109 طرح عمرانی در خراسان رضوی با حضور مخبر افتتاح شد
 
یادگار ابراهیم
 

 

با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری عملیات بهره‌برداری یا اجرای ۲۲ طرح آبرسانی، برق‌رسانی و تصفیه فاضلاب در استان خراسان رضوی آغاز شد.
محمد مخبر که به‌منظور بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹ طرح عمرانی و خدماتی مصوب سفر استانی رئیس‌جمهور شهید به خراسان رضوی سفر کرده بود، از ۲۲ طرح آبرسانی، برق‌رسانی و تصفیه فاضلاب این استان بهره‌برداری یا دستور آغاز عملیات اجرایی آن را صادر کرد.
با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری همچنین مدول اول طرح ارتقای کمی و کیفی تصفیه‌خانه فاضلاب پرکندآباد افتتاح و عملیات اجرایی مدول دوم این طرح نیز آغاز شد. پست برق ۴۰۰ مگاواتی زکریا با هدف پایدارسازی برق مشهد، نیروگاه ۵۶۴ مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار، آبرسانی از سد مخزنی تبارک به شهر قوچان و واحد دوم گازی نیروگاه راشد تربت حیدریه با ظرفیت ۱۸۳مگاوات نیز ازجمله طرح‌هایی بودند که با حضور مخبر به‌صورت همزمان و از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسیدند. در چارچوب عنوان «یادگار ابراهیم» که مزین به اسم شهید جمهور، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است 109 طرح 12 دستگاه اجرایی و 10 دستگاه ملی با اعتبار بیش از 142 هزار میلیارد تومان برای بهره‌مندی مردم شریف خطه خراسان رضوی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها
 آغاز شد.
 وزارت نیرو 22 پروژه، وزارت صمت 12 پروژه، وزارت راه و شهرسازی 6 پروژه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 3 پروژه، وزارت آموزش و پرورش 5 پروژه، وزارت نفت 5 پروژه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 23 پروژه، وزارت جهاد کشاورزی 19 پروژه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 3 پروژه، وزارت کشور 1 پروژه، سازمان حفاظت محیط زیست 6 پروژه و وزارت ورزش و جوانان 4 پروژه در پروژه‌های یادگار ابراهیم دارند.
۲۱ طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی به ارزش ۴۱ هزار میلیارد ریال در جریان سفر سرپرست ریاست جمهوری به مشهد به بهره برداری رسید. همچنین ۴۶ کیلومتر از شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر مشهد به بهره‌برداری رسید . شایان ذکر است که در طرح نبی اکرم ۲ هزار لیتر بر ثانیه آب با کیفیت و پایدار به شبکه آب‌رسانی مشهد اضافه شده است.
خط لوله تقویتی انتقال گاز صالح‌آباد به تربت‌جام با ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح یادگار ابراهیم در استان خراسان رضوی با ثبت رکورد اجرای ۸ ماهه به بهره‌برداری رسید.اکنون ۲۷۱۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردار است و پروژه گازرسانی به ۷۰ روستا نیز در حال اجراست. با تکمیل پروژه‌های گازرسانی، ۱۰۰ درصد خانوار روستایی واجد شرایط استان به شبکه گاز کشور متصل خواهد شد. به گفته وزیر نیرو۴ نیروگاه برق در استان در دستور کار قرار داشت که دو واحد نیروگاهی در تربت حیدریه به بهره‌برداری   رسید.

   تولید ۳۵ هزار مگاوات برق در کشور برنامه‌ریزی شد
سرپرست ریاست‌جمهوری گفت: افزایش ۳۵هزارمگاواتی ظرفیت تولید برق در کشور توسط وزارت نیرو برنامه‌ریزی شده و طرح‌هایی در این خصوص در حال اجرا است.  محمد مخبر در آیین بهره‌برداری از مرحله نخست بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ارتقای کشور در مشهد افزود: در سه سال گذشته نزدیک به ۱۵ هزار مگاوات برق وارد مدار شد و برنامه‌ریزی برای تولید ۱۵ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر و تولید ۲۰ هزار مگاوات برق دیگر و همچنین تولید برق هسته‌ای در حال اجرا است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/246993/یادگار-ابراهیم----