خدمات بی‌وقفه امدادگران در برف و کولاک و آبگرفتگی 26 استان کشور
 
امدادرسانی به 19 هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
 

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از خدمات رسانی به 38 هزار و 580 نفر از متاثرین برف، کولاک، سیل و آبگرفتگی در 26 استان کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمودی رئیس سازمان امداد و نجات گفت: بر پایه هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از 4 تا 12 اسفند بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ و کولاک برف جمعیت هلال احمر اقدام به آماده باش به کلیه مراکز عملیاتی در استان‌های متاثر و استان‌های پشتیبان کرد.
وی در ادامه بیان کرد: با آغاز بارش های شدید برف در شمال غرب، نواحی مرکزی و شمال کشور به خصوص در 26 استان (بجز ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان و کرمانشاه) شهرستان‌های متاثر از بارش سنگین برف و کولاک و کاهش دما، ماموریت جمعیت هلال احمر شامل ارزیابی و ارائه خدمات امداد و نجات از 5 اسفند آغاز شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه مدیریت حوادث و سوانح از 5 تا 14 اسفند توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر در 159 منطقه عملیاتی به 38 هزار و 580 نفر خدمات لازم امدادی ارائه شده است. طی این مدت نجاتگران جمعیت هلال احمر در مکان‌های اسکان اضطراری از پیش تعیین شده 11 هزار و 58 نفر از افراد در راه مانده را اسکان اضطراری و 1345 نفر انتقال به مناطق امن را ارائه داده اند.محمودی ادامه داد: بر اساس اطلاعات ثبت شده در مراکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) استان‌های متاثر با حضور به موقع 598 تیم عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر 16 نفر بیمار/مصدوم  را به مراکز درمانی منتقل و با به بهره گیری از 2497 نفر نیروی عملیاتی 5042 دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی رهاسازی شده و در 68 واحد مسکونی تخلیه آب و گل و لای انجام شده است.

اطلاعیه شماره 2 هلال‌احمر درباره آخرین جزئیات امدادرسانی در سیل سیستان و بلوچستان
جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین جزئیات و آمار خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان و همچنین شماره حساب این جمعیت برای دریافت کمک‌های مردمی‌به هموطنان آسیب‌دیده را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر در خصوص آخرین آمار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان و همچنین راه‌های کمک به هموطنان سیل‌زده به شرح زیر است:
-از روز هفتم اسفندماه بارش‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد و به مرور شدت گرفت.
-بارش‌ها منجر به آبگرفتگی در 14 شهرستان استان و همچنین آسیب به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب سیستان و بلوچستان شد. به 450 روستا امدادرسانی شده است.
-امدادگران هلال‌احمر تاکنون به 19 هزار نفر امدادرسانی کرده‌اند.
- باتلاش امدادگران، 2800 نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، 91 نفر از سیلاب رهاسازی شده اند.
-تاکنون ۳۵ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و 10 هزار بسته غذایی بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است.
- با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، 18 محموله اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به استان ارسال شده است.
 - علاوه بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان، نیرو‌های هلال‌احمر 5 استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، کرمان و بوشهر برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شده اند.
-2  فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست.
- در حال حاضر 1407 نیروی عملیاتی در قالب 289 تیم و با استفاده از 229 دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.
 - ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.
- عموم هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک هاى نقدى خود به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان را از طریق شماره گیری کد دستورى #١*١١٢*  و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبای IR940100004101034741666662  به نام جمعیت هلال احمر جمهورى اسلامى ایران، واریز کنند.

تداوم امدادرسانی در سیستان و بلوچستان
سخنگوی سازمان مدیریت بحران، با اشاره به سیل سیستان و بلوچستان، گفت: ۳۰ راه مواصلاتی با کمک عوامل راهداری و استانداری، بازگشایی شده و برق ۳۱ روستا نیز وصل شده است.
حسین ظفری، ، افزود: در هفته گذشته بارش‌های زیادی در استان سیستان و بلوچستان شاهد بودیم که موجب وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی در مناطق روستایی استان شد. ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که در اثر وقوع این سیلاب در حدود ۲,۰۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است و مناطق جنوبی استان از جمله چابهار، نیکشهر، قصرقند و دشتیاری خسارت بیشتری را متحمل شده‌اند.
وی ادامه داد: حدود ۱۹۰۰۰ هکتار از اراضی استان تحت تأثیر این حادثه قرار دارد و حدود ۸۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده است که از میان آنها ۳۰۰ واحد باید از ابتدا احداث شود و ۵۰۰ واحد نیاز به تعمیر دارد.‌ظفری با بیان اینکه برخی زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی از جمله تیرهای برق، جاده‌ها، راه‌ها، مخابرات از این سیلاب و آب‌گرفتگی متأثر شده‌اند، گفت: ۳۰ راه مواصلاتی با کمک عوامل راه‌داری و استان‌داری استان سیستان و بلوچستان بازگشایی شده است. همچنین از میان ۴۱ روستا که دچار قطعی برق بودند، برق ۳۱ روستا وصل شده است و ۱۰ روستای باقی‌مانده به دلیل ادامه آب‌گرفتگی دارای نوسان برق هستند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/241508/امدادرسانی-به-19-هزار-سیل‌زده- در-سیستان-و-بلوچستان