شناسایی مخدرهای موجود در کشور
 

 

انواع موادمخدر جدید در کشور اعلام شد. رئیس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه‌های پلیس مبارزه با موادمخدر از شناسایی موادمخدر جدید آزمایش شده در کشور خبر داد. تهمینه باهر، رئیس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه‌های پلیس مبارزه با موادمخدر، موادمخدر جدید آزمایش شده در کشور را به شرح زیر اعلام کرد.
کروکودیل
کروکودیل ماده‌ای است که در یک‌سال گذشته به‌عنوان بزرگترین معضل موادمخدر کشور روسیه شناخته شده است. باهر بار بیان این‌که آزمایشگاه‌های موجود در کشور، وجود این ماده مخدر در کشورمان را تأیید نکرده‌اند، گفت: این ماده بسیار قدرتمند، اثرات مخرب بسیار شدیدی دارد و طبق گزارشات واصله، گوشت بدن مصرف‌کنندگان این مواد پس از مدتی ریخته و از بین می‌رود. وی با تأکید بر این‌که مصرف‌کنندگان این ماده بیش از یک‌سال زنده نخواهند ماند، افزود: با توجه به نزدیکی کشور روسیه با ایران، باید نسبت به این ماده هشیار بود ولی خوشبختانه تا امروز نمونه‌هایی که با این عنوان به دست ما رسیده‌اند، کروکودیل نبوده‌اند.
ال‌اس‌دی
این ماده که قوی‌ترین ماده توهم‌زای دنیاست از‌ سال 78 وارد کشور شده ولی به دلیل قیمت بالای آن (100-120هزار تومان) در کشور ما مصرف چندانی ندارد. رئیس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه‌های پلیس مبارزه با موادمخدر افزود: کاغذهای 10*10سانتیمتری این ماده حامل 100 تمبر ال‌اس‌دی است که با توجه به مصرف مایع این مواد، باید نسبت به ورود آن هشیاری ویژه‌ای داشت.
حشیش صنعتی؛ گیاه خشک شده توهم‌زا
این ماده در کشور ترکیه مصرف می‌شود و در ایران هنوز گزارشی از مصرف آن به دست نرسیده است. این ماده به دلیل هم‌مرزی ایران با ترکیه احتمال ورود به کشورمان را دارد. این ماده در بسته‌بندی‌های شکیل به شکل گیاه خشک، به فروش می‌رسد که اثرات توهمی بالایی دارد.
ماده مخدر گل
گل یک نوع شاهدانه با اثرات توهمی به شدت بالاست که از اثر توهمی شاهدانه به شدت بیشتر است. متاسفانه نمونه‌هایی از ماده گل، توسط ستاد مبارزه با موادمخدر برای ما ارسال شده است.
قارچ‌های توهم‌زا
ماده توهم‌زای قارچ، بخشی از قارچ‌های طبیعی دنیاست که به شکل دم‌کرده مشابه چای، مصرف می‌شود ولی مصرف این ماده در کشور ما چندان شایع نیست.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/24363/شناسایی-مخدرهای-موجود-در-کشور