‌گرفت و بعد از اینکه مشخص شد نمی‌توانیم در مسابقات شرکت کنیم طی یک ای‌میل بخاطر عدم‌صدور ویزا توسط کشور میزبان ابراز تأسف کرد. مطمئن باشید با قوانین فیبا اگر کوتاهی عدم‌اعزام از طرف ما بود با محرومیت و جریمه مالی روبه‌رو می‌شدیم.»/ روابط‌عمومی فدراسیون بسکتبال

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/249287/عماری:-آذربایجانی‌ها-کارشکنی-کردند-و-ویزا-صادر-نشد!