روایت اعظم سنایی از قهرمانی هاکی روی یخ زنان در آسیا
 
خداحافظی با طعم قهرمانی!
 
اگر حمایت شویم، افتخارات بیشتری به دست می‌آوریم!
 

  [ شهروند ]  بدون شک، یکی از اتفاقات خوب ورزش ایران در ابتدای سال 1403، قهرمانی تیم‌ملی هاکی روی یخ زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه بود. هاکی روی یخ ایران که نایب قهرمانی دوره پیش را در اختیار داشت، در این دوره برای تبدیل مدال نقره به طلا راهی مسابقات شد و بعد از شکست امارات، قرقیزستان و هند به فینال مسابقات رفت تا با پیروزی بر فیلیپین، قهرمانی بدون شکستش را در بیشکک قرقیزستان جشن بگیرد. یکی دیگر از اتفاقات خوبی که این تیم در مسابقات رقم زد، قهرمانی بدون گل خورده و باخت و با بیشترین گل زده بود.

اعظم سنایی، مربی–بازیکن تیم‌ملی هاکی روی یخ زنان در این دوره از مسابقات بود و پس از پایان این دوره از رقابت‌ها از دنیای بازیگری خداحافظی کرد. سنایی در گفت‌وگویی که با ما داشت از شرایط تیمش در مسابقات هاکی روی یخ قهرمانی آسیا و اقیانوسیه صحبت‌های مختلفی به میان آورد و تاکید داشت که اگر از این تیم حمایت شود، اتفاقات بهتر و افتخارآفرینی‌های بیشتری رقم خواهد خورد.

گفت‌وگوی «شهروند» را با اعظم سنایی می‌خوانید:
خانم سنایی در ابتدا درخصوص قهرمانی هاکی روی یخ زنان در آسیا صحبت کنید.
ما سه‌وسال‌نیم است که این رشته را راه‌اندازی کرده‌ایم، چون پیش از آن زمینی وجود نداشت و از زمانی که هاکی روی یخ را شروع کردیم، بازیکنان با جدیت سعی داشتند دورانی را که از دست داده بودند، جبران کنند و در دوره پیش توانستیم نایب قهرمان آسیا شویم و پس از آن تمرین و تلاش کردیم مدال نقره خود را به طلا تبدیل کنیم. سطح مسابقات نسبت به سال گذشته خیلی قوی‌تر شده بود، بازیکنان ما پیشرفت کرده بودند و توانستیم آرزوی دیرینه خود را محقق و مقام قهرمانی را از آن خود کنیم.

تیم هاکی روی یخ زنان بدون باخت و گل خورده این عنوان را به دست آورد.
این رکورد با تلاش و جنگندگی بازیکنان تیم و با درایت کادر فنی رقم خورد. بازیکنان از جان مایه گذاشتند که بهترین عملکرد را داشته باشند و بهترین نتیجه را بگیرند که خدا را شکر این اتفاق رقم خورد. بیشترین گل زده را در مسابقات داشتیم، یک گل هم نخوردیم و دروازه‌بانان تیم عملکرد بسیار خوبی داشتند. عناوین افتخارآفرین این مسابقات را به دست آوردیم و از بازیکنان به خاطر تلاش‌شان تشکر می‌کنم.

چطور شد که پس از پایان مسابقات از دنیای بازیگری خداحافظی کردید؟
هر خداحافظی باید در بهترین زمان خود رقم بخورد و خیلی خوش‌شانس بودم که این خداحافظی با قهرمانی تیم مصادف شد. 34 سال دارم و از ابتدای کار در کنار تیم بودم. مدتی بود که این تصمیم را گرفته بودم و می‌خواستم با پایان‌یافتن مسابقات آسیایی از دنیای بازیگری خداحافظی کنم. خدا را شکر این خداحافظی با قهرمانی هاکی روی یخ زنان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا-اقیانوسیه رقم خورد.

تا اینجای کار چقدر از طرف مسئولان ورزش ایران حمایت شدید؟
جا دارد از آقای هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، تشکر کنم. ایشان قبل از اینکه وزیر ورزش بشوند، از تیم حمایت می‌کردند و هر چقدر توجه مقامات و مسئولان به این ورزش بیشتر باشد، اتفاقات بهتری رقم خواهد خورد. ما در زمان کوتاه بهترین نتیجه ممکن را به دست آوردیم و قطعا این پتانسیل وجود دارد که اگر حمایت‌های بهتری رقم بخورد، افتخارآفرینی‌های زیباتری شکل بگیرد. امکانات و وسایل ما در این رشته ورزشی هزینه‌های زیادی دارد و بازیکنان هم از قشر مرفه جامعه نیستند و اگر شاهد حمایت‌های بیشتری از طرف مسئولان ورزش کشور باشیم، اتفاقات بهتری رقم خواهد خورد.

برنامه‌های بعدی هاکی روی یخ زنان پس از این افتخارآفرینی چه خواهد بود؟
اولین هدفی که داریم مسابقات المپیک آسیایی 2025 در چین است و تلاش می‌کنیم که در این مسابقات بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاوریم. برنامه‌های زیادی انجمن هاکی پیش‌رو دارد و اگر از این تیم حمایت شود، در گام‌های بعدی می‌توانیم نتایج خوبی کسب و افتخارآفرینی کنیم.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/242401/خداحافظی-با-طعم-قهرمانی!