با حضور میلیونی ایرانیان در پای صندوق‌های رای رقم خورد
 
تجلی مردم سالاری دینی
 
مقام معظم رهبری: امیدوارم سال‌های آینده انشالله سال‌های خوب و مطلوبی باشد
 

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت 8 صبح دیروز به دستور وزیر کشور در سراسر کشور آغاز شد و بسیاری از شخصیت‌ها و چهره‌های مختلف در کنار مردم در انتخابات شرکت کردند. این در حالی بود که در بسیاری از شعب در شهرهای مختلف مردم در صف انداختن رای خود در صندوق، منتظر آغاز فرایند رای‌گیری بودند. بیش از ۲۰۰ خبرنگار رسانه‌های داخلی و خارجی، از جمله خبرنگاران رسانه‌های آمریکا، چین، روسیه، آلمان، اسپانیا، انگلیس، افغانستان، اتریش، ترکیه، کویت، هلند، امارات، ایتالیا، عراق، یمن، ژاپن، فرانسه، فیلیپین، لبنان، قطر، عمان، استرالیا، سوئد، دانمارک، هند، کره جنوبی و ... این برنامه را پوشش دادند.

رهبر معظم انقلاب در دقایق ابتدایی آغاز انتخابات رای خود را به صندوق انداختند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دقایق ابتدایی آغاز انتخابات رای خود را به صندوق انداختند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از شرکت در انتخابات بیان کردند: برای ملت عزیزمان از خداوند متعال بهترین روزها و سال‌ها و بالاترین برکاتش را مسئلت می‌کنم.

امیدوارم سال‌های آینده انشالله سال‌های خوب و مطلوبی باشد و مردم از گزینش خود راضی باشند
ایشان در پایان بیان کردند: امیدوارم انشالله خداوند متعال برای این کشور مقدر کند بهترین و مفیدترین گزینش را و سال‌های آینده انشالله سال‌های خوب و مطلوبی باشد و مردم از گزینش خود راضی باشند.
فرایند انتخابات
رأی‌گیری در شعب اخذ رأی با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزدها (در صورت معرفی) انجام گرفت. همچنین رأی‌گیری در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت کاغذی بود.
بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور، ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط در داخل و خارج از کشور می‌توانستند در رأی‌گیری شرکت کنند.
تعداد شعب اخذ رأی در سراسر کشور ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه بود که در فرآیند انتخابات مشارکت داشته و از این تعداد ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه در مناطق روستایی و عشایری مستقر بودند.رأی دهی با ارائه‌ی شناسنامه یا کارت ملی امکان‌پذیر بود. در این دوره از انتخابات، درج مهر بر شناسنامه حذف شده است.در پایان زمان رأی‌گیری و پس از شمارش آرا، با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی، صورت جلسه تهیه و در سامانه احراز بارگذاری و سپس در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها تجمیع و به وزارت کشور اعلام می‌شود و بعد از تأیید شورای نگهبان، وزارت کشور آمار رسمی را اعلام خواهد کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/247788/تجلی-مردم-سالاری-دینی