شمارش معکوس برای آغاز یکی از جذاب‌ترین تورنمنت‌های ملی آغاز شده است
 
پله‌پله تا یورو 2024
 

 

 [شهروند] کمتر از سه روز  تا آغاز یورو 2024باقی مانده است. هفدهمین دوره از رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپاست که قرار است در ژوئن و ژوئیه سال ۲۰۲۴ در کشور آلمان برگزار شود و 24تیم برای کسب عنوان قهرمانی مسابقات به مصاف رقبای خود خواهند رفت. مسابقات یورو همیشه از جذابیت منحصربه‌فردی برخوردار بوده است و به‌دلیل حضور اغلب تیم‌های قدرتمند فوتبال جهان، یک تورنمنت بسیار خوب و دیدنی را برای علاقه‌مندان به فوتبال رقم می‌زند. میزبانی آلمان در این دوره از مسابقات به جذابیت یورو افزوده است و ژرمن‌ها با وجود میزبانی، یکی از مدعیان جدی قهرمانی به‌حساب می‌آیند. سایت تلگراف در فاصله چند روزه شروع مسابقات یورو 2024به بررسی تیم‌های حاضر در این مسابقات پرداخته است و شرایط هرکدام از تیم‌ها را به شکل ویژه‌ای مورد بررسی قرار
داده است.

گروه A: آلمان، اسکاتلند، مجارستان و سوییس
آلمان:ژرمن‌ها با حضور در جایگاه شانزدهم رنکینگ جهانی و به سرمربیگری ناگلزمن 36ساله، سه دوره قهرمانی در مسابقات یورو را در کارنامه خود دارند. در کنار تمامی ستارگان باتجربه‌ای که تیم ملی آلمان در ترکیب خود دارد، حضور جوانانی همچون جمال موسیالا و فلورین ویرتز از اهمیت خاصی برخوردار است. سایت تلگراف با اشاره به حضور مؤثر جوانان در جمع ژرمن‌ها به اهمیت این دو بازیکن پرداخته است. از طرفی آلمان از امتیاز میزبانی برخوردار است و می‌تواند شرایط خوبی را باتوجه به امتیاز میزبانی برای هواداران این تیم رقم بزند.
  اسکاتلند:تیم ملی فوتبال اسکاتلند برای حضور در این دوره از مسابقات به حضور ستارگانی همچون اندی رابرتسون و اسکات مک‌تامینی دل‌بسته است. مک‌تامینی موفق شده است در دور مقدماتی یورو، گل‌ها و تأثیرگذاری خوبی روی روند تیم اسکاتلند داشته باشد و به‌طور کلی این تیم، روی خط میانی خود حساب ویژه‌ای باز کرده است تا در بازی‌های مختلفی که مقابل تیم‌های متفاوت از نظر کیفی دارد، بتواند عملکرد مطلوب خود را برجای بگذارد. این تیم امیدوار است تا با موفقیت در گروهی که میزبان در آن حضور دارد، برای نخستین بار بتواند از دور گروهی مسابقات یورو صعود کند و دست به یک تاریخ‌سازی بزند.
 مجارستان:‌تیم ملی مجارستان، ستاره‌ای به نام دومینیک سوبوسلای، هافبک تأثیرگذار تیم لیورپول را در اختیار دارد. این بازیکن که به‌دلیل مصدومیت نتوانست در یورو 2020حضور داشته باشد، امیدوار است تا با حضور خود در این دوره از مسابقات، برای کشورش افتخارآفرینی کند. برای تیم مجارستان این شانس درنظر گرفته شده است که بتواند یکی از تیم‌های برتر رده سوم باشد و با این شرایط، خود را به مرحله حذفی مسابقات برساند.
 سوییس:‌ترکیب تیم ملی سوییس در بازی‌های اخیر، ترکیب باتجربه‌ و با میانگین سنی بالایی بوده است و گرانیت ژاکا، یکی از بازیکنان مطرح این تیم است که با بایرن‌لورکوزن در این فصل مسابقات عملکردی تاریخی را به ثبت رسانده است. طبق نوشته سایت تلگراف، بعید به‌نظر می‌رسد که این تیم بتواند بالاتر از مرحله یک‌شانزدهم نهایی را در این دوره از رقابت‌ها برای خود صورت دهد.

گروه B:‌ اسپانیا، کرواسی، ایتالیا و آلبانی
اسپانیا:تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از دوره لوئیز انریکه، با تفکرات فوئنته پا به رقابت‌ها گذاشته است و بازی مستقیم تیم ملی اسپانیا از جناحین، سَبک جدیدی را برای این تیم رقم زده است. یکی از نقاط تکیه اسپانیا در ترکیب 11نفره، خط میانی آن است و رودری که روزهای بسیار خوبی را با منچسترسیتی گذرانده است، می‌تواند یکی از ستاره‌های تأثیرگذار اسپانیا لقب بگیرد. برای تیم جوان اسپانیا و سرمربی جدید این تیم، انتظار می‌رود این تیم پس از گذر کردن از یک گروه سخت، تا مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات، عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد.
 کرواسی:‌کرواسی یکی از تیم‌های موفق این چند سال فوتبال دنیاست که در رقابت‌های مختلف توانسته عملکرد خوبی از خود برجای بگذارد. مثل همیشه برگ برنده این تیم، خط میانی‌اش است و همچنان بازیکنانی همچون مودریچ و کواچیچ، ستاره‌های کرواسی در این تیم به شمار می‌آیند. البته پیری تیم ملی کرواسی در این دوره از رقابت‌ها با توجه به حضور این تیم در یک گروه سخت، شرایط را برای شاگردان دالیچ در این دوره از مسابقات سخت کرده است.
 ایتالیا : بر خلاف دوره‌های گذشته، ایتالیا در عمق ترکیب خود از ستاره منحصر‌به‌فردی برخوردار نیست و این کار را برای بازیکنانی همچون جورجینیو و ایموبیله سخت خواهد کرد. با توجه به شرایطی که برای این تیم، آن هم در ابتدای کار وجود دارد، انتظار قهرمانی از این مدافع، امری سختگیرانه و پیش‌بینی شده است که این تیم بتواند تا مرحله یک‌چهارم نهایی عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد.
آلبانی: بدشانس‌ترین تیم مسابقات، قطعا تیم آلبانی است که در گروه مرگ مسابقات قرار گرفته است. برای این تیم شانس 3شکست در 3بازی مرحله گروهی را درنظر گرفته‌اند و حضور آرماندو بروجا، مهاجم تیم چلسی یکی از نقاط مثبت تیم آلبانی است که انتظارات را هم از او بالا می‌برد.

گروه C: اسلوونی، دانمارک، صربستان و انگلیس
اسلوونی: اسلوونی یکی از تیم‌های حاضر در مسابقات یورو است که به درخشش بنجامین سسکو در یورو امیدوار است. این بازیکن در دور مقدماتی، عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته است، اما تمرکزها روی خط حمله این تیم است تا مشخص شود که اسلوونی تا چه اندازه می‌تواند مقابل رقبای خود عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد.
انگلیس:سه‌شیرها در این دوره از مسابقات نیازی به توضیح ندارند. تیم ملی فوتبال انگلیس در این دوره از مسابقات، تیم قدرتمندی را روانه میدان خواهد کرد و حضور فوق‌ستاره‌هایی همچون هری‌ کین و بیلینگام می‌تواند به جذابیت‌های این دوره اضافه کند. هواداران انگلیس از جام جهانی 2018اعتقاد دارند که فوتبال باید به خانه بازگردد و پیش‌بینی می‌شود فینالیست نشدن انگلیس در یورو، یک شکست مطلق تلقی خواهد شد.
  دانمارک: دانمارک، تیمی است که در خط دفاع و هافبک، عملکرد بسیار خوبی دارد، اما خط حمله‌اش خام است. با وجود این، این تیم به راسموس هویلوند که در خط حمله بازی می‌کند، اعتماد کرده است اما با توجه به اینکه دانمارک احتمال دارد در مرحله حذفی با یکی از تیم‌های اسپانیا یا ایتالیا بازی کند، شرایط را برای دانمارکی‌ها باید سخت درنظر گرفت.
 صربستان: تیم ملی صربستان، میتروویچی را در اختیار دارد که با وجود اینکه این بازیکن در لیگ عربستان بازی می‌کند، اما عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته است. این بازیکن در 46بازی، 39گل به ثمر رسانده است و یکی از امیدهای گلزنی صربستان در این دوره از مسابقات است. طبق ادعای سایت تلگراف، سرنوشت صربستان در بازی با دانمارک مشخص خواهد شد که آیا این تیم می‌تواند به مسیر خود در یورو ادامه دهد یا اتفاقات دیگری برای این تیم در پیش خواهد بود.
 
گروه D: لهستان، هلند، اتریش و فرانسه
لهستان:با شنیدن نام تیم ملی فوتبال لهستان، اسم رابرت لواندوفسکی به ذهن خطور می‌کند. این بازیکن 35ساله احتمالا آخرین تورنمنت ملی خود را سپری خواهد کرد و همچنان بزرگ‌ترین برگ برنده لهستان در تیم به شمار می‌آید و او قطعا با فرصتی که در اختیار دارد، به‌دنبال کسب افتخارآفرینی است. باتوجه به گروه سختی که تیم لهستان در یورو در آن قرار گرفته است، باید منتظر ماند و دید که این تیم کار خود را در مرحله گروهی به اتمام می‌رساند یا اتفاقات دیگری در پیش خواهد بود.
 هلند:لاله‌های نارنجی در این دوره از مسابقات یورو 2024با رقیب جدی‌ای همچون فرانسه در مرحله گروهی مواجه شدند و حضور ویرجیل فن‌دایک یکی از نقاط امیدوارکننده هلندی‌ها برای مصاف با رقبا خواهد بود. این احتمال درنظر گرفته شده است که هلند کار خود را در گروه D با رتبه دوم به پایان برساند و ممکن است در مرحله حذفی مقابل پرتغال و یاران کریستیانو رونالدو قرار بگیرند.
 اتریش:اتریش تیمی است که با مصدومیت داوید آلابا مواجه شده است و عدم‌حضور او شانس صعود این تیم را به مرحله بعد پایین‌ آورده است. با غیبت این بازیکن تأثیرگذار، نگاه‌ها روی مارسل سابیتزر است که بتواند اتریش را از چالش‌های پیش رو نجات دهد. طبق شرایط موجود، صعود اتریش به مرحله بعد طی یک معجزه رقم خواهد خورد.
 فرانسه: خروس‌ها با حضور فوق‌ستاره‌ای همچون ام‌باپه، منتظر یک اتفاق ویژه در یورو است. طبق اطلاعات و شرایط موجود، اگر فرانسه بتواند عنوان قهرمانی مسابقات یورو را به‌دست بیاورد، دلیل اصلی آن قطعا کاپیتان تیم ملی فرانسه یعنی ام‌باپه خواهد بود. آنها در مرحله نیمه‌نهایی احتمال دارد مقابل انگلیس قرار بگیرند و این بازی می‌تواند یک بازی انتقامی برای سه‌شیرها تلقی شود.

 گروه E: بلژیک، اسلواکی، رومانی و اوکراین
بلژیک:نسل طلایی تیم ملی فوتبال بلژیک، آخرین حضور را در یک تورنمنت مهم در پیش خواهد داشت و کوین دی‌بروینه پس از تحمل یک دوره مصدومیت، سردمدار این نسل طلایی خواهد بود. پیش‌بینی شده است که این تیم بتواند بدون مشکل خاصی تا مرحله یک‌چهارم نهایی عملکرد مطلوب خود را داشته باشد.
اسلواکی:قابلیت‌های دفاعی تیم اسلواکی یکی از برگ برنده‌های این تیم در یورو خواهد بود اما نگرانی‌هایی درخصوص خط حمله مطرح شده است. با وجود این، میلان اشکرینیار، بازیکن مطرح اسلواکی پس از همشیک است که در خط دفاع برای این تیم به میدان می‌رود. این تیم با وجود بضاعت خود می‌تواند به‌عنوان تیم برتر سوم به دور حذفی مسابقات صعود کند.
 رومانی:تیم ملی فوتبال رومانی، تیمی است که رادو دراگوشین، مطرح‌ترین چهره این تیم در مسابقات است. طبق گفته سایت تلگراف، این تیم می‌تواند همچون ایسلند در یورو 2016و مراکش در جام جهانی 2022، یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز و قابل توجه لقب بگیرند، اما در حالت عادی صعود این تیم را از مرحله گروهی یک موفقیت بزرگ درنظر گرفت.
 اوکراین:اوکراین در جمع خود ستاره‌هایی همچون الکساندر زینچکو را می‌بیند. همچنین میخایلو مودریک هم بازیکنی است که تیم چلسی 89میلیون پوند برای جذب او پرداخت کرده است. پیش‌بینی شده است که این تیم بتواند جزو 16تیم برتر رقابت‌های یورو 2024قرار بگیرد.

گروه F: ترکیه، گرجستان، پرتغال و جمهوری چک
ترکیه :تیم ملی فوتبال ترکیه، تیم خیلی پرزرق ‌و برقی نیست اما کارهای مؤثر و قابل توجهی در مدت‌های اخیر انجام داده است و موفق به شکست تیم‌های آلمان و کرواسی شده است. هاکان چالهان‌اوغلو، ستاره برجسته ترکیه‌ای‌هاست و امید زیادی برای درخشش این بازیکن وجود دارد. ترکیه دومین تیم برتر گروه F است و باید دید این تیم چه نتیجه‌ای را برای خود در پایان این دوره از مسابقات صورت خواهد داد.
گرجستان: تیم ملی گرجستان نخستین حضور خود را در رقابت‌های یورو تجربه خواهد کرد و این تیم یکی از سوپرایزهای مسابقات می‌تواند تلقی شود. خویچا کواراتسخلیا، بازیکن مطرح گرجستان است که در ناپولی توپ می‌زند و گمانه‌زنی‌‌های مختلفی مبنی بر حضور او در تیم‌های بهتر شنیده می‌شود. با توجه به اینکه این تیم نخستین حضور خود را در مسابقات یورو طی می‌کند، احتمال کمی وجود دارد که گرجستان به مرحله بعدی یورو راه پیدا کند.
 پرتغال
یورو 2024، آخرین حضور کریستیانو رونالدو در تورنمنت‌های ملی خواهد بود. این مسئله وجود دارد که با وجود افزایش سن رونالدو، قدرت او مقداری کاهش پیدا کرده است، اما این بازیکن در کنار ستاره‌هایی همچون برناردو سیلوا و روبن دیاز، می‌تواند اتفاقات خوبی را در یورو رقم بزند. تیم ملی پرتغال ظرفیت لازم را برای رسیدن به فینال یورو دارد و اگر این تیم مثل 2دوره گذشته، جام قهرمانی را بالای سر برد، تعجب نکنید.
 جمهوری چک
تیم ملی فوتبال جمهوری چک در دوره‌های اخیر نتوانسته ستاره قابل توجهی را به فوتبال اروپا معرفی کند و در ترکیب حال حاضر این تیم توماس سوچک، مطرح‌ترین چهره به شمار می‌آید. برای چک، شانس زیادی در مرحله گروهی مسابقات یورو درنظر گرفته نشده است و این تیم احتمالا در 3بازی اول، از مسابقات خداحافطی خواهد کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/246821/پله‌پله-تا-یورو-2024