اسرائیل زیر باران بالستیک‌ها، کروزها و پهپادها
 

 

پس از روزها انتظار عاقبت وعده صادق محقق شد و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه را برای صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی به کابوسی در بیداری تبدیل کرد. تهاجم بی‌سابقه موشک‌های بالستیک و کروز ایران با همراهی پهپادهای انتحاری شاهد، در پاسخ به جنایت رژیم اسرائیل در هدف قرار دادن کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، اتفاق بی‌سابقه‌ای بود که هم‌اکنون بسیاری از آن با عنوان ورق خوردن صفحه‌ای جدید در تاریخ خاورمیانه یاد می‌کنند. این واقعه در فضای مجازی نیز بازتاب‌های بسیاری داشت که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.    

واکنش کاربران فضای مجازی به نخستین رویارویی مستقیم ایران با  اسرائیل
«آغاز تنبیه متجاوز. وعده صادق رهبر حکیم و مقتدر انقلاب محقق شد. صوت آسمانی و غرورآفرین شهید سلیمانی امشب در گوش جان هر انسان آزاده‌ای طنین‌انداز است: جنگ را شما شروع می‌کنید اما ما به پایان می‌رسانیم»، «جمهوری اسلامی بار دیگر ثابت کرد نسبت به خاک ایران حساس است»، «امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند و از فردا دنیا برای همین یک شب ناآرام چه فریادها سر خواهد داد»، «باشد که ما شبانگاهان بر سرشان بریزیم. همچون عقابان تیزپروازی که شب و روز برایشان معنا ندارد. باشد آن جایی به هم برسیم که با گرفتن هزاران اسیر از صهیونیست‌ها به جهانیان ثابت کنیم که ما با اتکا به سلاح ایمان‌مان می‌جنگیم»، «برای تعیین مرز اسلام آرش‌های کمانگیر دیشب دست به کار شدند. نسل آرش‌ها هنوز زنده هستند و پای کار وطن»، «اسرائیل براساس محاسبات دوران مابعد عین‌الاسد، به دمشق حمله کرد. یعنی تصور می‌کرد ایران از بیم جنگ به عملیاتی که به اندازه کافی جسورانه باشد پاسخ جدی نخواهد داد. اما اساساً مشکل عملیات در منطقه خاکستری همین است که ممکن است اعتیاد بیاورد و عامل حمله درنیابد که چه وقت پا را از منطقه خاکستری بیرون می‌گذارد. آنجاست که محاسبات عوض می‌شود»، «ضربتی که به رژیم صهیونیستی وارد شد، کف توانمندی‌های اطلاعاتی- نظامی ایران بود. در مقابل اسرائیل با حداکثر توانمندی‌های رادارای و پدافندی سه لایه خود نتوانست موشک‌ها و پهپادهای مهاجم را عقب براند. دیشب دیوار بازدارندگی اسرائیل و حامیان او بود که مقابل چشم همه فرو ریخت».

رکوردشکنی با موشک ها و پهپادها
«ایران نشان داد معادلات نظامی و سیاسی خاورمیانه با آن چه در ذهن غربی‌هاست تغییر اساسی پیدا کرده است. این شرایط جدید می‌تواند پایه بازدارندگی و اساس مهار رژیم صهیونیستی باشد»، «ایران به دنبال جنگ نیست و در دفاع از خود دست به تنبیه متجاوز زده است. اما اگر دشمن صهیونیست هنوز بر ماجراجویی و تعرض به منافع ایرانیان اصرار دارند، تضمین می‌کنیم که ضرباتی به مراتب مهلک‌تر در انتظارشان خواهد بود»، «رکوردهای ایران در حمله ۲۶ فروردین: بزرگترین حمله پهپادی جهان، پرحجم‌ترین حمله موشکی، نخستین حمله مستقیم به رژیم‌ بعد از ۱۹۶۷، بلندترین برد جغرافیایی حمله پهپادی موشکی، تعدد استان‌های درگیر در حمله همزمان، استفاده از کلاهک بارشی برای نخستین بار، طولانی‌ترین حمله پهپادی»، «ترور دانشمندان هسته‌ای. ویروس استاکس‌نت. حمایت از گروه‌های تروریستی و حمله‌ علیه ایران. حمله به مواضع نظامی و دیپلماتیک ایران در کشورهای مختلف از جمله همین مورد اخیر در دمشق، به علاوه‌ی ده‌ها مورد دیگر. چه کسی شروع کرد؟ ایران مقابل رژیم صهیونیستیِ متجاوز، از خود دفاع می‌کند. دفاع مشروع»، «عملیات وعده صادق حماسه بود و هیمنه پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی را شکست. با صدای بلند اعلام کردیم بزنید از داخل خاک ایران می‌خورید»، «موشک‌هایی که می‌گفتند غیرواقعی هستند تا عمق سرزمین‌های اشغالی نفوذ کردند، اقتدار ایران اسلامی و غرور ملی را افزایش دادند و جبهه مقاومت و حامیان را شاد کردند»، «عملیات موفق ایران بر علیه اسرائیل، بخشی از پاسخ قانونی به شرارت‌های رژیم بحران‌زی صهیونیستی بود. اگر تل‌آویو و حامیان او قصد آزمودن مجدد اراده ایران در دفاع از منافع خود را داشته باشند، به ورطه خطای محاسباتی، بسیار بزرگتر از خطای اول خواهند افتاد».

مسجدالاقصی شاهد شکوه ایران
«قطعاً این یکی از قاب‌های مهم تاریخ است: موشک ایرانی بر فراز مسجد‌الاقصی. سال‌ها زیر تحریم دانشمندان ما خون دل خوردند تا امشب از مشروع‌ترین حق خود دفاع کنیم»، «دنیای بی سردارمان هرچند تاریک است. فردای روشن می‌رسد خورشید نزدیک است»، «دیشب، مصاف متوسط‌ترین تسلیحات تهاجمی ایران با پیشرفته‌ترین حلقه‌های پدافندی اسرائیل بود و ایران، شکستی سهمگین را به حریف تحمیل کرد. این شروع تردید مشتریان منطقه‌ای درباره کفایت سامانه‌های راداری و پدافندی است که آمریکا و اسرائیل در معاملات قالب می‌کردند و ایضاً افزایش تقاضای خرید پهپادها و موشک‌ها از ایران»، «انتخاب رمز معنادار یا رسول‌الله برای عملیات عملیات وعده صادق ایران علیه اسرائیل حاوی یک پیام مهم بود و آن این‌که جمهوری اسلامی دیشب به نمایندگی از همه امت اسلامی در سرتاسر جهان رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد»، «اگر اسرائیل حماقت کند متوجه خواهد شد آن چه بامداد یکشنبه دید بازیچه‌ای بیش نبوده است»، «ما از جنگ بیزاریم اما دفاع برایمان مقدس است»، «هر موشکی که وسط اسرائیل منفجر می‌شود یک سرمایه اجتماعی عظیم در افکار عمومی جهان عرب برای جمهوری اسلامی ایران است»، «مثل روز واضح است که برخی از پهپادها و موشک‌ها در سامانه دفاعی ساقط می‌شوند و دشمن بر روی خبر آن‌ها مانور خواهد داد. اما خبر اصلی تعداد اصابت نیست. خبر اصلی جرأت غیورمردانی است که برای محافظت از دین و سرزمین‌شان با کسی تعارف ندارند. خبر اصلی، اصل اقدام است نه نتیجه آن»، «ایران با عبور از نبرد در منطقه خاکستری با اسرائیل، وارد یک پاسخ مستقیم شد. این حمله را باید فارغ از میزان اصابت موشک و پهپادهای ایران به مراکز اسرائیل و تخریب آن تحلیل کرد. این یک معادله جدید برای تهران و تل‌آویو است».

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/243119/اسرائیل-زیر-باران-بالستیک‌ها،-کروزها-و-پهپادها