تازه ترین تحرکات چهره های سیاسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری
 

 

دیدارهای محسن رضایی
 در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با برادرانم در جبهه انقلاب، آقایان مخبر، جلیلی، زاکانی، بذرپاش، قاضی‌زاده هاشمی، اسماعیلی و... نشست‌های صمیمانه‌ای داشتم. وحدت میان همه نیروهای انقلاب و استفاده از تمام ظرفیت‌های ملی، یک ضرورت انکارناپذیر برای پیشرفت ایران عزیز است. #وحدت_برای_پیشرفت

ضرغامی: نمی‌خواهم شورای نگهبان درباره من قضاوت کند، اشکال دارد؟
عضو کابینه دولت سیزدهم در گفت‌وگو با ایلنا گفت: با وجود برخی از ادعاها و گمانه‌زنی‌ها، دولت هیچ‌گونه دخالتی در امر انتخابات و حمایت از کاندیدای خاصی ندارد. من هم اعلام کردم اصولا نمی‌خواهم شورای نگهبان درباره من قضاوت کند، اشکال دارد؟

رهامی :احتمال توافق میان مجموعه اصلاحات و جریان اعتدال
حجت‌الاسلام محسن رهامی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: در جریان ما و میان احزاب، نظرها روی آقای پزشکیان و جهانگیری و حتی آقای لاریجانی بیشتر است. امکان دارد آقای لاریجانی تأیید شود و یک توافقی مثل دوره‌ای که آقای روحانی آمدند، صورت گیرد. در واقع ممکن است توافقی میان مجموعه اصلاحات و جریان اعتدال اتفاق بیفتد.

فتاح: ادامه خدمت در ستاد اجرایی را فرض می‌دانم
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با صدور پیامی در مورد حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد:‌ حکم رهبری را مدال افتخار و خدمت در ستاد اجرایی را فرض می‌دانم.

دعوت جمعی از نمایندگان مجلس از قالیباف برای ثبت‌نام در انتخابات
رئیس موقت فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: تا‌کنون ۱۶۱نماینده مجلس طی نامه‌ای از آقای قالیباف برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت کرده‌اند. موسی غضنفرآبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه اکثریت نمایندگان مجلس معتقدند که شرایط کشور به‌گونه‌ای است که لازم است آقای قالیباف برای انتخابات ریاست‌جمهوری به میدان بیایند یادآوری کرد: معتقدیم شرایط کشور، منطقه و جهان حساس و خاص است و اکنون به حضور فردی چون قالیباف نیاز داریم.

دعوت جبهه شریان از بذرپاش برای انتخابات ریاست‌جمهوری
به گزارش فارس، جبهه شریان از مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، برای حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بیانیه‌ای دعوت کرد. در قسمتی از بیانیه این جبهه آمده است: اعتقاد راسخ داریم که جناب آقای مهندس مهرداد بذرپاش، وزیر جوان، توانمند و کارآزموده راه و شهرسازی و یار وفادار و همکار صدیق شهید رئیسی که دارای رزومه‌ای موفق، شبکه‌ای از مدیران همراه و همسو در بخش‌های مختلف کشور و دارای سوابق مدیریتی در عالی‌ترین سطوح اجرایی و نظارتی و تقنینی است، هم‌اکنون مناسب‌ترین گزینه برای بر عهده گرفتن سکان اجرایی کشور است.

حزب کارگزاران از این دو کاندیدا حمایت می‌کند
یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: این حزب از محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری برای حضور در انتخابات حمایت می‌کند. سید محمود علیزاده طباطبایی با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران، اظهار کرد: در این جلسه محسن هاشمی به‌عنوان نامزد حزب انتخاب شد، ولی اگر اسحاق جهانگیری ثبت‌نام کند، او به‌عنوان نامزد حزب به جبهه اصلاحات معرفی خواهد شد.

احمدی‌نژاد تصمیمش را گرفت:  کاندیدا می‌شوم
یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور پیشین به اصلاحات نیوز گفت: با توجه به استقبال مردمی از احمدی‌نژاد براساس تکلیف خدمت‌رسانی به جمع‌بندی ثبت‌نام و حضور در انتخابات رسیده است. از دیگر سو، علی‌اکبر جوانفکر، چهره نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، در گفت‌وگو با مهر، درباره تصمیم رئیس دولت‌های نهم و دهم پیرامون داوطلبی نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم توضیحاتی ارائه داد. جوانفکر در این‌باره گفت: آقای احمدی‌نژاد برای آمدن یا نیامدن هنوز تصمیم خود را اعلام نکرده است.

واکنش عراقچی به کاندیداتوری: من فقط دیپلمات هستم، نه کاندیدا
معاون سابق وزارت امور خارجه به خبر احتمال کاندیداتوری خود واکنش نشان داد. عباس عراقچی‌ در پاسخ به پرسشی درخصوص احتمال کاندیداتوری خود اظهار کرد: با توجه به ثبت‌نام چهره‌های گوناگون، به‌نظر می‌رسد طیف گسترده‌ای از کاندیداها در معرض انتخاب مردم قرار داشته باشند و نیاز به افزایش کاندیداها با حضور اینجانب نیست. اینجانب به‌عنوان یک دیپلمات در حوزه تخصصی خود بیشتر امکان خدمت به مردم و نظام را متصور هستم.

پورمحمدی فردا در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کند
خبرگزاری مهر هم نوشت: براساس اخبار غیررسمی رسیده از یک منبع آگاه و نزدیک به حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز امروز برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور خواهد آمد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/246280/تازه-ترین-تحرکات-چهره-های-سیاسی-برای-انتخابات-ریاست‌جمهوری