ملی‌پوش بوکس ایران در گفت‌وگو با «شهروند» عنوان کرد:
 
شه‌بخش: می‌خواهم در المپیک پاریس تاریخ‌سازی کنم!
 

 

  [ شهروند ]  دانیال شه‌بخش، ملی‌پوش بوکس ایران، درباره شرایط خود و تیم ملی بوکس کشورمان پیش از برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک پاریس گفت: «برنامه‌های فدراسیون هم تا اینجای کار خوب بوده است و خواهشی که از فدراسیون بوکس دارم، این است که اوضاع مالی ملی‌پوشان خوب نیست و بچه‌ها جوانی‌شان را برای المپیک و قهرمانی جهان گذاشتند. من می‌خواستم در المپیک توکیو تاریخ‌سازی کنم اما از ناحیه ابرو آسیب دیدم و نتوانستم به مدال برسم. امیدوارم بتوانم در ابتدا سهمیه المپیک را به‌دست بیاورم و در مسابقات المپیک پاریس تاریخ‌سازی کنم.»

تیم ملی بوکس ایران به واسطه برگزاری اردوهای مشترک با تیم‌های خارجی مثل روسیه و حضور در مسابقات تدارکاتی، مراحل آماده‌سازی‌ خود برای حضور در آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را پشت سر می‌گذارد تا بتواند حداقل سهمیه را برای حضور در این رقابت‌ها کسب کند.
بوکسورهای ایران پیش از مسابقات تایلند، این شانس را داشتند که از طریق بازی‌های آسیا ۲۰۲۲ هانگژو و رقابت‌های انتخابی المپیک به میزبانی ایتالیا، سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کنند که به‌دلیل نتایج ضعیف، از به‌دست آوردن سهمیه ناکام بودند.
حال شاگردان فونتانا، تنها یک‌بار دیگر شانس دارند که با کسب نتایج موفق در تایلند، جواز حضور در المپیک را کسب کنند. این رقابت‌ها ۳ تا ۱۴ خرداد سال‌جاری به میزبانی بانکوک برگزار خواهد شد و در مجموع، ۲۵ یا نهایتا ۲۸ سهمیه المپیک، در این رقابت‌ها توزیع می‌شود.
دانیال شه‌بخش، ملی‌پوش بوکس کشورمان، در گفت‌وگویی که با ما داشت، درخصوص شرایط تیم ملی بوکس پیش از مسابقات انتخابی المپیک صحبت‌های مختلفی به میان آورد و ابراز امیدواری کرد که بتواند در مسابقات آینده اتفاقات خوبی رقم بخورد. او تأکید داشت که به‌خاطر مصدومیت نتوانست در المپیک 2020توکیو به هدف خود برسد، اما تلاش خود را می‌کند که در ابتدا سهمیه المپیک را به‌دست بیاورد و در المپیک پاریس عملکرد موفقیت‌آمیزی از خود برجای بگذارد.

گفت‌وگوی «شهروند» را با دانیال شه‌بخش می‌خوانید:
دانیال در ابتدا درخصوص اردوی مشترکی که با تیم ملی روسیه داشتید صحبت کن و این اردو چقدر در آمادگی ملی‌پوشان تأثیر‌گذار بوده است؟
ما اردوی مشترکی با تیم ملی روسیه داشتیم و با این تیم بازی تدارکاتی برگزار کردیم. این اردوها و بازی‌‌های تدارکاتی تأثیر خود را روی بوکس ایران و ورزشکاران می‌گذارد. ما نهایت بهره‌ها را از این اردوها می‌بریم و در تورنمنت‌های برون‌مرزی سعی می‌کنیم به آمادگی و هدف خود یعنی کسب سهمیه المپیک برسیم.

پس از این اردو، شما تورنمنت قرقیزستان را در پیش دارید، این مسابقات را چطور می‌بینی؟
این تورنمنت، یکی از بهترین تورنمنت‌های دنیاست که هر سال برگزار می‌شود و اَبَرقدرت‌های دنیا در آن حضور پیدا می‌کنند و خودم نخستین بار است که در این مسابقات شرکت می‌کنم و سعی می‌کنیم نهایت استفاده را از این مسابقات ببریم و به هدف نهایی خود برسیم و کمک حال کاروان ایران در المپیک پاریس باشیم.

نظرت درباره مسابقات انتخابی المپیک چیست و فکر می‌کنی مسیرت تا رسیدن به سهمیه المپیک به چه شکل باشد؟
ما پیش‌بینی می‌کنیم که شرایط سختی را برای کسب سهمیه داشته باشیم چون در مسابقات قهرمانی جهان و گزینشی المپیک، 2نایب قهرمان المپیک در قرعه و گروهِ من بودند که توانستم یکی از آنها را حذف کنم. ما در هر صورت باید قهرمانان جهان و المپیک را ببریم تا به سهمیه المپیک برسیم و در المپیک تاریخ‌سازی کنیم و این اتفاق دور از دسترس نیست. برنامه‌های فدراسیون هم تا اینجای کار خوب بوده است و خواهشی که از فدراسیون بوکس دارم این است که اوضاع مالی ملی‌پوشان خوب نیست و بچه‌ها جوانی‌شان برای المپیک و قهرمانی جهان گذاشتند. من می‌خواستم در المپیک توکیو تاریخ‌سازی کنم اما از ناحیه ابرو آسیب دیدم و نتوانستم به مدال برسم. امیدوارم بتوانم در ابتدا سهمیه المپیک را به‌دست بیاورم و در مسابقات المپیک پاریس تاریخ‌سازی کنم.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/243057/شه‌بخش:-می‌خواهم-در-المپیک-پاریس-تاریخ‌سازی-کنم!