پزشکیان در نشست با روسای ستادهای اصولگرا:
 
اگر با هم باشیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم
 

 

رئیس جمهور منتخب تأکید کرد: اگر با هم باشیم، حتی اگر برنامه ضعیف داشته باشیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر برنامه قوی‌ای داشته باشیم اما باهم نباشیم متاسفانه نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم.
به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در نشست با روسای ستادهای انتخاباتی اصولگرا، با بیان اینکه حضور شما در اینجا لطف خدا است، اظهار کرد: در این مدت همه شما دست به دست هم دادید تا مردم پای صندوق بیایند. با توجه به شرایطی که وجود داشت بنده می‌توانستم رئیس جمهور نشوم زیرا عده‌ای بودند که یکسره رای ثابت داشتند. اما به لطف خدا مردم به صحنه آمدند و به آنها رای ندادند.
وی با تاکید بر به‌کارگیری افکار و سلایق مختلف افزود: قرار بود طبق شاخصه‌ها کار را ادامه دهیم و کسانی که نسبت به آن اعتراض دارند، یکی از شاخصه‌ها را اضافه یا یکی را حذف کنند و اگر هم شاخص درست است طبق آن افراد را معرفی کنید. بنده به تمام افراد از جمله آقایان قالیباف، رضایی و حتی جلیلی هم گفتم افرادتان را معرفی کنید. اگر معتقدید شاخصی ضعیف است شما شاخص دیگری بگویید تا اضافه کنیم. طبق این شاخص‌ها همه افراد را جمع می‌کنیم و از میان آن‌ها بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم، با این روش دستمان پر است.
رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه افراد طبق شاخص‌ها انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در سال‌های گذشته طبق یک نظم به افراد سمت ندادیم، امروز دچار یکسری مشکلات شدیم اما در دوره جدید می‌خواهیم بر طبق شاخص ‌های تعریف شده افراد را انتخاب کنیم. اینکه بنده گفتم حزبی نیستم دلیل بر این نیست که حزب نباید باشد؛ برعکس حزب باید وجود داشته باشد، توسعه اجتماعی با وجود حزب‌ها شکل می‌گیرد.
پزشکیان ادامه داد: می‌گویند مشکل در مدیریت کشور است، اصلا مگر این افرادی که روی کار آوردند، مدیر بودند یا علم و حتی مهارت آن را داشتند؟ قطعا اینگونه نبوده است. اصلا کدام بخش را درست کردند و آن مدینه فاضله‌ای که می‌گویند، کجا است؟ بنده همین هستم، صاف و ساده اما آیا شما، آن که می‌گویی هستی؟
رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: من اعتقاد دارم باید طبق قانون که میثاق مشترک است رفتار کرد، باهم تصمیم می‌گیریم که این‌کار را انجام دهیم و اگر کسی قبول ندارد باید کنار رود. اگر بخواهیم قانونی را عوض کنیم باید از متخصصان
 کمک بگیریم.
وی تصریح کرد: همه مشکلات و دعواها سر این است که «من رئیس شوم» و دعوا بر سر نفسانیت است. برای همین ما در دولت جدید شاخص تعیین کردیم و هر کسی که بر اساس شاخص‌ها وزن بیشتری دارد بالا می‌آید و دیگر دعوایی
 وجود ندارد.
رئیس جمهور منتخب ادامه داد: مشکل این است که در کار هم کارشکنی می‌کنیم، اگر با هم باشیم حتی اگر برنامه ضعیف داشته باشیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر برنامه قوی‌ای داشته باشیم اما باهم نباشیم متاسفانه نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم.
پزشکیان در خصوص اینکه بدون پشتوانه وارد میدان انتخابات شد، گفت: خدا خواست و بنده به عرصه انتخابات آمدم وگرنه هیچ پشتوانه مالی، حزبی و قوم و خویشی نداشتم. رقبا از ما بیشتر امکانات داشتند اما خدا خواست و ما آمدیم. البته نظر مقام معظم رهبری و دستوراتی که می‌دادند در رابطه با کنترل صندوق‌ها قطعا تاثیرگذار بود.
وی در پایان درباره‌ رابطه‌ حق و اصلاحات گفت: از ابتدا نیز گفتم که برای رسیدن به حق نمی‌توان بدون اصلاحات قدم برداشت. باید مسیر، نگاه و مهارتمان را عوض کنیم و یاد بگیریم که بتوانیم باهم کار کنیم. ما بلد نیستیم به صورت تیمی کار و همدیگر را تحمل کنیم و دائم یک جریان راه می‌اندازیم.

دیدار خانواده امام موسی صدر با رئیس جمهور منتخب
همچنین خانواده امام موسی صدر با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب دیدار و گفت‌وگو کرد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/249128/اگر-با-هم-باشیم-می‌توانیم--مشکلات-را--حل-کنیم