تابستان داغ نقل و انتقالاتی فوتبال ایران آغاز شد
 
فصل هایجک!
 
پرسپولیس و استقلال بار دیگر رقابت شانه‌به‌شانه با یکدیگر را آغاز کردند، البته این بار در فصل نقل و انتقالات
 

[شهروند] با آغاز رسمی نقل و انتقالات فوتبال ایران، همه باشگاه‌ها به‌ویژه تیم‌های مدعی در رقابت با یکدیگر برای جذب ستاره‌های حال حاضر فوتبال ایران هستند. در این میان بازیکنانی که عملکرد درخشانی در فصل گذشته داشته‌اند؛ مورد توجه همزمان تیم‌های بزرگی چون پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور و... قرار گرفته‌‌اند و درواقع حالا مدیرعاملان تیم‌ها در کورس جذب ستاره‌ها با یکدیگر رقابت دارند. ضمن اینکه چالش تمدید قرارداد با ستاره‌های فصل گذشته همین تیم‌ها نیز ازجمله وظایف مهم مدیران در فصل نقل و انتقالات تابستانی خواهد بود. در این میان مثل تمام فصول گذشته، رقابت بین دو تیم استقلال و پرسپولیس بیش از سایر تیم‌هاست و هواداران دو تیم با هر هایجک (ربودن بازیکن از اردوگاه رقیب)، به اندازه پیروزی در یک مسابقه حساس شاد می‌شوند.

پرسپولیس: عبدالکریم را نمی‌فروشیم، لیموچی را می‌خریم!
بعد از استخدام مربی، رضا درویش، دو ماموریت مهم دارد، تمدید با ستاره‌ها و جذب بمب‌های نقل و انتقالاتی! درویش تاکنون با دو بازیکن پرسپولیس یعنی مرتضی پورعلی گنجی و وحید امیری رسما تمدید کرده است و به‌زودی با سروش رفیعی هم عقد قرارداد خواهد داشت، اما در مقابل به‌نظر می‌رسد دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند را باید جدا شده بدانیم. موضوع رسمی باشگاه پرسپولیس در مقابل بیرانوند که یک فصل دیگر قرارداد داشت و به‌طور یک‌طرفه این قرارداد را فسخ کرد؛ کاملا روشن است؛ او حق فسخ نداشته! هومن هدایتی، سرپرست معاونت حقوقی باشگاه پرسپولیس، در همین خصوص گفته است: «آقای بیرانوند یک فصل دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارند و وضعیت‌شان را هیأت مدیره و مدیرعامل محترم مشخص می‌کنند، اما از نظر قراردادی، ایشان بازیکن پرسپولیس هستند. درخواست باشگاه پرسپولیس هم این است که این فسخ غیرموجه است و ایشان باید عضو باشگاه پرسپولیس باقی بمانند و نمی‌توانند در باشگاه دیگری عضویت داشته باشند.»
دومین چالش مهم این روزهای پرسپولیس مربوط به حسن عبدالکریم، مدافع مستحکم قطری سرخ‌ها بوده است. درحالی‌که چند باشگاه قطری خواهان جذب او شدند و هواداران پرسپولیس نگران جدایی این بازیکن بودند؛ باشگاه پرسپولیس اعلام کرد قصد فروش الماس سیاه باشگاه خود را ندارد و با این اوصاف به‌نظر می‌رسد او هم در فصل آتی پیراهن قرمز به تن خواهد کرد.
اما به جز این بازیکنان، درویش درحال مذاکره با چند ستاره جوان نیز است، در رأس این ستاره‌ها می‌توان به نام مهدی لیموچی اشاره کرد. مهدی لیموچی، وینگر 24ساله فصل گذشته آلومینیوم اراک که سابقه بازی در تیم پیکان تهران را هم دارد یکی از گزینه‌های مدنظر این باشگاه در فصل نقل و انتقالات تابستانی است. هفته گذشته خبر رسید که باشگاه پرسپولیس برای جذب این بازیکن ملی‌پوش به باشگاه اراکی نامه داده و البته خود لیموچی در جشن عید غدیر صراحتا گفته پرسپولیس را دوست دارد. بعد از آن بود که باشگاه سپاهان هم وارد این کارزار نقل و انتقالاتی شد و برای جذب این بازیکن با باشگاه آلومینیوم اراک نامه‌نگاری کرد تا کار برای سرخ‌ها سخت شود. با وجود این در باشگاه پرسپولیس این امیدواری وجود دارد که با توجه به همان نقل‌قول لیموچی درباره علاقه‌‍‌اش به پرسپولیس او با رقم پائین‌تری راهی تهران شده و پیراهن سرخ را به تن کند.

استقلال: چالش جذب دروازه‌بان بوسنیایی و نخستین هایجک از سپاهان
با تصمیم نهایی هلدینگ درخصوص بقای جواد نکونام روی نیمکت آبی‌پوشان، حالا مدیران استقلال رسما وارد بازار نقل و انتقالات شده‌اند. ماجرای حضور دروازه‌بان خارجی در استقلال طی روزهای گذشته حواشی زیادی ایجاد کرده است؛ بسیاری از هواداران و پیشکسوتان استقلال با توجه به اینکه سیدحسین حسینی یک سال دیگر از قراردادش باقی مانده، جذب دروازه‌بان خارجی را اقدامی عجیب توصیف می‌کنند. با این حال مشخص شد که مسئولان استقلال کارهای حضور این دروازه‌بان خارجی را در ایران نهایی کرده‌اند و این گلر به‌زودی به تهران سفر می‌کند. او یک گلر 29ساله بوسنیایی است که در لیگ مقدونیه بازی می‌کند و با پایان قراردادش به‌زودی به تهران سفر می‌کند و آبی‌پوش خواهد شد. ‌اسم این دروازه‌بان ودران کیوسفسکی است و طی دو فصل گذشته برای استروگا در لیگ مقدونیه بازی کرده است. او در دو فصل گذشته 38بازی برای تیمش در لیگ مقدونیه بازی کرده و در فصل اخیر 6بازی هم در لیگ کنفرانس اروپا برای استروگا بازی کرده است. گلر بوسنیایی مدنظر استقلالی‌ها در رده‌های ملی پایه بوسنی سابقه بازی دارد، اما هرگز در تیم ملی بزرگسالان کشور خودش بازی نکرده است. این دروازه‌بان 185سانتی‌متری در فصل گذشته 14بار برای استروکا، کلین‌شیت کرده است. جالب اینکه او فصل پیش در مجموع 38بازی‌ای که برای تیمش به میدان رفته 37گل خورده در کارنامه دارد.
به جز دروازه‌بان بوسنیایی، محمدحسین اسلامی نیز با استقلال به توافق نهایی رسیده و قرار است طی دو روز آینده قراردادش با این باشگاه را رسمی کند که سپاهان هم به‌طور جدی خواهان جذب این بازیکن جوان بود و سعی داشت او را به خدمت بگیرد. درحالی‌که گفته می‌شد اسلامی در لیست تابستانی پرسپولیس هم قرار دارد، اما نام این بازیکن در فهرست خرید سرخپوشان جای نداشت و اقدام جدی هم برای خرید او صورت نگرفته بود، ولی استقلال و سپاهان سعی کردند او را به خدمت بگیرند. پیشنهاد سپاهان به اسلامی جدی‌تر بود و حتی توافق اولیه نیز انجام گرفته و احتمال داشت این انتقال رخ بدهد، اما درخواست دوباره جواد نکونام و پیشنهاد باشگاه استقلال کاری کرد تا این بازیکن 23ساله از اصفهان به تهران برود و پای میز مذاکره با آبی‌ها بنشیند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/247929/فصل-هایجک!