اخبار كوتاه
 

 

در جلسه‌ای که صبح دیروز 29بهمن‌ماه با حضور اعضای شورایعالی تهیه‌کنندگان، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در وزارت ارشاد برگزار شد مسائل مربوط به این صنف مورد بررسی قرار گرفت.

تهیه‌کننده «چند مترمکعب عشق» از ادامه حضور این فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی تا 6ماه دیگر خبر داد.

فیلم «ملبورن» ساخته نیما جاویدی و مستند «نینجای ایرانی» به کارگردانی مرجان ریاحی موفق به کسب 3جایزه مهم از جشنواره بین‌المللی «وزول» فرانسه شدند.

فیلم مستند «راننده و روباه» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی آرش لاهوتی در هفته مستند موزه هنرهای معاصر نیویورک به نمایش گذاشته می‌شود.

داوود کیانیان کارگردان پیشکسوت و شناخته شده تئا‌تر از چاپ یک مجموعه نمایشنامه کودک مشتمل بر ۲۰ نمایشنامه که ۲نمایشنامه از آن نوشته خود اوست از طریق انتشارات منادی و تربیت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


صداگذاری فیلم سینمایی «سلام پدربزرگ» به کارگردانی مجید قاری‌زاده توسط علی ابوالصدق در حال انجام است و همچنین ناصر چشم‌آذر ساخت موسیقی این فیلم سینمایی را برعهده دارد.

ابوالفضل جلیلی کارگردان سینما که سال‌هاست به‌دنبال ساخت فیلمی با عنوان «مسیر معکوس» است در یادداشتی از امیدواری‌اش برای ساخت این فیلم سخن گفت.

جواد افشار کارگردان سینما و تلویزیون از پخش سریال «کیمیا» در ماه مبارک رمضان‌ سال ۹۴ خبر داد. او قرار است در نیمه دوم‌ سال آینده یک سریال در مورد تاریخ صدر اسلام بسازد.

نمایش «خشم شدید فیلیپ هوتس» به نویسندگی ماکس فریش و طراحی و کارگردانی بورژین عبدالرزاقی، کاری از گروه تئا‌تر اندیشه یکم، چهارشنبه ۲۹‌بهمن برای هنرمندان اجرا می‌شود.


محمدرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش از آغاز اکران فیلم سینمایی «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان از امروز در گروه آزاد خبر داد.

فیلم سینمایی «پنج شب» به کارگردانی محمدحسن رعیت‌پور با موضوع شهادت جمعی از هموطنان در واقعه آتش‌سوزی مسجد ارگ در محرم 83، رونمایی می‌شود.

پخش سریال «معمای شاه» از ۲۸مردادماه ‌سال آینده آغاز و شب‌های جمعه ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

کتاب «تا ۹۰» شامل آثار تصویرگران سه‌دهه ۱۳۶۰تا ۱۳۹۰ هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منتشر می‌شود.

«مرثیه یک انقلاب رمانتیک برای جذابیت آشکار بورژوازی» عنوان مجموعه‌ای به نمایشگاه‌گردانی بهمن کیارستمی است که از جمعه یک اسفند در گالری « زیرزمین دستان» به نمایش درمی‌آید.

خواهر بهرام ریحانی پانتومیم‌کاری که دچار بیماری سرطان است آرزو دارد برادرش برای ادامه درمان به خارج از کشور منتقل بشود.

سیف‌الله صمدیان دبیر دوازدهمین «جشن تصویر سال» در نشست خبری این دوره از اتفاقات تازه در این رویداد شامل تجلیل از 6هنرمند فعال در زمینه هنرهای تجسمی و نمایش بهترین فیلم‌های «هنر و تجربه» خبر داد.

نمایش «بالماسکه» به نویسندگی و کارگردانی شادی فرهادی از یکم تا ۱۸اسفندماه هرشب ساعت ۱۸، به مدت ۴۰دقیقه، در تالار‌پلاتو موج‌نو به روی صحنه می‌رود.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/24031/اخبار-كوتاه