پنج هزار بازی رایانه ای ایرانی در دسترس است
 

 

 مسئول امور پلتفرم های بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: پنج هزار بازی ایرانی توسط نخبگان بومی تولید شده و در پلتفرم‌ (سکو) های مختلف قابل دسترسی است.
به گزارش ایرنا محمد فاضلی روز گذشته در جلسه هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی های رایانه ای در خراسان جنوبی اظهار کرد: ۳۴ میلیون نفر در کشور بازی های یارانه ای انجام می دهند و سه هزار و ۵۰۰ بازی ساز فعال داریم که در قالب ۵۰۰ تیم از ۲۶ استان فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به برگزاری هشتمین جام قهرمانان بازی های ویدئویی ایران گفت: این رویداد سال گذشته از سوی ۱۵ استان برگزار شد که بخش فیفای  آن به صورت حضوری بود.
مسئول امور پلتفرم‌های بنیاد ملی بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ بازی موبایلی ایرانی در کنار بازی فیفا ارائه شد که معروف ترین آن آمیرزا بود گفت: فرهنگسازی دفاع مقدس و حمایت از بازی ایرانی مهم‌ترین رویکرد هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی است.
وی بازی سازی را یک صنعت پردرآمد برشمرد و گفت: بازی عملیات انهدام در جام قهرمانان سال گذشته بازتاب خوبی داشت و رویداد حمایت از کودکان غزه هم سال گذشته در هشتمین جام قهرمانان بازی های ویدئویی اجرا شد.
فاضلی با اشاره به ظرفیت نخبگانی بازی‌های یارانه ای که به خارج از کشور مهاجرت کرده اند ادامه داد: باید تلاش کنیم این ظرفیت به کشور بازگردد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/246931/پنج-هزار-بازی-رایانه-ای-ایرانی-در-دسترس-است-