رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر خبر داد
 
ارائه ۷۵۰ هزار خدمت درمانی به حجاج ایرانی
 

 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارتِ هلال‌احمر از ارائه بیش از ۷۵۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در عربستان تاکنون خبر داد.
سیدعلی مرعشی گفت: «از زمان شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، ۷۵۰ هزار و ۴۴۲ خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و...) به زائران ارائه شده است که از این میزان، ۷۰۸ هزار و ۱۵۹ خدمت در مکه و مشاعر و ۴۲ هزار و ۲۸۳ خدمت در مدینه ارائه شده است.»  به گفته وی، در حال حاضر ۲۶ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۲۴ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر افزود: «تا امروز ۱۹ زائر ایرانی در عربستان جان‌ باخته‌اند.»
مرعشی ادامه داد: «سومین گروه حجاج بیمار شامل ۱۸ نفر به تازگی برای ادامه روند درمان‌ به کشور اعزام شدند.»
وی تصریح کرد: «در مجموع ۳۵ نفر از حجاج تاکنون به کشور بازگردانده شدند و 50 نفر دیگر در مراکز درمانی مرکز پزشکی هلال‌احمر بستری هستند.»
گفتنی است ۳۸۰  کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران کشورمان در عربستان حضور دارند و به ازای هر ۶۰۰ زائر، یک پزشک انتخاب شده است تا خدمات بهداشتی و درمانی را در مواقع لزوم ارائه دهند. این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امدادگران و... هلال‌‎احمر با فعالیت 24 ساعته، آماده خدمت‌رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/247665/ارائه-۷۵۰-هزار-خدمت-درمانی-به-حجاج-ایرانی