بهره‌مندی بیش از ۴۲۷هزار نفر از بسته‌های معیشتی در طرح هلال رحمت
 
مراجعه بیش از ۴میلیون و ۲۰۰هزار نفر به پست‌های ایمنی و سلامت سفر
 

 

  [ شهروند ]  سخنگوی ستاد نوروزی هلال‌احمر گفت: «سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در ایام نوروز به  ۹۰۹هزار و ۵۹۵ نفر از هموطنان خدمات ارائه داده که از این میزان، ۴۲۷هزار و ۸۲۶ نفر از خدمات بسته‌های معیشتی در قالب طرح ملی «هلال‌رحمت» و بیش از ۲۵۲هزار نفر از سفره‌های افطاری داوطلبان در سراسر کشور بهره‌مند شده‌اند.»
علی درویش‌پور، سخنگوی ستاد نوروزی هلال‌احمر، در تشریح خدمات نوروزی این جمعیت گفت: «در ۱۷ روز گذشته از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ جمعیت هلال‌احمر به بیش از ۵میلیون و ۳۷۶هزار و ۷۰ نفر از هموطنان خدمات بشردوستانه و امدادونجات ارائه شده است.»

انجام ۳۳۴۷ عملیات و خدمات امدادونجات
سخنگوی ستاد نوروزی هلال‌احمر افزود: «از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در سطح کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر ۳۳۴۷ مورد عملیات و خدمات امدادونجات صورت پذیرفت که ۲۰۵۲ مورد آن عملیات‌های امدادونجات معادل ۶۱درصدی کل عملیات‌ها شامل حوادث جاده‌ای، کوهستان، جوی و... است.»

امدادرسانی به بیش از ۲۴۹هزار آسیب‌دیده
درویش‌پور بیان کرد: «در طرح نوروزی ۱۴۰۳ هلال‌احمر تاکنون به ۲۹هزار و ۹۶۸ نفر از آسیب‌دیدگان و درراه‌ماندگان توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر امدادونجات ارائه شده است. طی ۱۷ روز گذشته ۱۱۹۴ مصدوم و بیمار توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۳۱۹۵ مصدوم و بیمار در محل حادثه درمان شدند.»
او بیان کرد: «نجاتگران جمعیت هلال‌احمر تاکنون ۱۴۴۳ مورد عملیات امدادونجات جاده‌ای را در محورهای برون‌شهری به انجام رسانده‌اند که ۲۲۶ مصدوم محبوس در خودروها رهاسازی شده‌اند.»

مراجعه بیش از ۴میلیون و ۲۰۰هزار نفر به پست‌های ایمنی و سلامت سفر
به گفته سخنگوی ستاد نوروزی هلال‌احمر، طی ۱۷ روز گذشته از طرح نوروزی ۴میلیون و ۲۸۷هزار و ۷۳۱ نفر از هموطنان به پست‌های ایمنی و سلامت سفر سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر مراجعه و خدمات لازم بشردوستانه را دریافت کردند که منجر به مشارکت ۵۴۴هزار و ۹۸ نفر در پویش بهرفت شده است.
درویش‌پور گفت: «از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ و تا روز ۱۲ فروردین سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به  ۹۰۹هزار و ۵۹۵ نفر از هموطنان خدمات ارائه داد و در طرح‌ هلال رحمت ۴۲۷هزار و ۸۲۶ نفر، در طرح پایش سلامت ۲۰۹هزار و ۷۵۲ نفر، در طرح نیابت ۱۲۴۸۳ نفر و در طرح سفره‌های افطاری، ۲۵۲هزار و ۸۵۲ نفر خدمات لازم داوطلبانه را دریافت کرده‌اند.»او بیان کرد: «طی ۱۷ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ در مراکز درمانی توانبخشی داروخانه‌ها و مرکز حج و زیارت خدمات لازم درمانی به ۱۴۸هزار و ۷۷۶ نفر از مراجعان ارائه شده است.»
درویش‌پور گفت: «خدمات درمانی و تخصصی به ۷۷هزار و ۶۶۹ نفر از بیماران مراجعه‌کننده به مراکز درمانی و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر ارائه شد، به نسخه‌های درمانی ۶۸هزار و ۱۵۰ نفر بیمار در داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر پاسخ داده شده و همچنین ۲۹۴۷ دوز واکسن در مراکز حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر تزریق شده است.»

اطلاعیه شماره ۸ ستاد نوروزی هلال‌احمر
جمعیت هلال‌احمر با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز موج بازگشت مسافران نوروزی خبر داد و گفت: «تاکنون به بیش از ۴میلیون و ۷۰۰هزار نفر از مسافران نوروزی خدمات ارائه شده است.»
اطلاعیه شماره ۸ جمعیت هلال‌احمردر تاریخ 11 فروردین منتشر شد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در طرح نوروزی ۱۴۰۳ با به‌کارگیری ۱۴۳هزار و ۱۲۱ نفر (رشد ۷۶درصدی) از کادر و نیروهای داوطلب و همچنین آماده‌باش همه مراکز عملیاتی شامل ۴۲۵۸ پایگاه و پست‌های نوروزی با رشد ۹۷/۵درصدی با تاکید بر ۱۰۲ نقطه پرحادثه اعلام شده توسط کمیسیون ایمنی راه‌ها جهت ارائه خدمات امدادونجات و بشردوستانه به هموطنان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا امروز ۱۱ فروردین ماه همچنان آماده خدمات‌رسانی است.

ارائه خدمات به بیش از ۴میلیون و ۷۰۰هزار مسافر نوروزی از هموطنان طی ۱۶ روز گذشته از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳
طی ۱۶ روز گذشته از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ جمعیت هلال‌احمر به ۴میلیون و ۷۳۵هزار و ۳۷۱ نفر از هموطنان خدمات بشردوستانه و امدادونجات ارائه کرده است.

انجام ۳۱۴۵ عملیات و خدمات امدادونجات طی ۱۶ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳
از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در سطح کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر ۳۱۴۵ مورد عملیات و خدمات امدادونجات صورت پذیرفت که ۱۹۴۴ مورد آن عملیات‌های امدادونجات معادل ۶۲درصدی کل عملیات‌ها شامل حوادث جاده‌ای، کوهستانی، جوی و... است.

ارائه خدمات بشردوستانه به بیش از ۷۷۰هزار نفر طی ۱۶ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳
از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ و تا ۱۰ فروردین سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به ۷۷۴هزار و ۹۲۷ نفر از هموطنان در طرح‌های هلال رحمت با ۳۹۸هزار و ۹۹۳ نفر پایش سلامت با ۱۳۲هزار و ۷۷۱ نفر و طرح نیابت ۱۱هزار و ۷۰۴ نفر خدمات لازم داوطلبانه را ارائه کرده است.

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۱۳۷هزار نفر از بیماران و حجاج در طرح نوروزی ۱۴۰۳
در طرح نوروزی ۱۴۰۳ در مراکز درمانی توانبخشی داروخانه‌ها و مرکز حج و زیارت خدمات لازم درمانی به ۱۳۷هزار و ۴۰۵ نفر از مراجعان خدمات لازم درمانی ارائه شده است.خدمات درمانی و تخصصی به ۷۱هزار و ۷۵۷ نفر از بیماران مراجعه‌کننده به مراکز درمانی و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر ارائه و به نسخه‌های درمانی ۶۲هزار و ۹۹۳ بیمار توسط داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر پاسخ داده شده و همچنین  ۲۶۵۵ دوز واکسن در مراکز حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر تزریق شده است.
در طرح نوروزی امسال شاهد کاهش ۴درصدی ترددها، کاهش ۲۸درصدی فوتی‌های تصادفات جاده‌ای، کاهش ۱۲درصدی مصدومان جاده‌ای، کاهش ۱۴درصدی عملیات جاده‌ای، کاهش ۲۳درصدی عملیات‌های نجات و رهاسازی و کاهش ۱۱درصدی انتقال مصدومان به مراکز درمانی بوده‌ایم.
در حال حاضر، در شرایط موج بازگشت مسافران هستیم و از آنجا که آمار تصادفات در راه‌های کشور در طول سال بالاست، درخواست می‌شود که رانندگان در این ایام با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی‌ورانندگی مواظب خود و همراهان باشند، بی‌توجهی به آن سبب ایجاد حادثه و پشیمانی می‌شود.
برای بازگشت عجله‌ای نداشته باشید، درصورت احساس خستگی و خواب‌آلودگی حتما استراحت کنید. قانون هر دو ساعت رانندگی، یک ربع استراحت را فراموش نکنید.
شماره تلفن امدادی ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر به صورت ۲۴ ساعته، آماده پاسخگویی به مردم و امدادونجات افراد حادثه‌دیده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/242286/مراجعه-بیش-از-۴میلیون-و-۲۰۰هزار-نفر- به-پست‌های-ایمنی-و-سلامت-سفر