سر دراز رشته فساد در فوتبال
 
مدیرعامل شمس‌آذر بازداشت شد!
 
با اعترافات جدید خداداد افشاریان، شهاب زندی هم احضار و بازداشت شد
 

[شهروند] بدون شک یکی از سوژه‌های اصلی هفته‌های اخیر فوتبال ایران، ماجرای فساد در فوتبال بوده که به مرور زمان هم ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده است. مهم‌ترین خبر حول و حوش این ماجرا، مربوط به بازداشت خداداد افشاریان، رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال، بود که تنها چند روز پیش از بازجویی در کرمان، از سِمت خود استعفا کرد. در این میان البته دادگستری استان کرمان چندین اطلاعیه هم صادر کرد و هفت نفر را در این پرونده دخیل دانست. از مدیران و مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تا دو سردبیر ورزشی که البته نام آنها هرگز به طور کامل افشا نشد.
حالا اما در جدیدترین خبر پیرو این پرونده جنجالی، فارس اعلام کرده است که مدیرعامل تیم شمس‌آذر قزوین هم بازداشت شده است. ماجرا هم از این قرار است که پس از اعتراف‌های خداداد افشاریان، رئیس سابق کمیته داوران، و مطرح کردن نام شهاب زندی، مدیرعامل باشگاه شمس آذر او هم به دادسرای رفسنجان احضار شده است. بر اساس نوشته فارس از آنجایی که افشاریان در این دادسرا، زندی را هم در ماجراهای مربوط به فساد دارای نقش دانسته به همین دلیل او به کرمان احضار شده، اما شنیده می‌شود مدیرعامل شمس آذر بلافاصله پس از حضور در رفسنجان بازداشت شده است. به این ترتیب زندی باید به زودی پاسخگوی برخی اتهامات مربوط باشد که ارتباطی به مس رفسنجان هم ندارد. بعد از بازداشت زندی، فدراسیون فوتبال نیز سریعا طی اطلاعیه‌ای او را به کمیته اخلاق احضار کرد تا مشخص شود ماجرا ابعاد گسترده‌ای دارد، اما اینکه چرا فدراسیون فوتبال در خصوص این پرونده، دیرتر از مراجع قضایی عمل می‌کند؛ خود جای سوال و ابهام دارد.
بعد از اعلام خبر بازداشت زندی، سعید دقیقی، سرمربی فصل گذشته شمس ‌آذر قزوین، که در اولین تجربه حضور در لیگ برتر، موفق به کسب نتیجه درخشان شده است، به این ماجرا واکنش نشان داد.
دقیقی در یک پست طویل اینستاگرامی بدون نام بردن از شهاب زندی، از تیمش و بازیکنان جوانش دفاع کرد. او در بخشی از این پست نوشته بود که شمس‌آذر در فصل گذشته بارها از داوری متضرر شد و اگر داوری شرایط بهتری داشت؛ این تیم در جایگاه بهتری هم قرار می‌گرفت. او همچنین ضمن دفاع از بازیکنان این تیم؛ از مردم خواست قضاوت در خصوص این پرونده را به دستگاه‌های قضایی بسپارند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/247695/مدیرعامل-شمس‌آذر-بازداشت-شد!