پیام شهروند
 
سامانه پیام کوتاه : 3000097
 

خبر امروزتان درباره اين‌كه 6هزار ميليارد تومان پروانه ساخت دست برخي مالكان است، نشان مي‌دهد كه شهر تهران را تاراج كرده‌اند و با اين روند نابسامان ساخت‌وساز، هر روز اين شهر بحران‌زده زلزله‌خيز را به مرز انفجار نزديك‌تر مي‌كنند. چرا هيچ‌كس جلوي اين فاجعه و تاراج را نمي‌گيرد؟
شهروند: مشكل اين‌جاست، آنها که بايد جلوي اين كار را بگيرند، خودشان مجوز اين ناهنجاري را صادر مي‌كنند!
اي كاش رسانه‌ها به نحوي از بارندگي‌هاي اخير اطلاع‌رساني كنند كه مردم خيال‌شان راحت نشود و تصور كنند كه با اين بارش‌ها، بحران بي‌آبي كشور حل شده است.
شهروند: كاملا حق با شماست. واقعيت اين است كه خشكسالي در ايران به يك بحران جدي تبديل شده و مردم با تغيير سبك زندگي و الگوي مصرف، خودشان را براي شرايط سخت آبي آماده كنند.
ديروز براي خريد كفش عيد فرزندم به خيابان ولي‌عصر رفته بوديم، با كمال تعجب ديدم كه مغازه‌ها كفش زيادي ندارند، تصور كردم هنوز كفش‌هاي عيد را نياورده‌اند، وقتي از مغازه‌دارها سوال كردم، همه گفتند كفش‌ها همين است و قرار نيست جنس جديد بياوريم، وقتي فروش نداريم نه براي توليدكننده صرف مي‌كند توليد كند، نه براي مغازه‌دار كه جنس جديد بخرد.
شهروند: متاسفانه همين‌طور است. جز گروهي كه درآمد بالا دارند، بخش قابل توجهي از مردم توان چنداني براي خريد ندارند.
چند روز پيش يك پيامكي دريافت كردم كه طنز تلخي بود، نوشته بود بهتر است پول‌هايي كه به دليل تحريم در خارج از كشور بلوكه شده همان جا بماند، مبادا بيايد و كسي ‌آن‌را اختلاس كند! با خواندن اين پيامك، اولا براي اين جامعه متأسف شدم كه به مرحله‌اي رسيده كه تنها واكنش آن در قبال فساد اقتصادي، ساختن جوك و لطيفه است و تا اين حد به بي‌تفاوتي رسيده و بعد تعجب كردم از مسئولان امر كه چرا تا اين فساد، كشور را با يك چالش بزرگ روبه‌رو نكرده، اقدامي عاجل و اساسي براي برخورد با مفسدان انجام نمي‌دهند، مگر آنها خودشان را مسافر اين كشتي نمي‌دانند؟!
شهروند: حق با شماست بايد اميدوار بود، دست‌هاي پاك هر چه زودتر براي ريشه‌كني فساد دست به كار شوند.
بهتر است مسئولان در ايام عيد، مبلغ خروجي را چنان بالا ببرند كه براي خيلي‌ها سفر خارجي صرف نكند، واقعا چرا بايد در اين ايام مبالغ هنگفتي ارز از كشور آن هم در اين شرايط سخت اقتصادي از كشور خارج شود و به جيب همسايگاني برود كه از هيچ كوششي براي لطمه‌زدن به ايران كوتاهي نكرده‌اند. كجا رفته حس ميهن‌پرستي؟!
شهروند: چه عرض كنم؟!
خداي بزرگ را شكر مي‌كنيم كه در اين ماه آخر زمستان بالاخره كمي برف و باران آمد، اميدوارم خداوند همچنان اين نعمت را از ما دريغ نكند.
شهروند: آمين.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/24307/پیام-شهروند