دستاوردهای تئاتری دولت سیزدهم
 
حریمی امن برای تئاتر!
 

 

اما در حوزه فرهنگ؛ تئاتر هم یکی دیگر از حوزه‌های موفقیت دولت سیزدهم در عرصه‌های هنری بوده و به‌خصوص در زمینه اقدامات زیرساختی، دولت در این حیطه کارنامه‌ای قابل‌قبول از خود نشان داده است که اگر این موفقیت در کنار این پیش‌فرض قرار گیرد که تئاتر، اهمیت بنیانی در جامعه دارد و حمایت دولت‌ها از این هنر می‌تواند تأثیرات عمیقی بر جامعه و فرهنگ داشته باشد، ارزش و اهمیت دستاوردهای دولت سیزدهم در زمینه تئاتر جلوه بهتری پیدا می‌کند.
اما اینکه دستاوردهای مهم دولت در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی چه بوده؛ می‌توان به‌طور گذرا به مواردی چون افزایش بودجه تئاتر، بازسازی و تجهیز سالن‌های تئاتر و نهضت پلاتوسازی اشاره کرد که وزارت ارشادِ دولت سیزدهم این اقدامات را در راستای توسعه زیرساخت‌های تئاتر به انجام رسانده است. حمایت از برگزاری منظم جشنواره‌های تئاتر در سطح ملی و بین‌المللی یکی دیگر از اقداماتی است که از طریق افزایش تبادل فرهنگی و هنری هنرمندان موجب ارتقای کیفی آثار تئاتری شده است.
از دیگر اقدامات معاونت هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان به ایجاد حریمی امن برای تئاترِ شهرِ تهران اشاره کرد که به‌عنوان یکی از نمادهای مهم هنرهای نمایشی کشور، درخواست چندین و چندساله هنرمندان تئاتر بوده که در نهایت بعد از وعده‌های بسیار در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در دولت سیزدهم محقق شد.
حمایت از تولیدات تئاتری، تقویت همکاری‌ها و تعاملات بین‌المللی در زمینه تئاتر، توسعه زیرساخت‌های دیجیتال و راه‌اندازی پلتفرم‌های دیجیتال برای نمایش تئاتر، سامان دادن نسبی اداره نظارت و ارزشیابی، برنامه‌های حمایتی در قبال هنرمندان، توجه به تئاتر کودک و نوجوان، ارتقای کیفی آثار و توسعه تئاتر استانی اقدامات دیگر دولت سیزدهم در حوزه نمایش بوده است.
ولی با این حال با هر متر و معیاری تدوین سند ملی تئاتر را می‌توان مهم‌ترین اقدام دولت در زمینه حمایت از تئاتر عنوان کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/247737/حریمی-امن-برای-تئاتر!