قرارداد ایران و هند برای توسعه بندر چابهار امضا شد
 
سرمایه گذاری 370 میلیون دلاری هند در سواحل مکران
 

 

[شهروند]  آیین امضای قرارداد مشارکت شرکت IPGL هند در تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار، روز گذشته برگزار شد.
طرف هندی به منظور تجهیز وتوسعه بندر شهید بهشتی چابهار، به میزان‌ ۱۲۰ میلیون دلار در تامین تجهیزات راهبردی بندر و همچنین بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در زیرساخت‌های حمل‌ونقلی چابهار تامین اعتبار خواهد کرد.
در این مراسم مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی کشور - و وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند و علی‌اکبر صفایی - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی - حضور داشتند. امضای این قرارداد نقطه عطفی در همکاری‌های تجاری و اقتصادی دوجانبه و منطقه‌ای دو کشور و همچنین تسهیل همکاری‌های راهبردی بین ایران و هند محسوب می‌شود.وزیر راه و شهرسازی ضمن بیان اینکه ایران، سرزمینی امن، ارزان‌تر و سریع‌تری برای ترانزیت کالاهای هندی به غرب آسیاست، گفت: «ما از توافق با هند راضی هستیم، هند را یکی از اقتصادهای بزرگ دنیا می‌دانیم و توافق با این کشور از برنامه‌های ایران است.»
مهرداد بذرپاش اظهار کرد: «ایران سرزمین فرصت‌های ترانزیتی و لجستیکی است و همه تلاش‌ها برای استفاده از این فرصت‌ها در جریان است. در جلسه قبل در محفل خصوصی هم گفتم که ایران سرزمینی امن، ارزان‌تر و سریع‌تری برای ترانزیت کالاهای هندی به غرب آسیاست.»وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند با بیان اینکه بندر چابهار را به‌عنوان یکی از کانون‌های اصلی ترانزیتی قرار می‌دهیم، گفت: «چابهار، بندری مهم از نظر ترانزیت است و می‌تواند نقش مهمی در ارتباط هند با کشور افغانستان و کشورهای محصور در خشکی داشته باشد.»
سورباناندا سونوال اظهار کرد: «براساس اراده مشترک رهبران دو کشور، بندر چابهار را به‌عنوان یکی از کانون‌های اصلی قرار می‌دهیم. چابهار بندری مهم از نظر ترانزیت است و می‌تواند نقش مهمی در ارتباط هند با کشور افغانستان و کشورهای محصور در خشکی داشته باشد.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/245083/سرمایه-گذاری-370-میلیون-دلاری-هند-در-سواحل-مکران