روزنامه وال استریت ژورنال:
 
حملات حزب‌الله، فرستاده بایدن را روانه منطقه کرد
 

 

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که «آموس هوکشتاین» بار دیگر با هدف آرام کردن اوضاع شمال فلسطین اشغالی وارد منطقه شده است.
به گزارش فارس، برای بار دوم در دو ماه گذشته «آموس هوکشتاین» نماینده ویژه جو بایدن، برای توقف حملات حزب‌الله وارد منطقه شده است؛ او دیروز با بنیامین نتانیاهو دیدار کرد و قرار است سفری نیز به لبنان داشته باشد.
روزنامه وال استریت ژورنال در این باره نوشت که هوکشتاین قرار است دیداری نیز با «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل داشته باشد و سپس روانه لبنان شود. طبق این گزارش، او تلاش خواهد کرد تا مانع گسترش درگیری میان رژیم اشغالگر اسرائیل با حزب‌الله شود. به ادعای این روزنامه،  نماینده بایدن همچنین قرار است مذاکرات غیرمستقیمی با حز‌ب‌الله لبنان به میانجی‌گری «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان داشته باشد.
یک مقام آمریکایی نیز به الجزیره گفت که آموس هوکشتاین تلاش‌ها را برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها در امتداد «خط آبی» بین اراضی اشغالی فلسطین و لبنان پیش خواهد برد.
هوکشتاین در 8 اردیبهشت ماه نیز با مأموریت کاهش تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی به تل آویو و بیروت سفر کرده بود.
پیش از این نیز شبکه سی بی اس گزارش داده بود که تشدید درگیری‌ها میان اسرائیل  و حزب‌الله لبنان موجب نگرانی دولتمردان واشنگتن شده و آن‌ها بیم آن را دارند که امریکا درگیر یک جنگ گسترده‌تر در منطقه شود.
در این راستا یک دیپلمات فرانسوی نیز بدون ذکر نام خود به وال استریت ژورنال گفت که حزب‌الله توقف حملات خود را به توقف جنگ در غزه مرتبط کرده است؛ اما اسرائیل چنین چیزی را نمی‌پذیرد.
ادامه حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله به مواضع اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی تا جایی پیش رفته است که بسیاری از محافل اسرائیلی به ناتوانی این رژیم در برابر این حملات اذعان دارند.
در این خصوص منسر، سخنگوی کابینه رژیم اسرائیل، امروز اذعان کرد که این رژیم در شمال فلسطین اشغالی، مشغول جنگ دشواری با حزب الله است. او گفت که حزب الله از آغاز جنگ، پنج هزار موشک و پهپاد از سمت جنوب لبنان به سمت اسرائیل شلیک کرده است.
با این حال، طی هفته‌های اخیر، مقامات اسرائیلی به تهدیدات خود علیه حزب‌الله افزوده و در چند مورد از یورش نظامی به لبنان سخن گفته‌اند.
در این راستا اما «اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته ارتش اسرائیل در سخنانی هرگونه حمله نظامی به لبنان را «دیوانگی» توصیف کرد و گفت: «هرگونه تصمیم نتانیاهو برای حمله به حزب‌الله یک هولوکاست برای اسرائیل به همراه خواهد داشت..زیرا اسرائیل اکنون نمی‌تواند موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله  را متوقف کند. حال در صورت آغاز جنگی منطقه‌ای و شلیک هر روزه نه ده‌ها که هزاران موشک به سمت ما چه اتفاقی خواهد افتاد؟»
«شائول آمستردامسکی»، تحلیلگر امور اقتصادی در شبکه «کان»، درخصوص نگرانی‌ها از تاثیر گسترش جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله بر شبکه برق و مختل شدن زندگی روزمره گفت: «اسرائیلی‌ها باید بدانند جنگ کامل و گسترده با حزب الله در شمال بهای بسیار گزافی خواهد داشت و این امر تنها محدود به بخش نظامی نیست بلکه اقتصاد و صنعت برق نیز از این جنگ تاثیر غیرقابل انکاری خواهد پذیرفت، بنابراین باید توانایی اسرائیل برای ادامه جنگ در برابر حزب الله بررسی شود.»
در مقابل نیز «محمد فنیش» وزیر و نماینده سابق پارلمان لبنان و از مقامات حزب‌الله در گفت‌وگو با المیادین، آغاز چنین جنگ فراگیری را بعید دانست و در عین حال تاکید کرد که «مقاومت برای هر احتمالی آماده می‌شود. »


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/247164/حملات-حزب‌الله،-فرستاده-بایدن-را-روانه-منطقه-کرد-