خانه به خانه
 

 

استاندار لرستان:   سختگیری‎های بی‎مورد منجر به از بین رفتن بافت تاریخی خرم‎آباد شده است
استاندار لرستان گفت: میراث‌فرهنگی و گردشگری استان برنامه ‌سال 94 خود را روی 1000 میلیارد تومان تنظیم کند.
به‌گزارش ایسنا، مهندس هوشنگ بازوند در کارگروه گردشگری استان، افزود: در شهرهایی با قدمت بالا حتما بافت تاریخی وجود دارد، خرم‎آباد هم با توجه به قدمت تاریخی باید بافت تاریخی‎اش تعریف و مشخص شود.
وی با بیان این‌که امکان ندارد خرم‎آباد با این سابقه فاقد بافت تاریخی باشد و نباید دراین‌باره کوتاهی شود، ادامه‌ داد: این‌که از‌سال 84 تاکنون بافت تاریخی خرم‎آباد مشخص نشده، قصوری بوده که صورت گرفته است.
نماینده عالی دولت در لرستان با انتقاد از این‌که سختگیری‎های بی‎مورد منجر به از بین رفتن بافت تاریخی خرم‎آباد شده است، یادآور شد: این مهم در دستورکار کمیسیون ماده 5 قرار خواهد گرفت تا تعیین‌تکلیف شود.
بازوند با اشاره به این‌که بافت‎های تاریخی میراثی است که به ما رسیده و موظف هستیم آن را به نسل آینده منتقل کنیم و تأکید جدی روی تعیین تکلیف بافت تاریخی خرم‎آباد داریم، یادآور شد:   معاون عمرانی استاندار را موظف می‎کنیم نسبت به تعیین تکلیف بافت تاریخی خرم‎آباد اقدام کند.
وی با بیان این‌که بودجه یک بحث پیش‎بینی شده است، اظهارکرد: میراث‌فرهنگی باید 15روز دیگر برنامه عملیاتی ‌سال 94 با تفکیک شهرستان را ارایه دهد، همچنین تفاهمنامه‎ای بین مدیرکل میراث با فرماندار شهرستان‎ها امضا شود تا هر رقمی در حوزه گردشگری در این شهرها مشخص شده به امضای این دو مقام برسد.
استاندار بیان کرد: با توجه به پتانسیل‎های گردشگری استان رقم 282‌میلیارد تومانی که میراث درنظر گرفته کم است و باید این رقم به چندین برابر برسد تا براساس آن حرکت جدی روی جذب سرمایه‎گذار داشته باشیم.
بازوند با بیان این‌که اداره‌کل میراث باید برنامه خود را برای‌ سال 94، روی 1000میلیارد تومان تنظیم کند تا بتواند در اقتصاد استان نقش بسزایی داشته باشد، یادآور شد: به‌رغم این‌که در مصاحبه‎های مدیران رسم و باب است که لرستان استان آبشارها، بناهای تاریخی و... است اما عملا هیچ سرمایه‎گذاری روی این قابلیت ما صورت نگرفته است.
وی گفت: برخی اماکن مذهبی در استان نیازمند گردشگر و توریسم مذهبی است که باید میراث با اداره‌کل اوقاف هماهنگی لازم را داشته و سرمایه‎گذاری کنند.
استاندار لرستان درباره سایت گردشگری مخملکوه، گفت: این مهم در دستورکار‌ سال 94 قرار گرفته و چندین سرمایه‎دار اعلام آمادگی کردند.
وی درباره آخرین وضع مرکز ورشوشناسی بروجرد اظهار کرد: در بروجرد قرار بر این شد که مرکز ورشوشناسی راه‎اندازی شود اما راه‎اندازی این مرکز مجوز می‎خواهد که بعد از اخذ مجوز آن استانداری ساختمانش را تأمین می‎کنیم.
بازوند درباره آخرین وضع دو هتل صخره‎ای و شاپورخواست خرم‎آباد بیان کرد: از لحاظ قانونی پیمانکار این پروژه هتل صخره‎ای خلع‌ید شده و البته تا سقف 12‌میلیارد تومان این پروژه تأمین اعتبار شده که در فاز اول آن 6 میلیارد تومان محقق می‎شود، همچنین هتل شاپورخواست قرار است توسط یک سرمایه‎گذار بخش خصوصی تملک شود.

چشمه‌های آبگرم دهلران ساماندهی شوند
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دهلران بر لزوم ساماندهی چشمه‌های آبگرم به دهلران تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، «عیسی درویشی» در نشست ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران برای اراضی کشاورزی پایین‌دست اظهار کرد: با کار کارشناسی و انجام مطالعات لازم طرح ساماندهی آب چشمه‌های آبگرم برای اراضی کشاورزی پایین دست این شهرستان دنبال می‌شود.
وی با بیان این‌که کشاورزان دهلرانی هر ساله در جنوب شهر دهلران با هدایت این آب از طریق کانال مبادرت به انجام امور کشاورزی می‌کنند، افزود: به علت عبور از جداول شهر سبب آسیب رساندن به زیرساخت‌های شهری، وسایل خانگی و تأسیسات برق شده است.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دهلران اضافه کرد: برای رفع این مشکل از طریق کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتباری برای مطالعه ساماندهی آب چشمه‌ها و انتقال به اراضی کشاورزی در نظر گرفته می‌شود.
درویشی با اشاره به 600 هکتار اراضی کشاورزی تحت پوشش آب این چشمه‌ها تصریح کرد: طرح مطالعه نحوه عبور آب از شهر و ساماندهی آن در خروجی شهر برای استفاده کشاورزان از نکات مهمی است که باید به دقت بررسی شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/24295/خانه-به-خانه