تونل تاریک در انتظار صهیونیست‌ها
 

 

دکتر جعفر  قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا

اسرائیل گستاخی را به نهایت رسانده بود و از خطوط قرمز عبور کرده بود. پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر مبنی بر قطعیت تنبیه رژیم صهیونیستی، گمانه‌زنی‌ها در مورد نحوه عملیات ضداسرائیلی ایران در سرزمین‌های اشغالی قوت گرفت؛ اسرائیل باید با پاسخ پشیمان‌کننده‌ای تنبیه می‌شد. ایران قواعد درگیری را که برای 45 سال استوار بود، درهم‌شکست و حقارت بزرگی به اسرائیل تحمیل کرد. پاسخ پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سوریه طی ساعات پایانی شنبه‌شب، ۲۵ فروردین، و بامداد یکشنبه، ۲۶ فروردین‌ماه، پاسخی قاطع و سیلی جانانه‌ای در قبال عبور  رژیم صهیونیستی از خط قرمز و حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق  بود. این پاسخ از نظر نظامی بسیار ارزشمند است. ضمن پاسخگویی و تنبیه متجاوز، چندین اقدام دیگر هم صورت گرفت. ابتدا توانایی بازدارندگی ایران را با سلاح‌های ساخت کشورمان  که در نوع خود پیشرفته‌ترین سلاح‌های موجود در جهان هستند،  به رخ  جهانیان کشیدیم  که از نظر نظامی بسیار ارزشمند است. با طراحی سنجیده‌ای، یک عملیات اختلال و گمراهی پیچیده روی سامانه گنبد آهنین اجرا شد و اسرائیل در اشتباهی استراتژیک قرار گرفت. اسرائیل که در این مدت پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق با همراهی آمریکا سعی در کوچک شمردن واکنش احتمالی ایران داشت و آن را خفیف پیش‌بینی می‌کرد، با واکنشی از سوی ایران مواجه شد که بیشتر از حد تصورات بود.
از نظر حقوقی هم نشان دادیم که ایران تابع قوانین بین‌المللی است در حالی که با رژیمی روبه‌رو شده که بیشترین عدول را از  قوانین بین‌المللی را داشته است. ایران با منطق و خرد و تامل و دور از هیجان‌زدگی عمل کرد و پس از 12 روز، بدون شتاب، تعدی و تجاوز رژیم صهیونیستی را به کنسولگری کشورمان پاسخ داد. در واقع، نیروهای مسلح کشورمان همان عملیاتی را انجام دادند که خواسته مردم است و مردم با عملیات نیروهای مسلح در اکثر شهرهای کشور شاد شدند و به خیابان‌ها آمدند که نشان‌ می‌دهد تنبیه متجاوز خواسته عموم مردم ایران بوده است.
 در این عملیات همچنین، مناطق نظامی مورد هدف قرار گرفت. این در حالی است که مناطق اشغالی فلسطین در تیررس  ایران است، اما مهم‌ترین مرکز، اصلی‌ترین مرکز و موثرترین مرکز اسرائیل را مورد حمله قرار دادیم که نسبت به خاک کشورمان دورترین مرکز حساب می‌شود. این را هم اضافه کنیم که عبور ما از گنبد آهنین که گران‌ترین سامانه  ضدموشکی است بسیار ارزشمند است. ابتدا اسرائیلی‌ها سعی داشتند حملات هدفمند ایران را تحریف کنند، اما با انتشار فیلم‌های حملات ایران به اسرائیل  مشخص شد موشک‌ها و پهپاد‌های ما چطور سامانه گنبد آهنین را فریب دادند و در بیشتر موارد به اهداف تعیین‌شده اصابت کردند تا ارزش این عملیات بیش از پیش بر همگان آشکار شود.
روشن است که اگر ایران مناطق شهری را مورد هدف قرار می‌داد، تصاویر تخریب‌ها خیلی زود گزارش می‌شد. در واقع، اسرائیل در تحریف واقعیت‌ها سرآمد است . اسرائیل  در جنگ فلسطین 150 خبرنگار را به شهادت رساند تا واقعیت‌های جنگ در غزه را منتشر نکنند. با وجود اینکه غزه تاریک بود و نقاط غیرنظامی دورتر از منطقه مورد هدف قرار داشت، فیلم‌هایی که از آسمان فلسطین اشغالی منتشر شده است نبرد سامانه گنبد آهنین را با پهپادها و موشک‌های ایران نشان می‌دهد.
اکنون چند نکته را مرور کنیم: اسرائیل  ارتش آسیب‌پذیری دارد، سربازانش در جنگ 6ماهه بسیار تمرد کرده‌اند  و فراری شده‌اند، سازمان اطلاعات جاسوسی اسرائیل نیز شکست خورده است. اگر اسرائیل تدبیر را در پیش بگیرد، نباید وارد جنگ شود، اما اگر بر مبنای احساسات تصمیم بگیرد و منطق را کنار بگذارد، وارد تونل تاریک خواهد شد. ایران عملیات بعدی را پیچیده‌تر و گسترده‌تر طراحی کرده است. به فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر صهیونیست‌ها بار دیگر تعدی کنند و مرتکب خطایی شوند، تل‌آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/243060/تونل-تاریک-در-انتظار-صهیونیست‌ها