برج «مشعل» ذوب شد
 

 

شهروند| يكي از بزرگترين و مرتفع‌ترين برج‌هاي جهان در دوبي، به دليل وزش تندباد طعمه شعله‌های آتش شد و كاملا سوخت.
با آتش‌سوزی در این ساختمان مرتفع، شعله‌های آتش به سرعت طبقات آسمان‌خراشِ «مشعل» را در این شیخ‌نشین در برگرفت. این آتش‌سوزی بخش فوقانی برج تورچ، آسمان‌خراش مسکونی به ارتفاع
 336 متر را فراگرفت و سبب تخلیه برج‌های مجاور در منطقه مارینا در دوبی شد. بنابراين بلافاصله عوامل آتش‌نشاني اين آتش‌سوزي را اطفاء كردند. بر اثر اين آتش‌سوزي صدها نفر از ساکنان این ساختمان مجبور به ترک آن شدند و گزارشی از تعداد تلفات و مجروحان احتمالی این حادثه منتشر نشده‌ است.  یکی از شاهدان این حادثه می‌گوید: «اشیاي به جا مانده از سازه سوخته این ساختمان نظیر شیشه مذاب و مصالح ساختمانی محیط اطراف را فراگرفته و روی ساختما‌ن‌های مجاور سقوط کرده‌ است.»
آرجی‌مورلوک ساکن آمریکایی این ساختمان نيز گفت: «باورکردنی نبود که آتش زود مهار شود.» هنوز علت این آتش‌سوزی مشخص نشده است ولي بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که این آتش‌سوزی در طبقه پنجاهم این برج 79طبقه‌ای آغاز شده است. پایگاه خبری «کانفلیکت نیوز» دقایقی پس از آغاز حادثه گزارش داد که آتش به 6 طبقه سرایت کرده است. شبکه بی‌بی‌سی هم گزارش داده است که وزش شدید باد در ارتفاع بالا موجب شده تا آتش به سرعت به طبقات دیگر گسترش یابد.
شبکه راشاتودی در گزارشی از این حادثه اعلام کرده است که آتش از طبقات میانی آغاز شده و احتمال دارد تا 15 طبقه نیز گسترش یافته باشد. به نوشته پایگاه خبری «گالف‌نیوز»، چند‌ هزار نفر از افراد، از ساختمان تخلیه شده‌اند. همچنين مقامات اماراتی ساعاتی بعد از آغاز آتش‌سوزی، اعلام کردند که آتش تحت کنترل قرار گرفته است. برج موسوم به «مشعل مارینا» 79 طبقه، با ارتفاع نزدیک به 340متر، در منطقه مارینا دوبی واقع شده و در‌ سال 2011 در دوبی افتتاح شده‌ است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/24364/برج-«مشعل»-ذوب-شد