رئیس‌جمهور در واکنش به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی:
 
این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند
 

 

رئیس‌جمهور در واکنش به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی گفت: «صهیونیست‌ها باید بدانند با اینگونه اقدامات غیرانسانی هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید و روزبه‌روز شاهد تقویت جبهه مقاومت و انزجار و نفرت ملت‌های آزاده علیه ماهیت نامشروع خود بوده و این جنایت ناجوانمردانه نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند.»
سید ابراهیم رئیسی در بیانیه‌ای با محکومیت تهاجم غیرانسانی و نقض آشکار مقررات بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق گفت: «این سرداران مجاهد که از فرماندهان، رزمندگان و جانبازان دلیر دوران دفاع‌مقدس بودند، در کسوت مستشاری ارشد در دفاع از حرم اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و در حراست از ارزش‌های بلند اسلامی و انسانی در سوریه حضور داشتند و سرافرازانه به کاروان شهیدان پیوستند.»
متن بیانیه رئیس‌جمهور به شرح زیر است: «بار دیگر در جنایتی تروریستی و با نقض فاحش مقررات بین‌المللی، دستان پلید رژیم غاصب صهیونیستی به خون چند تن از سرداران و افسران کشورمان آغشته شد. اقدام تجاوزکارانه و مذبوحانه رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، موجب به شهادت رسیدن سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی و ۵ تن از همراهان آنان شد. اینجانب با محکومیت این تهاجم غیرانسانی که نقض آشکار مقررات بین‌المللی است، شهادت این فرزندان رشید میهن اسلامی را محضر مقام معظم رهبری، ملت شهیدپرور ایران، هم‌رزمان آن شهیدان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به‌ویژه خانواده‌های محترم آنان تسلیت می‌گویم و در این ایام پرفیض از پیشگاه خداوند متعال برای این شهیدان علو درجات و همنشینی با ائمه اطهار(ع) را مسالت دارم. رژیم غاصب صهیونیستی پس از شکست و ناکامی مکرر در برابر ایمان و اراده مجاهدان جبهه مقاومت، در تقلا برای نجات خود، ترورهای کور را در دستور کار قرار داده است، اما باید بداند با اینگونه اقدامات غیرانسانی هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید.»

پیام مهمی به آمریکا ارسال شد
این در حالی است که وزیر امور خارجه ایران در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت که در ارتباط با حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، پیام مهمی به دولت آمریکا ارسال شده است.
حسین امیرعبداللهیان با اعلام خبر احضار سفیر کشور سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت خارجه از ارسال «پیام مهم» به دولت واشنگتن خبر داد.
او نوشت: «در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل، مقام سفارت سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، بامداد روز سه‌شنبه توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد. در این احضار ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تأکید قرار گرفت.» امیرعبداللهیان افزود: «پیام مهمی به دولت آمریکا به‌عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای گفت: «هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت، سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع‌مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و 5تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نایل آمدند.»

رژیم اسرائیل تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است
همچنین نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی نوشت: «رژیم اسرائیل از قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد سرپیچی می‌کند، به بی‌قانونی دامن می‌زند و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.»
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک ایران در دمشق در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اقدامات مخرب رژیم اسرائیل در غرب آسیا موجب بی‌ثباتی و ناامنی شده است. ما هشدار می‌دهیم که رژیم اسرائیل از قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد سرپیچی می‌کند، به بی‌قانونی دامن می‌زند و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است. باید پاسخگوی این اعمال مخرب و تمام جنایات خود باشد.»

  اقدام تروریستی اسرائیل نقض کنوانسیون روابط دیپلماتیک۱۹۶۱ است
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق تأکید کرد: «خون شهیدان این جنایت، رژیم اشغالگر را به نقطه پایان خود نزدیک‌تر خواهد کرد.»
هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به حمله تروریستی به کنسولگری کشورمان در سوریه نوشت: «حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق با وجود مصونیت آن از تعرض، بار دیگر ماهیت نامشروع و متجاوز این رژیم را این بار با نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک 1961آشکار کرد. خون شهیدان این جنایت، رژیم اشغالگر را به نقطه پایان خود نزدیک‌تر خواهد کرد.»

صهیونیست‌ها منتظر واکنش باشند
وحیدی در حساب کاربری‌اش در برنامه ایکس نوشت: «فرزندان خمینی کبیر سرنوشتی جز شهادت ندارند؛ ‬ صهیونیست‌ها منتظر واکنش باشند.» ‌ احمد وحیدی، وزیر کشور، در حساب کاربری خود در شبکه ایکس با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه، گفت: «مطمئناً واکنش اسرائیل بر اثر انفعال و شکست‌های میدانی است. خوش به حال شهید زاهدی که تا آخرین لحظه عمرش برای امنیت مردم خواب و خوراک نداشت. فرزندان خمینی کبیر سرنوشتی جز شهادت ندارند.‬ صهیونیست‌ها منتظر واکنش باشند.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/242357/این-جنایت-بی‌پاسخ-نخواهد-ماند