رئیس‌جمهور در مراسم فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم انتظامی:
 
نیروهای مسلح افتخاری برای ملت هستند
 

 

رئیس‌جمهور نیروهای مسلح را افتخاری برای کشور دانست و گفت: «امروز با رهنمود‌های حکیمانه فرمانده معظم کل قوا نیروهای مسلح ما نیروهای مومن، متدین، آگاه، زمان‌شناس، ‌مردم‌دوست و خودباور هستند. حقیقتا نیروهای مسلح ما امروز افتخاری برای ملت هستند و در دل مردم جای دارند، زیرا در کنار مردم و با مردم هستند.» سیدابراهیم رئیسی در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی، با تأکید بر اینکه امنیت‌ ما متکی به کشورهای خارجی و قدرت‌های مرسوم در دنیا نیست، گفت: «امنیت ما به‌دست توانای مردم و نیروهای مسلح و مقتدرمان و نیروی انتظامی رقم خورده است.» رئیس‌جمهور امنیت کشور را برخاسته از آگاهی و بیداری و حضور مردم دانست و افزود: «امنیت امروز ما به‌دلیل حضور مردم در صحنه‌های مختلف است. امنیت کشور برخاسته از آگاهی و بیداری و هوشیاری و حضور در صحنه نیروهای جان‌برکف و نیروهای مسلح و مرزبانان قیور نیروی انتظامی است.»

ملت ما اراده کرده است که مسیر پیشرفت را با اقتدار ادامه دهد
رئیس‌جمهور در ادامه صحبت‌هایش گفت: «الحمدلله ایمان در دل دارید، علم و آگاهی و دانش دارید، توانایی دارید، اما داشتن ابزار مناسب نیز بسیار اهمیت دارد. دولت خود را موظف می‌داند که به نیروی انتظامی و عزیزانمان در فراجا کمک کند که از هر جهت به‌روز و بهنگام باشد.» وی در ادامه با بیان اینکه «حتما مساعدت با نیروی انتظامی در دستور کار دولت است»، تصریح کرد: «در کار انتظامی و ایجاد امنیت، وسایل ارتباطی و اطلاعات بهنگام بسیار مهم است و دولت، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و همه نهادهای انقلاب اسلامی خود را آماده خدمت به مردم کرده‌اند تا مردم ما با وجود تهدیدها و تحریم‌ها بتوانند با آرامش زندگی کنند. دشمن اراده کرده که کارشکنی و فتنه‌گری کند، اما ملت ما اراده کرده است که مسیر پیشرفت را با اقتدار ادامه دهد و در این جنگ اراده‌ها اراده ملت ایران تا‌کنون پیروز شده و از این پس نیز پیروز خواهد شد. تردید نداریم که در جنگ اراده‌ها مردم دل‌داده به خدا و نیروهای مسلح که توکل به خدا دارند و اعتماد به نفس دارند در میدان‌های مختلف پیروزی کسب کرده‌اند.» رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه سربازان، افسران و درجه‌داران و سرداران همگی آماده خدمت به مردمند، اظهار کرد: « نیروهای انتظامی برای رفع ناامنی‌ها و مشکلات و آسیب‌ها شبانه‌روز تلاش می‌کنند و انضباط اجتماعی در دستور کارشان است. توجه به قانون و قانون‌مداری در دستور کار آنهاست؛ مردم احساس می‌کنند که نیروی انتظامی خدمتگزار آنهاست و لذا مردم این نیرو را دوست دارد.»

در کشور ما نقش مردم برجسته است
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در کشور ما مردم نقش برجسته دارند، گفت: «مردم ما وظیفه‌شناسند و در همه عرصه‌ها حضور دارند؛ دنیا حضور مردم در ۲۲ بهمن و در پای صندوق‌های رأی دید؛ مردم را در کمک به نیروهای مسلح دیده‌ایم. در کشور ما نقش مردم برجسته است؛ مردم تصمیم می‌گیرند و اراده می‌کنند و من از همین‌جا صمیمانه از مردم و نیروی انتظامی و نیروهای مسلح به‌خاطر برگزاری باشکوه انتخابات تشکر می‌کنم.»

تقویت نیروهای مسلح را وظیفه خود می‌دانیم
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید نیروی انتظامی در مقابل آسیب‌ها و ناامنی‌ها، مثل پدری مهربان، ملجأ و پناه برای مردم عزیز شهر و روستا باشد، گفت: «مردم نیز باید پلیس و نیروی انتظامی را ملجأ خود بدانند. پلیس باید در برابر تبهکاران و مجرمان با اقتدار ظاهر شود؛ همه کسانی که می‌خواهند به هر دلیلی شرارت کنند باید بدانند نیروهای کارآزموده، شجاع، آگاه، مجرب و دلداده به خدا داریم که همواره در سنگرها حضور دارند و شرایط و وضعیت را رصد می‌کنند.» وی با تأکید بر اینکه نیروهای انتظامی مهم‌ترین مأموریت خود را حفظ امنیت جامعه اسلامی می‌دانند، گفت: «امروز تقویت نیروهای مسلح را به‌عنوان یک وظیفه می‌دانیم. تقویت بنیه دفاعی اهمیت بالایی دارد. دولت هم خود را موظف در جهت تقویت بنیه دفاعی کشور می‌داند.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/241485/--نیروهای-مسلح-افتخاری-برای-ملت-هستند